Cele mai citite articole în ultima săptămână

Din aceeași categorie

Aeroportul Timișoara, în pragul colapsului financiar: devorat de ”terții” și ”atractivitatea” pesedistului Dan Idolu

Vocea Timișului va susține permanent adevărul!
Instant, redacțiile prietene, care se afla sub contract cu AIT pe partea de publicitate, reacționează la unison, preluând comunicatele de presă ale lui Dan Idolu, ad literam și fără nici cel mai mic comentariu de rigoare, asemenea unor dactilografe.

Ce mai contează că cifrele și statisticile pe care le prezintă pesedistul sunt ”parfumate”, că se spun jumătăți de adevăr sau că se dezinformează la modul cel mai grosolan?! Până la urmă, conform zicalei, cine dă cu banul, ăla comandă…

În primul rând, Aeroportul Internațional Timișoara, conform datelor contabile, nu este în picaj sau în regres, doar datorită faptului că celebra companie Carpat Air a intrat în insolvență, astfel încât zeci de curse aeriene au fost desființate, odată cu acestea scăzând și numărul pasagerilor care tranzitau ”Traian Vuia”.

O mare parte din vină o are și Dan Idolu care, din postura de manager al AIT, a acordat avantaje financiare și prețuri imbatabile unei companii rivale: Wizz Air. Practic, ajutor de stat, dacă e să ne luăm după ce spun cei de la Comisia Europeană! Oricum, afacerea e în plină verificare la DNA, în acest sens fiind ridicate o serie de documente, nu oricum, ci pe bază de proces-verbal! Altceva e mult mai important de precizat: cum este posibil ca, după atâția ani de ”management performant”, un aeroport internațional, așa cum este cel din Timișoara, să stea la mâna unei singure companii aeriene, Wizz Air, care ”a acaparat” peste 55% din activitatea de pe ”Traian Vuia”?

Dacă Wizz Air, prin absurd și Doamne ferește, întâmpină probleme financiare de genul celor de la Carpat AIR, ce se întâmplă cu AIT? Mai mult, de ani de zile de ”management performant” se tot vorbește de Aeroportul Internațional Timișoara că e pe cale să devină un mare HUB – nod de trafic – dar, în continuare, pasagerii regionali – cu miile – preferă să aleagă Budapesta sau Belgrad, tocmai pentru că legăturile aeriene sunt mult mai bune, iar multe dintre destinații sunt directe, ca să nu vorbim de faptul că sunt mult mai oportune. De ce fug companiile aeriene – cele care contează – de Aeroportul Internațional Timișoara, asta-i întrebarea?!?

Algoritm pesedist

Într-un final, după lungi dezbateri televizate, Dan Idolu a recunoscut, săptămâna trecută, cu subiect si predicat, că este adevărat faptul că, la preluarea mandatului de director al AIT, la data de 18 iunie 2012, ”Traian Vuia” a avut în cont ”niște lichidități” doar că, din cauza fostului director, Cornel Sămărtinean, ”care nu a făcut investiții, aeroportul devenise neatractiv pentru opertorii aerieni”.

În stilul clasic și neobosit de a face politică social-democrată, Dan Idolu a dezinformat, evident, în mod voit. Acele ”niște lichidități”, la care se referea managerul AIT și care au fost calculate pe hârtie cu antetul ”Traian Vuia”, chiar de către agajații instuției, Marius Ursu și Luminița Szoros-Ilie, reprezintă fix 2.971.704 euro, recte 13.265.390 RON! Deci, acesta este ”mărunțișul” pe care l-a găsit în contul AIT, Dan Idolu, în ziua în care a preluat mandatul de consilier cu atribuțiuni de manager pe ”Traian Vuia”.

