E.ON şi I.S.U. îşi unesc forţele pentru o nouă campanie de informare: „RISC. Siguranţa NU e un joc de noroc!“

- Advertisement -

Statisticile I.G.S.U. evidenţiază faptul că, din cele aproximativ 4.200 de incendii produse în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2013, un număr de 1.760 au avut la origine cauzele menţionate mai sus. Chiar dacă numărul total al incendiilor la locuinţe este mai scăzut faţă de perioada similară a anului trecut, ponderea cauzelor de tipul celor enumerate se menţine la un nivel ridicat şi, din acest motiv, noua campanie de informare îşi propune nu doar să contribuie la reducerea numărului de incidente, ci şi să schimbe, în timp, atitudinea şi comportamentul legat de utilizarea corectă a surselor de energie.

„Anual, sute de persoane îşi pierd viaţa în incendii, intoxicate cu monoxid de carbon sau ca urmare a exploziilor. Prioritatea instituţiei noastre este implementarea celor mai bune practici şi proceduri în vederea creşterii nivelului de siguranţă a celor în slujba cărora suntem necondiţionat – cetăţenii şi bunurile acestora. Am convingerea că alături de partenerul E.ON România vom reuşi să ne atingem obiectivul propus, acela de a reduce numărul incidentelor cauzate de nerespectarea regulilor în utilizarea diferitelor forme de energie”, a declarat General Ion Burlui, Inspector General al I.G.S.U..

Potrivit statisticilor instituţiei, în urma incendiilor la locuinţe produse în primele zece luni ale acestui an au rezultat 476 de victime, dintre care 132 şi-au pierdut viaţa. În aceeaşi perioadă a anului trecut, în cele 4.978 de incendii produse au fost rănite 413 persoane, iar 168 dintre acestea au decedat.

„Cel mai mare pericol al utilizării necorespunzătoare a gazelor naturale îl constituie monoxidul de carbon, mai ales în timpul sezonului rece, odată cu punerea în funcţiune a instalaţiilor de încălzire. Deoarece siguranţa consumatorilor reprezintă pentru noi o continuă preocupare, E.ON România împreună cu Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă au demarat, recent, o nouă campanie comună de informare, plecând de la ideea că prevenirea unor cazuri grave este la îndemâna fiecărui consumator cu condiţia respectării regulilor de siguranţă”, a declarat Frank Hajdinjak, Director General al E.ON România.

Campania, popularizată prin intermediul mass-media, vizează cu prioritate mesaje care insistă pe importanţa reparării, izolării termice şi curăţării periodice a coşurilor de fum mai ales în perioada de utilizare intensă a mijloacelor de încălzire, de cel puţin două ori pe an, o dată obligatoriu înainte de începerea sezonului rece şi numai cu firme sau persoane fizice autorizate. Demersul este înscris în seria de acţiuni dezvoltate şi implementate în cadrul campaniei “R.I.S.C.- Renunţă. Improvizaţiile sunt Catastrofale!”, iniţiată de cei doi parteneri în urmă cu un an (mai multe detalii pe www.risc.info.ro).

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore

Articole asemănătoare

Capitalele Europene ale Culturii in 2021, Timisoara si Novi Sad sunt partenere

Reprezentanții orașelor Timișoara și Novi Sad, capitalele culturale Europene...

La un pas sa ramana fara casa in urma unui incendiu. Cum au intervenit pompierii

Panică, astăzi, în localitatea timişeană Ghilad. O anexă a...

Panica si flacari la Shopping City. Un magazin din mall a luat foc

Mobilizare impresionantă de forţe la mall-ul din Calea Şagului,...

Incendiu la Judecatoria Timisoara. Birou cuprins de flacari, 17 oameni evacuati

Panică și flăcări, în această seară, în centrul Timișoarei....
spot_imgspot_img

Din aceeași categorie

Categorii Populare

spot_imgspot_img