Radu F. Constantinescu, afrodisiacul româncelor şi vocea bărbaţilor fără „pachet”

0
996

Lumea internetului a explodat în adoraţie faţă de scrierile marca Radu F. Constantinescu. Chiar dacă nu l-ai citit, nu şti ce şi cum scrie, sigur ţi-a apărut pe pagina de facebook cel puţin trei femei i-au like-uit scrierile. Blog-ul său a explodat în lumea on-line având peste 68.000 de persoane care îi urmăresc cu sufletul la gură fiecare postare siropoasă ce mai că-ţi smulge o lacrimă şi, chiar a primit locul întâi pentru cel mai bun astfel de site din România.

Se observă, fără doar şi poate, că publicul său ţinta este de sex feminin, cel puţin în mare parte, căci oricum orice mascul ce citeşte despre iubire şi sentimente profunde este din start deposedat de „pachet”. Materialele ce impresionează femeile neînţelese, suferinde şi în căutarea răspunsurilor ascunse de tainele inimii sunt consumate cu o poftă grozavă. De la dulcegării la reducere, conţinuturi deep, în urma cărora cucoanele oftează un „Exact aşa e” şi ridică volumul pe Acasă şi până la discursuri inspiraţionale ce deschid drumuri şi impresionează adânc, toate se coagulează într-un blog-cârlig ce agaţă cititorii de ocazie. Redactate într-o formă ce aduce o briză de Tudor Chirilă, materialele „constantinesciene” zdrăngănesc corzile emoţionale ale minţilor modeste. Presupoziţia că autorul se foloseşte cu dibăcie de preferinţele publicului oferă o perspectivă mult mai convenabilă asupra fenomenului, decât cea conform căreia „el scrie din suflet”. Şpilul e următorul, blog-ul face apel şi la cei care suferă şi îşi storc creierul întrebându-se „Eu de ce n-am pe nimeni?” şi la cei care iubesc cu patimă şi dau pe afară de cât de fericiţi sunt. Acest Doctor Love modern a câştigat teren prin sensibilitatea şi noutatea cu care clişeele primordiale sunt abordate, dar care îşi ating ţinta fără ezitare. Tema iubirii, întocmai prin complexitatea şi nelimitarea sa, este de-a pururi vie şi consumată, de la Eminescu şi până la Constantinescu. Partea bună în acest proces de „umidizare” a femeilor este că, măcar, se lecturează ceva înafară de notificările paginilor de socializare.

Cinci din şase femei îl citesc pe Radu F. Constantinescu, mama, sora, prietena, prietena prietenei tale, tanti de la coafor sau hipster-ul de la Starbucks.

Acest material este un pamflet şi trebuie tratat ca atare (sau nu).