Reprezentanții magazinului Altex din Calea Aradului au reușit să-i strice unui copil în vârstă de șase ani bucuria primelor cadouri ale iernii, odată cu Moș Nicolae. Încântat, acesta s-a dus la cumpărături cu bunica sa cu intenția de a-și achiziționa un joc pentru wii, însă, din greșeală, l-a luat pe cel compatibil cu Playstation 3.

„Cutia e asemănătoare, doar într-un colț scrie pentru ce dispozitiv e compatibil cd-ul”, a explicat tatăl băiețelului. Problema a apărut a doua zi, atunci când, împreună cu băiatul său, tatăl a mers din nou la magazin, înarmat cu bonul fiscal în valoare de 200 de lei și cu restul lucrurilor din cutia jocului, cu rugămintea de-al schimba într-unul pentru wii. Zis și făcut, însă atunci le-a fost trântită „surpriza”.

Șeful magazinului Altex le-a explicat că nu se poate înlocui produsul pentru că „blisterul”, o anumită învelitoare, o folie a cd-ului, a fost deprinsă. Clienții însă nu puteau să știe de aceste indicații, deoarece nici la nivelul raftului, și nici pe cutie, pe care nu era scris în LIMBA ROMÂNĂ, nu era stipulată o astfel de clauză în procesul de returnare.

Tatăl nu a stat pe gânduri și a sunat la protecția consumatorului, fiind îndemnat ca în cazul în care nu a existat vreo instrucțiune în limba română, să depună o plângere, care va urma să fie soluționată în 30 de zile. Explicația șefului de magazin, arogant, încrezut și foarte sigur pe sine, în ciuda legii care spune că orice produs se poate returna în termen de 30 de zile. Cine poate crede că fiecare client, își pierde timpul printre sutele de pagini de fiecare dată când dorește să achiziționeze ceva, cu atât mai mult singurele regulamente existente sunt la casele de marcat și la un info-point din interiorul magazinului. „Legea nu mă obligă să pun regulamentul la nivelul raftului”, a explicat șeful magazinului Altex din Calea Aradului.

Victima, inocentă și mică, va trebui să aștepte încă cel puțin 30 de zile până va veni și la el Moș Nicolae, din cauza unei folii pentru CD, pe care a îndrăznit, curios și încântat din cauza cadoului primit, să o desprindă…

3 COMENTARII

  1. in momentul in care cumperi un produs de la raft si nu are nici un defect, nici un magazin nu e obligat sa ti-l schimbesau sa iti returneze banii doar pentru ca te-ai razgandit sau ai ales ceva gresit. faptul ca anumite magazine accepta retur in 24/48 ore sau chiar cateva zile e doar pentru ca asta e politica interna a magazinului. nimeni nu ii poate obliga.
    terminati cu legea de 30 de zile, cum ca aveti dreptul sa returnati orice, oricum si pentru oricare motiv de 2 lei. nu exista asa lege.
    doar daca ai cumparat online poti returna in 14 zile. si asta pentru ca se considera ca nu ai putut verifica produsul la cumparare.
    nu doar voi aveti drepturi. si vanzatorul are drepturile lui.

  2. Eu am facut reclamatie la OPC in legatura cu o descriere mincinoaasa a unui produs, dupa ce am incercat sa ma intaleg amiabil cu o fosta sefa de magazin. Avea aceiasi atitudine ,,bazata,, cred ca fac seminarii pt ea. In 15 zile a primit 60 de mii lei amenda, plata produsului, scadere rating magazin, reevaluare profesionala. A venit dupa aceea cu scuze si miloaga sa nu continui ca uite unde s-a ajuns. Bineintales ca i-am amintit ca am fostde 2 ori inainte si mi-a dat cu flit.
    Indiferent de motiv, trebuie sa schimbe produsul in 30 de zile, numai aberatii am citit pe aici. Restul sunt vorbe fara valoare, ca sa impresioneze necunoscatorii. Ca uneori trebuie sa ajungi in instanta pentru drepturi nu contest, dar altfel se ivesc faze de genul cu miile. oamenii sunt slabi, milosi, neinformati si viitoare victime in general.

  3. Habar nu aveți ce vorbiți. Jocurile desigilate nu se pot returna! E vina părinților ca au lăsat copilul sa cumpere de capul lui un joc de 200 ron fără sa ceara informații. Jocurile desigilate de console nu se returnează din motive logice dar voi care ați cumpărat aspiratoare myria și telefoane akai nu aveți de unde sa știți.

Comments are closed.