Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a reziliat lucrările pentru Lotul 2 al autostrăzii Nădlac Arad, după ce constructorul, Alpine Bau, a intrat în insolvență. Deși lucrările la această porțiune a șoselei de mare viteză ce trece pe lângă Timișoara au fost destul de avansate (circa 85 % din lucrări fiind finalizate), acest sector de drum va necesita reabilitări temeinice, întrucât mare parte a fost deteriorat din cauza lipsei de activitate și a lucrărilor neterminate, dar și a fenomenelor meteo. Astfel, CNADNR anunță că a fost semnat contractul ”Proiectare și Execuție Autostrada Nădlac – Arad și Drum de legătură, Lotul 2, km 22+218 – km 38+882” pentru remedierea lucrărilor existente și finalizarea lucrărilor rămase de executat.
Contractul a fost atribuit în urma unei licitații deschise, Asocierii Astaldi SpA – Max Boegl România SRL și are o valoare totală de 89.348.287,63 lei fără TVA, conglomerat de firme care se ocupă și de Lotul 1, care este aproape finalizat, cu mult timp înainte de termenul prevăzut în contract. Finanțarea este asigurată din Fonduri Europene (Fonduri de Coeziune 85%) și fonduri de la Bugetul de Stat (Guvernul României 15%).
Contractul vizează proiectarea și execuția lucrărilor pe Autostrada Nădlac – Arad și Drum de legătură, Lotul 2, km 22+218 – km 38+882 pentru remedierea lucrărilor existente și finalizarea lucrărilor rămase de executat, inclusiv conexiunea cu Lotul 1 al Autostrăzii Nădlac – Arad și Varianta de Ocolire a municipiului Arad, iar lungimea de drum pentru care se vor realiza lucrări se întine pe 16,664 km.