Pe data de 8 martie 2014, în cadrul unei Adunării Generale a Federaţiei Române de Motociclism (FRM) va fi ales noul (sau acelaşi) preşedinte pentru următorii patru ani. În competiţia pentru acest post au intrat Cristian Mureşan, actualul preşedinte al F.R.M., si Costin Oprea, liderul clubului BGS Motorsport Bucureşti.

Dacă disputa directă dintre cei doi este la limita fair-play-ului, cea dintre sportivii care susţin cele două tabere depăşeşte această limită, ajungându-se de la “sugestii” pentru cei doi, până la discuţii nu tocmai potrivite, discuţii în care se implică şi piloţii Taifun Racing Timişoara, Cătălin Cazacu şi Cosmin Costescu.

Costescu, în calitate şi de pilot dar şi de manager al clubului timişorean Taifun Racing, “atacă” sugerând anumite modificări ale competiţiei, însă este clar în tabăra lui Oprea. “De ani de zile îi spun lui Cristi Mureşan că în FRM trebuie un manager! Preşedintele şi managerul în puţine cazuri pot să se găsească în aceeaşi persoană… operaţional şi executiv. În acest moment FRM are nevoie de un manager şi 100% Costin Oprea este manager foarte bun şi cel puţin din acest punct de vedere cei doi nu au ce să căute în acelaşi plan de comparaţie. Altfel cu oricare în particular poate/putea fi plăcut să serveşti un aperitiv! Cristi Mureşan este în primul rând tatăl lui Robert (n.r. – Robert Mureşan, campionul clasei SuperBike – 1.000 cmc) şi această calitate trebuie să primeze! Dar nu se poate să aud la nesfârit că Robi sau Pascotă sunt cei mai buni şi pentru ei trebuie să stăm toţi drept din principalul motiv că cel puţin în viteză, în ei s-a investit cel mai mult în ţara asta şi astfel e absolut normal ca ei să nu fie nişte piloţi lenţi. Dar toţi trebuie să aibe drepturi egale şi în aceleaşi condiţii mă întreb oare câţi ar fi mai rapizi şi oare câţi ar face o treabă mai bună din punct de vedere al imaginii!? Acum câteva luni i-am propus lui Cristi (n.r. – Cristian Mureşan, preşedintele Federaţiei) să facă un caiet de sarcini în ce priveşte Campionatul Naţional de viteză pentru a avea posibilitatea de a prezenta o propunere. A zis că dacă am ceva de spus să spun… am ezitat o vreme şi pe urmă i-am spus că propunerea mea este ca acest Campionat Naţional să devină monomarcă din următoarele motive: material tehnic identic, spectacol mai mare ca urmare a faptului că există şansa ca la fiecare etapă să fie alt câştigător, costuri mai scăzute, acces mai facil pentru echipe/piloţi, popularitate crescută, interes mai ridicat pentru observatori (fani, spectatori, media), marketing mai uşor de realizat (una este ca şi promoter să prezinţi unui sponsor că îi oferi un campionat şi alta un sportiv) (…) Răspunsul a fost că FRM se concentrează pe un proiect de academie de copii realizat cu italieni şi sponsori din orientul îndepartat. Nu am înţeles de ce să laşi ceva ce ai funcţional (sportivi cu dorinţă, licenţe şi experienţă) în derivă. Acum îmi dau seama! Într-o monomarcă în care Robert Mureşan poate să câştige dar nu este evident (când îi ai pe Cazacu, Mistode, Pascotă, Vargolici, Ştefan Popescu, Vrăjitoru, Pentek, Pop Petre… pe acelaşi material şi astfel o motivaţie crescută), o monomarcă în care dai tu de robinete să îşi faci suspensia şi nu mai ai confortabila structura de mondiale cu care să vrei să baţi nişte amărâţi într-un amărât de campionat naţional… cumva parcă Mureşan fiind nu vrei să fi. Aşa că România pentru 2014 a primit la viteză… nimic nou! Şi timpul trece… scrie Costescu pe Facebok, la o postare depre un interviu acordat de Cristian Mureşan unui site specializat pe sporturile cu motor.

