Pe 12 aprilie, Ford Motor Company a anunţat că un nou motor pe benzină EcoBoost de 1,5 litri se va alătura gamei sale de grupuri motopropulsoare inovatoare şi cu consum redus de combustibil. Motorul de 1,5 litri este o apariţie esenţială din punct de vedere strategic pentru Ford, având în vedere eforturile companiei de a răspunde cererii puternice la nivel mondial pentru motoarele sale EcoBoost în patru cilindri.
Odată cu lansarea celui mai nou motor al său cu consum redus, Ford are acum capacitatea de a construi 1,6 milioane de motoare EcoBoost anual. Până la sfârşitul anului 2013 şase uzine Ford din Europa, Asia şi America de Nord vor produce motoare EcoBoost, triplându-se astfel numărul fabricilor care produceau astfel de motoare în 2010.
Producţia motorului EcoBoost de 1,5 litri în patru cilindri – al cincilea membru al familiei EcoBoost – va debuta la uzina Ford de talie mondială de la Craiova, România, spre finalul acestei luni. Alte facilităţi unde se va produce acest motor vor fi anunţate în viitor. Noul motor va fi mai întâi introdus pe piaţa chineză pe noul Ford Mondeo, model ce va fi lansat la finalul acestei luni la Salonul Auto de la Shanghai 2013. Ulterior, noul motor de 1.5 l EcoBoost va echipa modelul Fusion în America de Nord în cursul acestui an, respectiv noul Mondeo în Europa.
Având o contribuţie esenţială la strategia agresivă a Ford în ceea ce priveşte consumul redus de combustibil şi emisiile, tehnologiile EcoBoost ameliorează atât consumul, cât şi emisiile de CO2 cu până la 20%. Motorul de 1,5 litri beneficiază de tehnologia turbo caracteristică EcoBoost, injecţie directă şi supape cu distribuţie variabilă, fiind proiectat pentru a oferi consum şi mai redus, precum şi niveluri înalte de rafinament, silenţiozitate şi performanţă.
Pe deasupra, cel mai nou motor EcoBoost va reprezenta o apariţie esenţială din punct de vedere strategic pentru Ford pe pieţele globale în care sunt oferite reduceri de taxe clienţilor care achiziţionează vehicule echipate cu motoare de 1,5 litri sau mai mici.
Noul motor EcoBoost de 1,5 litri cu bloc-motor din aluminiu şi două axe cu came va prezenta unele dintre caracteristicile inovatoare lansate odată cu premiatul motor EcoBoost de 1 litru, inclusiv o galerie de admisie integrată în chiulasă. Noul motor este preconizat a oferi aceleaşi performanţe în materie de putere şi cuplu ca şi actualul motor Ford EcoBoost de 1,6 litri, în acelaşi timp asigurând un consum şi emisii CO2 mai mici. Motorul EcoBoost de 1,5 litri este primul motor Ford care încorporează un ambreiaj controlat de calculator pe pompa de apă acţionată de curea, ceea ce îmbunătăţeşte şi mai mult eficienţa, reducând timpul de încălzire. A fost adăugat şi un radiator cu răcire pe apă pentru o mai eficientă alimentare a motorului cu aer.
„Tehnologia Ford EcoBoost a schimbat felul în care sunt privite motoarele cu benzină şi s-a bucurat de un succes enorm printre clienţi” a declarat Joe Bakaj, vicepreşedinte, Powertrain Engineering, Ford Motor Company. „Noul motor de 1,5 litri extinde şi mai mult angajamentul nostru în ceea ce priveşte motoarele economice EcoBoost atât din punctul de vedere al consumului, cât şi din punct de vedere al unor taxe mai mici pe unele pieţe” a completat acesta.
Ford a vândut peste 600.000 de vehicule echipate cu motoare EcoBoost la nivel mondial de la debutul gamei în 2009, odată cu lansarea motorului EcoBoost V6 de 3,5 litri. Ford a adăugat motorul EcoBoost de 2 litri în 2010. A urmat apoi motorul EcoBoost de 1,6 litri în 2011, iar anul trecut a fost lansat motorul EcoBoost de 1 litru, câştigând premiul „Motorul Internaţional al Anului 2012”.
Până la finalul acestui an, aproape 80% din modelele companiei la nivel mondial vor fi echipate cu tehnologia EcoBoost.