De-a lungul carierei sale profesionale, deloc scurtă dar cu intermitențe, Dan Idolu a fost mereu călcat de controale, atât din partea Direcției Generale a Finanțelor Publice Timiș și a Curții de Conturi cât și din partea corpului de control al Ministerului Transporturilor.
Chiar dacă fiecare verificare a social-democratului bănățean, ajuns între timp consilier local al municipiului Timișoara, s-a lăsat cu file întregi de nereguli, multe dintre ele din sfera penalului, ba chiar cu indici de ”suspiciuni de corupție”, în stil characteristic si pur bărbătesc, Idolu a negat orice fel de probleme sau situații delicate.
Ba mai mult, urla ca din gură de șarpe că e nevinovat, că, de fapt, lumea nu înțelege cu ce se mănâncă aviația civilă sau ca organele de control ale statului român, cele care l-au verificat, sunt…neprofesioniste.
Adică, amatori! Și, ca să tragă de timp, a contestat fiecare document de control în parte, chiar dacă până acum, cel puțin din ce avem noi la cunoștință, nu a câștigat nicio lupta, dar mai un război. Ba din contra, zilele trecute, Aeroportul Timișoara, sub bagheta magică a managerului Dan Idolu, a mai pierdut un proces, de această dată cu Ministerul Transporturilor, instituție care, în primăvara lui 2013, în mandatul de ministru al lui Relu Fenechiu, îl verificase la sânge.
Mai mult, după încheierea controlului, Ministerul Transporturilor a sesizat DNA, tocmai pentru că, în parohia pesedistului Idolu, au avut loc o serie de feneomene paranormale de natură economică, administrativă și organizatorică.
Controlul pe Aeroportul Timișoara a început în aprilie 2013, când ministru era Relu Fenechiu, și a fost finalizat în mandatul Ramonei Mănescu. Verificările au scos la iveală mai multe nereguli, recte o serie de lucrări și contracte despre care reprezentanții Ministerului Transporturilor au susținut, încă din prima clipă, că au fost încălcate cu încălcarea legii.
Acesta este și motivul pentru care, la finalizarea controlului s-a întocmit un raport prin care s-au dispus o serie de măsuri. „Pentru deficiențele de natură economică, administrativă și organizatorică, prin capitolul „Măsuri” al Raportului, s-a dispus membrilor Consiliului de Administrație și conducerii executive a AIT să ia anumite măsuri de remediere. Pentru aspectele care constituie indicii relativ la șăvârșirea unor infracțiuni, s-au sesizat organele abilitate ale statului„.
În plus, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a dispus și o serie de măsuri de intrare în legalitate, dar și „sesizarea organelor abilitate ale statului pentru neregulile asupra cărora există indicii că ar fi fost săvârșite cu încălcarea legii penale”. Imediat după concluziile cercetărilor, directorul Aeroportului, Dan Idolu, a susținut că ”acuzele Ministerului Transporturilor sunt nereale, raportul de control fiind întocmit cu lipsă de profesionalism”. Chiar dacă, la aceleași concluzii, un an mai târziu, au ajuns și raportorii Curții de Conturi Timiș!!!
Doar că să tragă de timp și ca să nu-l arate lumea cu degetul, în mod evident și să nu-și piardă ciolanul de la AIT, pesedistul Dan Idolu a contestat în instanță raportul Ministerului Transporturilor, considerând că „multe din aspectele sesizate sunt neconforme cu realitatea”.
Cu ocazia procesului pe fond care s-a judecat la Curtea de Apel Timișoara, magistrații de aici au respins cererea Aeroportului Timișoara, adică anularea a raportului de control, considerând-o inadmisibilă, magistrații arătând că raportul nu este un act care poate fi contestat în instanța de Contencios Administrativ.
Concret judecătorii Curții de Apel au arătat că raportul Corpului de Control al Ministerului nu este un act „unilateral cu caracater individual sau normativ emis de autoritate publică în regim de putere publică, în vederea executării legii ori a organizării în concret a legii care dă naștere, modifică sau stinge raporturi juridice”.
În plus, magistrații timișoreni au punctat că „soluția se impune cu puterea evidenței și prin raportare la constatările din raport legate de săvârșirea unor infracțiuni de către personalul reclamantei și care ar putea atrage declanșarea urmăririi penale față de aceasta, pentru că instanța de contencios administrativ nu este abilitată legal să cenzurere asemenea aspecte, competența revenind exlcusiv organelor de urmărire penală”.
Sentința Curții de Apel Timișoara a fost atacată cu recurs la Curtea Supremă, unde dosarul a fost înregistrat pe 8 decembrie 2014, nefiind încă stabilit primul termen.
În paralel, procurorii continuă ancheta penală deschisă în urma sesizării Corpului de Control al Ministerului Transporturilor. În fapt, asta a și urmărit Dan Idolu: blocarea raportului de control, care cuprinde o serie de aspecte penale, prin atacarea și anularea actului în sine, în Contencios Administrativ, doar-doar nu va ajunge în Penal.