Ca o paranteză, așa cum rezultă dintr-un alt document, semnat tot de economiștii de pe AIT, la finele primului mandat de director, care s-a încheiat pe 11 ianuarie 2010, pesedistul Dan Idolu a lăsat în conturile instuției suma de 544.647 RON și 65.184 euro! Diferențele sunt mai mult decât evidente, cu atât mai mult cu cât, în primul său mandat de manager, ”investițiile majore”, făcute de Dan Idolu pe Aeroprtul Timișoara, au fost intens amendate și huiduite, atât în concluziile Curții de Conturi și Direcției Finanțelor Publice Timiș cât și în rapoartele Corpului de Control al Ministerului Transporturilor. Praf si pulbere!

Investiții…atractive

Revenind la declarația lui Dan Idolu, referitoare la faptul că, din cauza economiei banului public, făcute de pedelistul Sămărtinean, investițiile pe AIT au fost abandonate iar instituția a devenit ”neatractivă” pentru operatorii aerieni – un soi de sat fără câini, aflat în paragină – aici se impun câteva precizări.

Așa cum rezultă din datele contabile ale AIT, în trimestrele 3 și 4 ale anului 2012, adică după preluarea frâielor instituției aerportuare de către Dan Idolu, ”cheltuielile cu TERTII” au explodat, chiar și de 4 ori: se înregistrează 8.043.153 RON din totalul de 11.887.899 RON, reprezentând 67,66% din totalul anual. Ca să nu existe dubii, ”contracte cu terții” reprezintă contracte comerciale, încheiate cu diverse entități comerciale, pentru diverse activități de prestări servicii…atractive!

Astfel, din cele circa 8 milioane RON, în luna octombrie 2012, imediat după semnarea contractului de ”reparații pistă” cu SC Albix General Construct SRL, s-au făcut 2 plăți successive, în sumă totală de circa 1,4 milioane RON! Cheltuielile atractive continua și la capitolul ”alte comisioane”, unde sumele au crescut de până la opt ori! De două ori au crescut doar cheltuielile cu convorbirile de telefon si costurile produselor din salonul oficial al AIT! În schimb, ”cheltuielile cu avocați” au crescut de 5 ori, în mai putin de 6 luni de zile, adică în trimestrele 3 si 4 ale anului 2012, sumele plătite către casa de avocatură reprezentând circa 800.000 RON! Unde mai pui că și serviciile de mentenanță pentru ”Traian Vuia” au crescut, în jumătate de an, cu circa 100.000 euro!

Ca să nu mai vorbim că la capitolul ”alte cheltuieli cu serviciile executate de terți”, managementul atractiv al lui Dan Idolu a făcut ca, tot în ultimele 6 luni ale lui 2012, cifra să crească de 5 ori, de la 225.00 RON la peste 1 milion RON!

Bani cu nemiluita

Mai departe, ca toată lumea să priceapă pe ce fel de ”cheltuieli atractive” sau dus cele circa 3 milioane de euro, economisite de pedelistul Cornel Sămărtinean, lista cu ”terții” trebuie să continue. În bun obicei social-democrat, managementul lui Dan Idolu a adus până și la creșterea cu circa 115.000 RON a cheltuielilor pentru ”serviciile de colectare, transport si neutralizare deșeuri”. Totodată, cheltuielile cu transportul si detasarea angajaților au crescut și ele cu 100.000 RON, la fel cum au explodat și deconturile pentru ”deplasările cu străinatatea”!

Ca să nu mai vorbim de cheltuielile cu tichetele cadou, care au sărit din balanță cu peste 200.000 RON. Pe scurt, ca să concluzionăm, ”cheltuielile de exploatare” ale AIT, pe ultimele doua semestre ale anului 2012, au crescut cu circa 1 milion euro, la fel si ”cheltuielile cu terții”! Doar cheltuielile cu personalul AIT au crescut, din iunie-decembrie 2012 cu suma de 1 milion RON, la fel cum au crescut, exponential, sumele incasate ca amendă de către AIT, ca urmare a controalelor instuțiilor de stat!

Practic, tot ce a găsit în visteria AIT, Dan Idolu a investit, in mod atractiv, în lucrări de ”reparații urgente”, nu în investiții majore și capital, așa cum s-a tot lăudat. Până la urmă, chiar și mult trâmbițata ”reparație capitală” a pistei de zbor de pe AIT este, în fapt, o banală asfaltare.

