”A fi sau a nu fi” șoseaua de centură pe latura de Sud a Timișoarei. Aceasta este întrebarea care a ajuns pe buzele multor timișoreni după un adevărat meci de ping-pong între politicienii locali care anunță fie că orașul de pe Bega va beneficia de construirea variantei ocolitoare (vezi explicația președintelui CJTimiș, Titu Bojin) pe partea de sud a Timișoarei, fie că acestea sunt numai minciuni, iar Centura de Sud nu va fi construită cel puțin până în 2019, așa cum susține deputatul Cornel Sămărtinean și consilierul local Ștefan Sandu (ambii de la fostul PDL).
Sorin Grindeanu, președintele interimar al PSD Timiș și ministrul Societății Informaționale, susține că scenariul pentru Master Plan-ul prezentat zilele trecute de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, va fi supus dezbaterii Parlamentului, iar acesta va include şi sectorul de sud al șoselei de centură a Timişoarei. ”Am făcut o interpelare la Ministerul Transporturilor, iar Centura este prinsă în Master Plan. Priorităţile pentru 2015 se vor hotărî dincolo de lucrările pe Culoarul IV, care se face pe fonduri europene, printr-un consens în Parlament la începutul lunii februarie. Lucrările sigure pe anul 2015 sunt cele pe Culoarul IV paneuropean, de la Ianova la Belinţ, pe plan local. Eu sunt convins că şi domnul primar Robu şi ceilalţi parlamentari vom susţine Centura Timişoarei”, a explicat, vineri, deputatul de Timiș.
Construirea variantei ocolitoare a Timişoarei, prin partea de sud a orașului, va costa 425 de milioane de lei la care se adaugă TVA. Lucrarea va avea o lungime de 25,69 de kilometri, iar termenul de finalizare este, conform datelor prezentate de Sorin Grindeanu, de 36 de luni.