O asociere romano-maghiara supervizează construcția centurii Sud a Timișoarei

- Advertisement -

O asociere dintre o societate timișoreană și o societate din Ungaria a fost desemnată pentru supervizarea proiectării și execuției părții sudice a șoselei de centură a Timișoarei, conform unui annunț al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Miercuri, 15 ianuarie 2020, CNAIR a semnat contractul pentru supervizarea proiectării și execuției Variantei de ocolire Timișoara Sud. Beneficiarul contractului a fost desemnată asocierea Ventra Project Management SRL – Utiber Kozuti Beruhazo Kft.

Firma timișoreană are, la acest moment, zero angajați, deși funcționează încă din anul 2008. Societatea a avut o cifră de afaceri de puțin peste 112.000 de lei în anul 2018 (ultimul an fiscal încheiat), având un profit net de aproape 7.900 de lei, în scădere cu 84 % față de anul precedent, conform datelor risco.ro.

De partea cealaltă, asociatul maghiar datează pe piață din 1991 și dispune de 170 de angajați, conform site-ului companiei. Aceeași sursă ne mai amintește faptul că Utiber este continuatoarea fostei companii de stat Közúti Beruházó Vállalat.

Valoarea contractului semnat de CNAIR cu asocierea dintre cele două entități este de 6.433.626 Lei fără TVA. Șoseaua de centură Sud a Timișoarei va avea o lungime totală de 25,69 km, traseul acesteia fiind stabilit pe teritoriul administrativ al județului Timis, pe raza municipiului Timișoara si a localitatilor Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă si Ghiroda. iar principala sursă de finanțare a acestui obiectiv sunt fondurile europene nerambursabile.

”Pe lângă beneficiile locale, Varianta de ocolire Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe autostrada Arad – Timişoara – Lugoj. Varianta de ocolire Timișoara Sud este tronsonul care completează varianta de ocolire a Timișoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega și nodul rutier km 549+076 (pe DN6) de unde se desprinde Varianta de Nord existentă. Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția este TIRRENA SCAVI SpA. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 LEI fără TVA, echivalentul a 58 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 2,25 milioane euro fără TVA”, susțin reprezentanții CNAIR.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore

Proiecție pro-homosexualitate pe fațada clădirii Operei din Timișoara, simbol al Revoluției române

În plină sărbătoare religioasă a Sfintei Parascheva, aseară, chiar...

O noua linie de transport scolar la Timisoara. Apare traseul S11!

Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) a anunțat, cu...

Timișoara – de la primul tramvai electric la întâiul mijlocul de transport în comun cu cea mai lungă autonomie din lume

De-a lungul secolelor, în Banat s-au înregistrat nenumărate premiere....

Articole asemănătoare

Din aceeași categorie

Constructor italian pentru legatura dintre A1 și DN 69 Timisoara – Sanandrei, drum cu sapte ani garantie

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA...

Transport agabaritic pe ruta Moravita – Dumbravita, in judetul Timis

În perioada 23 - 30 ianuarie 2020, un transport...

CNAIR anunta noi puncte fixe de control pentru ROVINIETA. Doua sunt in Timis

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță...

Atentie soferi! Temperaturile scazute, viscolul si ninsorile va pot pune probleme. CNAIR: Circulati cu atentie!

Începând de vineri după-masă o mare parte din teritoriul...

VIDEO Utilaje noi pentru deszapezirea drumurilor din Timis. Ce dotări au noile vehicule ale DRDP Timisoara

103 autobasculante Ford 3542D au fost recepționate astăzi de...