E-ON NE STOARCE DE BANI CU ACORDUL ANRE

0
1314

Dacă un consumator este deconectat pentru neplată, la reconectare plătește o garanție. Banii se recuperează după doi ani sau la rezilierea contractului. În fața monopolului E.ON, instituțiile statului nu pot face nimic.

 

Românii resimt puternic, de cîțiva ani, monopolul E.ON. Firma care ne oferă celor mai mulți dintre noi energia electrică și gazele naturale a introdus, treptat, clauze tot mai dure pentru consumatori, fără posibilitatea ca celelalte părți contractante să ia poziție. Evident, reprezentanții E.ON folosesc în interesul companiei toate carențele legislative, iar o eventuală plîngere la Oficiul pentru Protecția Consumatorului nu face decît să consume, de cele mai multe ori inutil, resursele statului. Același stat care, în urmă cu opt ani, a oferit monopolul firmei E.ON la pachet cu un set de legi și reglementări în defavoarea consumatorilor, adică a românilor.

Unul dintre exemple este garanția de rău-platnic. Consumatorii care ajung în situația de a fi deconectați de la sistemele de distribuție ale gazelor naturale sau ale energiei electrice, la reconectare trebuie să facă trei plăți disttincte. Prima sumă pe care consumatorul trebuie să o plătească reprezintă contravaloarea facturilor restante. A doua sumă este taxa de reconctare, de 118 lei, iar a treia sumă este garanția de rău-platnic, și care este aproximativ 400 lei, în cazul consumatorilor casnici.

Conform Regulamentului de furnizare a energiei electrice la consumatori, respectiv a Regulamentului privind accesul la sistemele de distribuție a gazelor naturale, aprobate prin Hotărîrile de Guvern 1007, respectiv 1043 din 2004, reluarea furnizării energiei electrice sau gazelor naturale, în cazul unui consumator care a ajuns în situația de sistare a furnizării pentru neplată, se face și în condițiile constituirii unei garanții. Pentru energia electrică, valoarea garanției se stabilește în funcție de tariful ales de consumator și de consumul mediu realizat pe ultimele 12 luni pentru o perioadă de pînă la 90 de zile, conform prevederilor legale. Pentru consumul de gaze naturale, pentru consumatorii casnici valoarea garanției reprezintă contravaloarea a 300 metri cubi, iar pentru consumatorii non casnici, reprezintă contravaloarea pentru 30 de zile a consumul mediu zilnic realizat în ultimul an“, se arată într-un comunicat emis de E.ON România.

Protejați de legile date de guvernele României în toți acești ani și de reglementări ale Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), reprezentanții E.ON susțin că toți banii pe care îi iau de la oameni au o justificare. “Contravaloarea garanției se constituie într-un depozit bancar pe numele clientului, suma depusă nefiind purtătoare de dobînzi. Garanția de furnizare nu are legătură cu taxele de deconectare sau reconectare, acestea reprezentînd contravaloarea unor prestații de deconectare, respectiv reconectare a unui loc de consum. Garanția se restuie clientului în cazul rezilierii contractului de furnizare a energiei electrice ori gazelor naturale sau în cazul în care, timp de doi ani consecutivi, acesta nu a ajuns în situația de consumator rău platnic“, se mai specifică în comunicatul E.ON România.

O.T.

Informaţiile publicate de voceatimisului.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.