Compania Naţională Poşta Română introduce monitorizarea în sistem Track&Trace pentru trimiterile interne de colete poştale din serviciile – standard, valoare declarată, confirmare de primire şi ramburs – depuse de către clienţi, persoane fizice, la ghişeele oficiilor poştale informatizate din reţeaua poştală.
Prin introducerea acestei facilitaţi, pe de o parte se elimină completarea manuală de către clienţi, persoane fizice, a formularelor premergătoare depunerii trimiterilor interne de colete poştale, la ghişeele poştale informatizate, iar pe de altă parte expeditorii îşi pot urmări statusul trimiterilor pe site-ul companiei –www.posta-romana.ro.
Astfel, pentru expedierea unui volum redus de trimiteri interne de colete poştale (standard, valoare declarată, confirmare de primire şi ramburs) se elimină obligativitatea completării de către client a formularelor poştale necesare expedierii acestora: buletin de expediţie, confirmare de primire sau mandat ramburs. Aceste formalităţi vor fi îndeplinite de acum, direct de către salariaţii poştali de la ghişee, care vor solicita, verbal, clienţilor toate datele necesare expedierii trimiterilor.
De asemenea, clienţii persoane fizice şi juridice, care doresc expedierea de trimiteri interne de colete poştale, indiferent de volum, îşi pot genera singuri, de acasă sau de la sediu, documentele necesare expedierii, utilizând aplicatia MyAWB, disponibilă pe site-ul companiei www.posta-romana.ro, prin parcurgerea celor 5 paşi:
- Creare cont în MyAWB;
- Selectarea tipului de serviciu;
- Completarea informaţiilor solicitate;
- Vizualizarea tarifului poştal aferent;
- Generarea formularelor poştale necesare expedierii (AWB).
Totodată, aplicaţia MyAWB pune la dispoziţia clienţilor persoane juridice şi alte funcţionalităţi precum acces baze de date proprii din care pot genera rapoarte şi liste utile gestionării şi/sau monitorizării expediţiilor.
Extinderea sistemului de monitorizare Track&Trace pentru noi servicii poştale face parte dintr-un amplu program de modernizare şi tehnologizare a proceselor din front şi back office, astfel încât să aducem serviciile la standardele de calitate pe care suntem conştienţi ca le doresc clienţii noştri.