Potrivit legislaţiei în vigoare, o autorizaţie taxi sau o copie conformă deţinută pentru un autovehicul se va prelungi, la cerere, pentru o perioadă de cinci ani, cu menţinerea obligatorie a aceluiaşi număr de ordine, numai dacă la data cererii sunt îndeplinite, după caz, cumulativ următoarele condiţii:
a) autoturismul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizaţiei taxi sau a copiei conforme nu depăşeşte vechimea de 10 ani de la data fabricaţiei şi este deţinut în condiţiile art. 4 alin. (3);
b) sunt respectate prevederile art. 10 alin. (5) dacă se înlocuieşte autovehiculul taxi ca urmare a prelungirii autorizaţiei taxi;
c) transportatorului respectiv nu i s-a retras autorizaţia de transport sau nu i s-a suspendat autorizaţia taxi sau copia conformă respectivă în ultimii 5 ani;
d) contractul de atribuire în gestiune a serviciului de transport în regim de taxi sau în regim de închiriere este în termen de valabilitate şi transportatorul a respectat prevederile caietului de sarcini privind atribuirea;
e) transportatorul autorizat a înregistrat integral în evidenţele contabile venitul brut realizat, după caz, din transportul în regim de taxi, în conformitate cu datele furnizate din memoria fiscală a aparatelor de taxat din dotarea taxiurilor pentru care solicită prelungirea autorizaţiilor taxi, sau din transportul în regim de închiriere, în conformitate cu contractele prevăzute la art. 25 alin. (6) lit. c), din Legea 38/2003, realizate de autovehiculele pentru a căror copii conforme solicită prelungirea.
Astfel, în perioada 20 ianuarie 2014 – 14 februarie 2014 toţi transportatorii autorizaţi persoane fizice, întreprinderi familiale şi persoane juridice vor depune la Serviciul Relaţionare Directă cu Cetăţenii (camera 12 a Primăriei Timişoara) documentaţia completă necesară prelungirii valabilităţii autorizaţiei taxi.
Documentele se vor depune în xerocopie, însoţite de actul în original, pentru verificarea autenticităţii acestora şi trebuie să cuprindă următoarele acte necesare:
a) cerere tip a transportatorului autorizat;
b) autorizatia de taxi;
c) certificat de inmatriculare si cartea de identitate a autovehiculului din care sa rezulte ca acesta este detinut de catre transportatorul autorizat respectiv in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing, inspecţia tehnică periodică valabilă, iar culoarea autovehiculuilui utilizat în transportul în regim de taxi – integral alb sau integral galben;
d) certificatul de agreare emis de RAR numai pentru autovehiculul utilizat in transportul in regim de taxi, valabil;
e) declaratia pe propria raspundere privind modul in care este asigurata dispecerizarea si la ce dispecereat taxi este arondat transportatorul autorizat, in cazul transportului de persoane in regim de taxi;
f) declaraţie pe propria răspundere privind dotările autovehiculului, datată şi semnată de transportatorul autorizat care solicită prelungirea autorizaţiei taxi;
g) ● pentru persoane fizice autorizate, întreprinderi familiale – registrul jurnal de încasări și plăți (numai pagina cu totalul încasărilor) pe ultimii 5 ani;
● pentru persoane juridice – fişa contului de venituri în care s-au înregistrat veniturile din activitatea de taxi (numai pagina cu totalul încasărilor) pe ultimii 5 ani.
h) Certificat de înregistrare la Registrul Comerţului – în vederea încheierii contractului.
Modelul de cerere prevăzut la punctul a) precum şi declaraţiile prevăzute la punctele e) şi f) pot fi obţinute de la Serviciul Relaţionare Directă cu Cetăţenii (camera 12) şi de pe site-ul instituţiei, www.primariatm.ro.
Pentru transportatorii autorizaţi a căror documentaţie este completă şi îndeplineşte toate condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare se va afişa în data de 28 februarie 2014 pe site-ul Primăriei Municipiului Timişoara şi la sediul Serviciului Transport şi Siguranţa Circulaţiei din Piaţa Libertăţii, nr. 1, programarea pe zile în vederea ridicării autorizaţiilor taxi cu valabilitatea prelungită.
Eliberarea autorizaţiilor taxi cu valabilitatea prelungită pentru încă cinci ani va începe din data de 3 martie 2014, în acelaşi timp se va semna contractul de delegare a gesiunii, se vor elibera ecusoanele şi se va desfăşura pe baza programării prestabilite, fiind condiţionată de prezentarea transportatorului cu autovehiculul autorizat, predarea autorizaţiei taxi (în original) cu valabilitatea expirată, a contractelor de atribuire în gestiune delegată, precum şi a ecusoanelor aferente.