Firma care spală vehiculele TPT folosește angajați nedeclarați, contractele nu sunt raportate la ITM și CAS

Externalizare sub administrația USR. Logistics Serv SRL prestează pentru TPT în baza unui contract SEAP, dar muncitorii nu sunt declarați în Revisal și CAS. Instituțiile statului nu verifică.

Societatea de Transport Public Timișoara, redenumită TPT de administrația USR, externalizează serviciile de curățenie ale vehiculelor în baza unui contract atribuit în aprilie 2025 firmei Logistics Serv SRL. Prestările sunt vizibile, zilnic, în garajul auto de pe Calea Buziașului și în depoul de tramvaie și troleibuze. Problema apare în momentul în care se verifică situația legală a muncitorilor care fac această curățenie.

Redacția Vocea Timișului a obținut informații oficiale care arată că persoanele identificate în fotografiile realizate în depouri nu figurează ca angajați declarați ai Logistics Serv în perioada prestării. În sistemele statului nu apare nicio raportare a contractelor lor de muncă și nici calitatea de asigurat. Ultimele lor înregistrări sunt din 2023 și 2024, cu mult înainte de începerea colaborării cu TPT.

Deși în noiembrie 2025 li s-au pus în față contracte individuale de muncă, acestea nu sunt înregistrate la Inspectoratul Teritorial de Muncă și nu apar în evidențele CAS. Ele există doar ca hârtii interne ale firmei și nu produc efecte legale. Muncitorii rămân astfel în afara legii muncii, fără protecție, fără asigurare, fără vechime.

O angajată povestește cum a aflat realitatea abia când a avut nevoie de îngrijiri medicale: „Am mers la spital și mi s-a spus că nu figurez asigurată. Lucram deja de mult timp.” O altă persoană confirmă metoda de plată: „Ne dădea banii în mână, în fiecare lună. Nu eram înregistrați nicăieri, nu aveam niciun drept.”

Contactat telefonic, administratorul Logistics Serv, Ciprian Burcă, afirmă că firma are contracte de muncă semnate: „Sunt angajați cu acte, absolut.” Întrebat atunci de ce nu apar în sistemele statului, Burcă susține că „raportările între instituții pot întârzia, nu e treaba mea”. La întrebarea privind plata cash, acesta declară: „Cei care nu vor să își dea cardul sunt plătiți în mână.” Declarațiile se contrazic însă cu realitatea verificată oficial: niciun contract nu este raportat, nicio asigurare nu este activă.

Codul Muncii este explicit:
art. 16 stabilește că un contract de muncă produce efecte doar după înregistrarea în Revisal;
art. 34 obligă angajatorul să țină evidența orelor de muncă;
art. 260 sancționează munca nedeclarată ca abatere gravă a angajatorului.

Legea achizițiilor publice prevede la art. 59 și 164 că autoritatea contractantă este obligată să verifice conformitatea prestatorului cu legislația muncii. În cazul de față, verificarea nu există.

TPT continuă colaborarea fără rezerve. Muncitorii Logistics Serv lucrează afară, în frig, la temperaturi negative, pe platformele tehnice și în depou. Directorul TPT, Florin Petolea, declară că este „mulțumit de colaborare”, fără ca instituția să fi evaluat situația reală a personalului utilizat de prestator.

Firma care spală vehiculele TPT folosește angajați nedeclarați, contractele nu sunt raportate la ITM și CAS

Inspectoratul Teritorial de Muncă, instituția care ar trebui să controleze existența contractelor legale, nu a intervenit până acum, deși activitatea se desfășoară zilnic în spații cu risc și implică acces în infrastructura transportului public. Absența totală a controalelor ridică întrebări legitime privind capacitatea instituției de a-și îndeplini atribuțiile.

Rezultatul: un contract legal cu bani publici, dar munca este prestată de oameni „invizibili” pentru stat. Administrația USR care gestionează TPT tolerează această anomalie, în timp ce în spațiul public vorbește despre integritate și legalitate.

Vocea Timișului va continua documentarea acestui caz și va sesiza instituțiile competente pentru verificarea situației. Ancheta rămâne deschisă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

ANUNȚURI ȘI PUBLICITATE