prieteni

„Toată lumea e prietenă – până la bani” – aceasta este concluzia la care a ajuns un tânăr antreprenor care a început o afacere profitabilă, dar care, spune el, ar fi fost şi mai profitabilă dacă nu şi-ar fi angajat rudele sau prietenii. Este mult mai greu pentru un manager să îşi câştige respectul în faţa cunoştinţelor decât în faţa unor angajaţi pe care nu îi cunoştea, spun specialiştii. „Am avut rude şi prieteni angajaţi la firmă, dar a fost cea mai proastă alegere pe care am făcut-o vreodată. Se credeau privilegiaţi faţă de ceilalţi angajaţi, aveau tot felul de pretenţii, nu reuşeam sub nicio formă să le câştig respectul. Nici n-a fost nevoie să-i concediez, am avut încredere în ei şi m-au furat, iar în momentul în care mi-am dat seama au plecat singuri”, spune Mihai, 29 de ani, acţionar în cadrul unei companii din domeniul IT&C care are în prezent 60 de angajaţi.

Situaţia poate fi totuşi diferită, dacă prietenii sau fraţii încep o afacere împreună. Poate cel mai relevant exemplu în acest sens este povestea afacerii FAN Courier, cea mai mare companie de curierat cu capital autohton, care a ajuns anul trecut la afaceri de peste 50 de milioane de euro. Compania a fost fondată de doi fraţi, Adrian şi Neculai Mihai şi un prieten de-al lor din copilărie, Felix Pătrăşcanu. Ei spun că relaţia de rudenie şi prietenie i-a adus în acest business, iar acum fiecare se ocupă de câte o divizie diferită: vânzări, finanţe şi contabilitate şi partea tehnică.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here