România începe constuirea celei de-a 10-a autostrăzi. Deşi pe teritoriul ţării noastre nu există nicio autostradă completă, sau dacă există una (A2) aceea arată jalnic, autorităţile din ţara noastră anunţă demearea construcţiei unei noi şosele de mare viteză.
Contractul „Proiectare şi execuţie autostrada Sebeş – Turda, Lot 3, km 41+250 – km 53+700” a fost atribuit, în urma unei licitaţii deschise, Asocierii TIRRENA SCAVI SPA – SOCIETA ITALIANA PER CONDOTTE D’ACQUA SPA şi are o valoare totală de 420.511.921,44 lei fără TVA. Finanţarea este asigurată din Fonduri Europene (85%) şi fonduri de la Bugetul de Stat (Guvernul României -15%). Contractul vizează proiectarea şi execuţia lucrărilor pe autostrada Sebeş – Turda, Lot 3, durata de execuţie a lucrărilor fiind de 22 de luni din care: 4 luni – proiectare, 18 luni – execuţie lucrări urmate de numai 48 de luni perioada de garanţie.
Contractul „Proiectare şi execuţie autostrada Sebeş – Turda, Lot 4, km 53+700 – km 70+000” a fost atribuit, în urma unei licitaţii deschise, Asocierii SC PORR CONSTRUCT SRL – PORR BAU GmbH şi are o valoare totală de 470.004.894,83 lei fără TVA. Finanţarea este asigurată din Fonduri Europene (85%) şi fonduri de la Bugetul de Stat (Guvernul României -15%). Şi acest lot are aceeaşi durată de execuţie a lucrărilor, adică 22 de luni din care: 4 luni – proiectare, 18 luni – execuţie lucrări şi 48 de luni perioada de garanţie, anunţă CNADNR.
Ca fapt divers, în cazul în care nu ştiaţi, Autostrada A10 este planificată să fie construită pentru a lega autostrăzile A1 şi A3. Ea va fi construită între oraşele Sebeş, Alba Iulia, Teiuş, Aiud şi Turda. Lungimea acesteia va fi de numai 70 de kilometri, iar costurile totalale se vor ridica, conform estimărilor iniţiale, la circa 420 milioane de euro, din care 85% fonduri europene, iar 15% de la bugetul de stat. Autostrada a fost împărţită în patru loturi.
Foto:wikipedia.org