Acesta este completat imediat de Cătălin Cazacu: “Fraţilor despre ce tot vorbiţi aici? Am stat deoparte şi am urmărit cum îşi dau cu părerea toţi lingăii dictaturii FRM (sper să se simtă ei aici) în speranţa că nu o să ne insulte la nesfârşit inteligenţa… din păcate trăim în ţara în care e posibil ca aceşti oameni să ne prostească la nesfârşit şi clienţii lor de casă să hotărască destinele tuturor prin voturile lor vândute pe promisiuni!”. Pilotul timişorean este “întrerupt” chiar de către Robert Mureşan – fiul preşedintelui Federaţiei. “Cazacule tu chiar eşti de o neruşinare nemaivăzută. Tocmai tu să ai tupeul să faci afirmaţiile astea când ştii cum ai luat bătaie la celelalte curse. Sau scuză-mă, voiai să fi primul Campion Naţional fără vreo etapă câştigată?! Am tăcut până acum dar nu mai vreau să îţi suport nesimţirile la nesfârşit. Aţi comentat cu toţii că nu visez decât Campionate Mondiale. Când am venit la naţionale aţi boicotat cu toţii ultima etapa şi aţi mutat etapa programată de ROSBK (pe care aţi anunţat-o doar cu două săptămâni înainte) peste cea de naţional (care a fost anunţată cu 30 zile înainte), voi cum staţi cu regulamentul?”

Cătălin Cazacu revine apoi cu o remarcă ce închide gurile cunoscătorilor în domeniu: “… aţi venit dumneavoastră cu un team din Campionatul Mondial cu 5 ingineri să ne bateţi pe noi, nişte săraci care încă întoarcem cauciucurile de pe o parte pe alta… Recunosc valoarea lui Pascotă, deşi nu suntem cei mai buni prieteni, la fel respect şi admir valoarea dumneavoastră ca şi pilot domnule Robert Muresan… doar că la nivelul de bani pe care i-aţi devorat dumneavoastră în întreaga carieră e o greşeală să vă raportaţi la noi, restul, care nu am fost aşa norocoşi să fim “fi” de profesie!” acuză Cazacu.

Conform documentelor pe care Vocea Timişului le deţine la această oră, Taifun Racing Team – clubul timişorean pentru care concurează atât Cătălin Cazacu cât şi Cosmin Costescu, a “înghiţit” în 2013, numai din bugetul Primăriei Timişoara nu mai puţin de 115.000 de lei, iar din cel al Consiliului Judeţean Timiş – 40.000 de lei, adică un total de 155.000 de lei, în condiţiile în care Cazacu s-a prezentat la trei din patru etape organizate de Federaţia de specialitate (cea de-a cincea fiind anulată), ocupând un loc 3 şi două pozţii secunde, în timp ce la a patra cursă nu s-a prezentat, deşi avea şanse de obţinere a titlului de Campion Naţional. Colegul său, Cosmin Costescu, a participat de asemenea la trei din cele patru curse programate, cei doi fiind singurii reprezentanţi ai Taifun Racing Club în competiţiile organizate de Federaţie.

Este foarte adevărat că ambii spotivi participă în ROSBK – o competiţie paralelă celei organizate de Federaţia Română de Motociclism, dar această competiţie este PRIVATĂ şi nu are nicio relevanţă. Este la fel de adevărat că Taifun Racing Club emite comunicate de presă prin intermediul cărora informează trusturile de presă cu privire la faptul că sportivul său Cătălin Cazacu este Campion Naţional, ceea ce este perfect FALS!

Următorul paragraf a fost propus ca modificare a Regulamentului de Ordine Interioară a FRM, de un club afiliat Federaţiei: “Sportivii care cumulativ nu recunosc rezultatele FRM, nu îşi apără şansele în Campionatele FRM, sau induc în eroare opinia publică în orice mod, nu mai primesc licenţă de la FRM”. Poate că nu pentru toată lumea are un înţeles însă pentru cei implicaţi în fenomen, cu siguranţă ştiu despre ce este vorba.

Revenind puţin la clubul pentru care activează Cătălin Cazacu şi Cosmin Costescu, poate ne explică consilierul local al Primăriei Timişoara Alfred Simonis (PSD) – un apropiat al celor doi (vezi foto!) – cum se face că Taifun Racing Team a primit aceste sume în 2013, iar Cazacu este un CAMPION NAŢIONAL FALS?

 

Foto: Facebook

Spune-ţi opinia civilizat!