Așa cum a fost anunțat încă din vremea administrației precedente, proiectul de reamennajare rutieră a Zonei Michelangelo (Podul cu același nume și Piața Leonardo da Vinci), are o continuitate la fel de importantă pentru modernizarea Timișoarei.
Marți, 2 septembrie 2014, în cadrul ședinței oraganizate de primarul Nicolae Robu, la Primăria Timișoara, edilul-șef a anunțat că în primăvara lui 2015 va debuta și acest proiect, urmând ca ”Michelangelo 1” să se încheie până la finalul acestei toamne. Șantierul va fi deschis chiar dacă fondurile necesare, provenite de la Uniunea Europeană, nu au fost aprobate momenta, însă există bani din economiile făcute pe alte proiecte europene, în plus, Robu susține că nu există motive ca banii nerambursabili de la UE să nu fie aprobați.
“S-au încheiat lucrările de reproiectare pentru Michelangelo 2. Proiectul are o valoare de 33,81 milioane lei cu TVA inclus și va fi aprobat pentru finanțare, fără îndoială. Lucrările prevăd lărgirea carosablului de pe străzile Surorile Martir Caceu și FC Ripensia la trei benzi. Drept urmare, de la Casa Tineretului și până la Novatim vom avea trei benzi cu sens unic de circulație, valabil și la ora actuală, apoi de la Novatim și până la Michelangelo – Piața Leonardo da Vinci, vom avea tot trei benzi. De asemenea, pe Aleea FC Ripensia, porțiunea cuprinsă între strada Surorile Martir Caceu și strada 1 Decembrie vom amenaja noi locuri de parcare. Cele existente vor fi refăcute în viziune mai la zi pentru că trebuie să asigurăm locuri de parcare în zonă, una dens locuită care are nevoie de locuri de parcare”, a precizat primarul Nicolae Robu.
Din proiect au fost excluse celebrele pasarele din sticlă ce urmau să fie montate pe Aleea FC Ripensia și pe strada Cluj, pentru ca trecerile de pietoni să nu mai ”taie” cu frecvența lor cele două străzi și, astfel, să fie majorată limita de viteză pe cele două tronsoane, însă Nicolae Robu a precizat care este motivul excluderii acestora din proiect. ”S-a renunţat la acele pasarele şi pe strada Cluj şi pe Aleea FC Ripensia. Sunt total nepotrivite și amplasarea lor ar însemna să facem praf aleea studențească” a concluzionat edilul Timișoarei.
Potrivit primarului, acest proiect prevede înlocuirea conductelor de apă, de canalizare, țevilor de gaz, dar și a rețelei pentru iluminatul public, care va fi, ca peste tot unde au avut loc acest gen de lucrări, îngropată. Șantierul ar urma să fie deschis în primăvara lui 2015, potrivit spuselor edilului timișorean.