Anul precedent a fost din nou unul de excepţie pentru cel mai cunoscut brand românesc din industria românească la nivel european şi nu numai. Dacia a vândut în 2012, în aproape toată lumea, cu aproape 5 procente mai mult faţă de 2011, anul trecut fiind şi cel mai „productiv” an de la relansarea mărcii argeşene.
Un an excepţional pentru marca Dacia
2012 marchează mai multe recorduri pentru marca Dacia. În primul rând, din punct de vedere al performanţei comerciale globale. În cursul anului trecut au fost vândute, în întreaga lume, nu mai puţin de 359.822 de autovehicule purtând sigla Dacia, în creştere cu 4,8% faţă de nivelul înregistrat în 2011.
În acelaşi timp, 2012 a reprezentat un an crucial pentru evoluţia gamei Dacia, fiind punctat de lansarea a 6 modele noi. Aceasta a permis mărcii Dacia să-şi reînnoiască oferta de produse, prin introducerea noilor modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway. În plus, au fost abordate în premieră noi segmente de piaţă, cum ar fi cel al vehiculelor de familie şi al vehiculelor combi, cu modelele Lodgy, Dokker şi Dokker Van. Odată cu valul de lansări din 2012, Dacia dispune în prezent de cea mai tânără gamă din Europa, cel mai vechi model al gamei fiind Duster, lansat în primul semestru al anului 2010.
În fine, Dacia a realizat un an excepţional pe pieţele internaţionale, cu 337.674 unităţi vândute în 43 de ţări.
Dacia rămâne liderul pieţei auto din România
Situaţia pieţei auto din România, profund afectată de incertitudini şi de contextul economic dificil, rămâne un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnată o nouă scădere a pieţei totale de vehicule noi, care se situează astfel la cote care nu au mai fost înregistrate de la începutul acestui secol, în timp ce piaţa vehiculelor de ocazie importate a crescut cu peste 75%.
Restricţiile de pe piaţa creditelor au afectat cu precădere persoanele fizice. Ponderea acestei categorii de clienţi în totalul vânzărilor de vehicule noi de pe piaţa românească a scăzut astfel cu peste 50% în 2012. Este de menţionat faptul că persoanele fizice constituie în mod tradiţional o parte foarte importantă din clienţii Dacia.
În acest context, defavorabil, Dacia a reuşit să-şi menţină poziţia de lider de piaţă, cu peste 26% din totalul vânzărilor de vehicule noi din România.
Din cele 22.148 vehicule Dacia comercializate în cursul anului trecut pe piaţa locală, 20.050 sunt autoturisme iar restul de 2.098 de unităţi, vehicule utilitare.
Vânzări Dacia pe modele în România în 2012 | |
Model | Unităţi |
Sandero (inclusiv Stepway) | 1 235 |
Logan berlină | 9 208 |
Logan MCV | 1 940 |
Duster | 5 447 |
Lodgy | 1 056 |
Dokker | 316 |
Noul Logan | 573 |
Noul Sandero (inclusiv noul Stepway) | 275 |
Logan VAN | 1 355 |
Logan Pick Up | 455 |
Dokker VAN | 288 |
Total | 22 148 |
Top 10 destinaţii export în 2012 | ||
Ţară | Unităţi | |
1 | Franţa | 84 522 |
2 | Germania | 46 590 |
3 | Algeria | 41 710 |
4 | Turcia | 28 964 |
5 | Italia | 26 832 |
6 | Spania | 17 847 |
7 | Belgia | 13 000 |
8 | Polonia | 10 282 |
9 | Austria | 6 557 |
10 | Elveţia | 5 505 |
* | Maroc (centru de producţie Dacia) | 27 097 |