Nimic mai mult decât un covor asfaltic! Așa se face că 3 milioane de euro s-au dus, în proporție covârșitoare, așa cum rezultă din documentele contabile ale aeroportului, pe zugrăveli, spoieli, spații verzi, fântâni arteziene.

Și uite așa, aeroportul ”Traian Vuia”  devenit mult mai atractiv, nu? Și încă ceva: în conditiile în care, la nivelul anilor 2010, 2011 și 2012, așa cum rezultă din prognozele AIT, instituția discuta despre profituri de ordinul milioanelor de RON, pentru anul 2013, Aeroportul Internțional Timisoara, sub conducerea lui Dan Idolu, și-a propus să obtina… un profit egal cu contractul său de mandat, pe care la ridicat de la 70.000 RON în 2012 la 313.000 RON pentru 2013.

Atractiv, nu-i asa, domnule minstru Sorin Grindeanu!?! Asta în condițiile în care, în afară de pista de zbor, care este a statului român, e greu să identifici un bun patrimonial pe AIT, care să nu fie gajat la bancă, în vederea obținerii unor credite pentru ”investiții atractive”.

În fapt, numai cârpeli… poleite, încurajate din greu de alți doi pesediști de seamă de pe ”Traian Vuia”: directorii Alfred Simonis și Lucian Taropa, ambii „consiglieri” locali PSD. La fel ca si Dan Idolu, cu voia dvs!

- Advertisement -
Vocea Timisului
Vocea Timisului
Întreaga responsabilitate a comentariilor lăsate de dumneavoastră vă aparține! Click aici-citeste condiţiile de utilizare ale site-ului www.voceatimisului.ro

4 COMENTARII

  1. „Noi stăm 6 într-o cameră, dar nu vă imaginaţi cum e ca 36 de persoane să împartă 2 toalete şi 2 duşuri din care merge doar unul. Se izolează cei care suferă de boli. Eu evit oricum să mă aşez pe alte paturi. Temerea mea este că arhitectul general n-o să mă lase să ies sănătos şi întreg de aici.”

  2. Ce idiotenie de articol…..este ticluit din lucruri reale…si o mare parte falsuri,..minciuni ale unor frustrati…da AIT este o vaca de muls pt cei care au fost dati afara pt ca nu li se mai putea asigura salarii in posturi foarte caldute…au castigat in instanta…au primit bani…..acum vor inapoi…daca nu mai esti dorit e chiar asa greu sa accepti?…un tip inteligent, .cica profesionist isi gasestede lucru…nu continua sa arunce cu noroi…
    Da..AIT este singura institutie care reancadreaza pe cei care castiga in instanta….ce alta nstitutie ar mai face asa ceva.?
    Idolu nu e usa de biserica, dar stie macar ceea ce inseamna sa manageriezi un aeroport…au fost multe controale..si vin lunar..iar dcera ceva in neregula…..DNA este omniprezent….dar cum raspund cei care spun minciuni

  3. Felicitari dl ziarist pentru modul profesionist de analiza REALA a aeroportului. La cate minciuni sau spus (cu voie sau cu dedicatie de la mai mari zilei) e necesar sa vedem si ADEVARURILE de la aeroport.Ursu si toata gasca de la contabilitate trebuie urgent sa vorbeasca altfel o sa vorbeasca in alta parte foarte curind. Toti care astazi inca nu au curaj sunt INVITATI la redactie sa spuna ADEVARUL pina nu e prea tarziu. Toate procesele pierdute in instanta cu angajatii si bataia de joc a unor 40 de OAMENI( nu caini) trebuie sa fie spusa.Cu pista faimoasa ASFALTARE de 4cm , cum bine ati spus de fapt este vorba de FURTUL din bani institutiei (vreo 2.000.000 de EURO)via Grindeanu si fratii Cristescu (Sarbu). Bravo inca o data

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore