Compania de Autostrăzi, potrivit ultimelor date deţinute, estimează că până la 1 Mai se finalizează lucrările pe şase tronsoane de autostradă de pe Coridorul IV.
Până la sfârşitul acestei luni, oricât ar părea de greu de crezut, ar trebui să se finalizeze lucrările la şase noi tronsoane de autostradă, toate de pe Coridorul IV Pan-European, potrivit datelor Companiei de Autostrăzi remise economica.net. În total, 119 kilometri.
Estimările CNADNR nu par realiste, totuşi corespund ultimelor date deţinute de Companie, conform răspunsului la solicitarea jurnaliştilor de la economica.net privind stadiul lucrărilor pe fiecare tronson.
Orăştie – Sibiu:
– Lot 1, CNADNR spune că lucrurile sunt efectuate doar în proporţie de 50.6% de constructorul STRABAG deşi termenul de finalizare este sfârşitul acestei luni.
– Lucrările la cei 19 kilometri ai Orăştie-Sibiu, Lot 2, sunt realizate în proporţie de 54,5% de constructorii Straco Grup – Studio Corona Civil Engineering.
– Lotul 3 din Orăştie-Sibiu, acordat Impregilo SpA, are o lungime de 22 de kilometri, este finalizat în proporţie de 68,2% şi se presupune, de asemenea, că va fi terminat în totalitate în săptămâna care a mai rămas pâna la sfârşitul acestei luni.
– Lotul 4 din Orăştie-Sibiu are 17 kilometri, este finalizat în proporţie de 60,67% iar constructorul este asocierea dintre Astaldi, Astalrom şi Euro Construct Trading 98.
Nădlaca- Arad:
Pe Lotul 2 din Nădlac-Arad , porţiunea de 10 kilometri pe care o are de construit Alpine – Iptana este finalizată în proporţie de 80,5%, restul lucrărilor urmând a fi finalizate până la sfârşitul acestei luni, cel puţin după estimările CNADNR.
Lugoj – Deva:
Lotul 1 din Lugoj-Deva este finalizat în proporţie de 58,6%. Asocierea Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Aqua – Cossi Costruzioni a primit contractul pentru construcţia celor 27 de kilometri ai acestui tronson iar ultimele estimări ale CNADNR arată că lucrările vor fi finalizate în săptămâna următoare.
Coridorul IV începe în Germania la Nurenberg şi se continuă pe ruta Praga – Viena – Bratislava – Budapesta. În România, traseul intră pe la Nădlac şi continuă cu Arad, Timişoara, Lugoj, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa şi continuându-se până la Istanbul (Turcia). Toate lucrările din România sunt estimate să coste 8,5 miliarde de euro.