Procurorii anticorupție s-au mișcat mai repede decât s-ar fi gândit oricine și, în mai puțin de 4 luni au reușit, cu sprijinul SRI Timiș, dar și a unor denunțători din poliția bănățeană, să strângă mai bine de 12 volume (aproape 6000 de pagini) de probe: chitanțe, contracte, înregistrări ambientale, interceptări autorizate, filaj, montare de tehnică informativ-operativă, atât în birourile suspecților, cât și în autoturismele acestora. Cu migală și răbdare, pe 19 ianuarie a.c., procurorii DNA Timișoara și ofițeri de la DGA București, au dat de fundul sacului, concluzionând, uneori la modul cel mai direct cu putință, că social-democrația, instaurată de Titu Bojin, în calitate de președinte al CJ Timiș, a dăunat grav sănătății polițiștilor timișeni. Ba mai mult, pe unii i-a lăsat fără libertate, pe alții sub control judiciar și, nu în cele din urmă, le-a pus punct carierelor militare.

Dar să o luăm cronoligic, astfel încât toată lumea să priceapă, cu subiect și predicat, cum funcționează și percutează sistemul, recte IPJ Timiș, când vreun mare grangur, cu carnet de partid, este la anaghie sau la necaz. DNA Timișoara a surprins perfect totul, pas cu pas! În primă fază, vorbim despre un incident auto, petrecut pe data de 14 mai 2014, la ora 16.56, mușamalizat la mare artă de polițiștii de la rutieră, deși viața unei femei a fost pusă în pericol, când a fost nevoită să intre cu mașina în parapeții de pe autostrada A1, între localitățile Șanovița-Traian Vuia, din pricina unui bolid care gonea… pe contrasens! Și așa a rulat ”dementul” circa 27 km. Nu s-a oprit nici măcar când a observat că, din pricina inconștienței sale, a fost autorul unui accident rutier. Din contră: și-a continuat drumul și nici că i-a păsat să se oprească, ca să acorde măcar primul ajutor, în astfel de situații! Nu mai vorbim că nu a chemat poliția și că a șters-o mișelește de la fața locului!

Primele indicii

S-a spus încă de atunci, chiar și în materialul publicat de voceatimisului.ro pe 25 septembrie 2014, autoturismul, care a rulat pe contrasens, ar fi aparținut președintelui CJ Timiș și că Titu Bojin ar fi putut fi la volan, conform unor martori. Presedintele administrației județene a negat tot timpul, atât faptul că ar fi fost la volan, în momentul producerii accidentului, cât și că ar fi fost vorba despre vreo mașină de-a domniei sale, care să fi fost implicată în tragedie și să fi fugit de la locul accidentului de pe autostrada A1. Asta spune pesedistul Titu Bojin! În schimb, procurorii, martorii cât și șoferul personal al domniei sale, Mirel Clipici, spun cu totul altceva! Cu atât mai mult că, așa cum rezultă din dosar, coroborarea de probe este devastatoare pentru Bojin, lasându-l într-un offside, aproape total! Practic, pe data de 19 ianuarie, odată cu decapitarea conducerii IPJ Timiș de către procurorii DNA Timișoara, a fost (re)audiată și victima accidentului rutier, Chiosa Irina-Elena, angajată la SC Transelectrica SA, care a declarat că, din pricina șocului de moment, nu iși mai aduce aminte cine a aruncat-o în parapeți sau ce fel de mașină a fost, motivând că totul s-a întâmplat foarte repede. În schimb, Elena Chiosa și-a adus aminte că i s-a părut extreme de ciudat cât de ”curtată” a fost de seful Poliției Rutiere, cms. Marcel Crăciunescu, imediat după accident.

Amintiri rutiere

Totuși, declarația polițistului Alin Mihălceanu de la ”Autostrăzi”, dată în fața anchetatorilor, a fost mai mult decât relevantă: ”Când am aflat de accident, l-am sunat imediat pe colegul Alin Ianculescu de la Poliția Făget, în sensul de a se deplasa în sensul giratoriu de la Traian Vuia, unde este accesul pe autostradă, că să prindem mașina când coboară de pe autostradă. Ulterior, când m-am întâlnit cu Ianculescu, acesta mi-a spus că s-a interesectat cu autoturismul în cauză, cel din pricina căruia avusese loc accidental, că ar fi vorba despre autoturismul CJ Timiș și că a observat că la volanul mașinii se afla Titu Bojin, dar că nu a oprit mașina. Menționez că, în drum spre accident, am fost sunat de cms Marcel Crăciunescu, care mi-a spus <să imi fac treaba>, dar nu am ințeles de ce m-a apelat, întrucât <autostrazile> nu sunt de competența lui. Mi-a mai spus că mașina care a circulat pe contrasens aparține presedintelui CJ Timiș, Titu Bojin și că acesta este de acord să suporte toate cheltuielile, cerându-mi să nu ii relatez victimei nimic”. Informația lui Alin Mihălceanu fost confirmată de alți doi polițiști, Nagy Robert-Albert și Claudiu Jianu. În schimb, în fața procurorilor DNA, martorul ocular, Alin Ianculescu de la Poliția Făget, a fost mult mai transant: ”…m-am intersectat cu autoturismul Hyundai Tucson de culoare neagră – TM…STU – care se îndrepta spre Făget, iar la volan se afla numitul Titu Bojin, președintele CJ Timiș. Arăt că eu cunoșteam autoturismul respectiv pentru că Titu Bojin venise de mai multe ori, la Făget, în campanie electorală, cu această mașină”.

Vinovatul de serviciu

Și acum, intervine partea halucinantă a lucrurilor. Așa cum rezultă din stenogramele DNA, Mirel Clipici, șoferul președintelui CJ Timiș, Titu Bojin, în cadrul unei discuții cu unul dintre denunțătorii din dosar, a luat producerea accidentului de pe autostrada A1 asupra sa, în totalitate, deși inițial a confirmat, cu subiect și predicat, că președintele CJ Timiș a rulat pe contrasens, aruncând în parapeți o femeie. Iată transcriptul discuției dintre Mirel Clipici și agentul Dorin Duma de la Poliția Rutieră:

Dorin Duma: Azi m-o sunat și pe mine și el și ălalalt, mă zic ”eu am fost în concediu, eu nu știu nimic”, pe cuvântul meu…că rațele că rațele deci…

Mirel Clipici: (neinteligibil…) cu accidentul, ăla ce o avut atuncia, cu șefu

Dorin Duma: Da, da, cu ăla

Mirel Clipici: Mă doare-n p….! Și acum, na! Care-i problema!? N-am lovit-o eu, ce aia s-a dus în parapet, păi ce p…mea, eu îs de vină?

Dorin Duma: Eu acum am aflat, îți dai seama, chestia asta de pe autostradă, știi?

Mirel Clipici: Da mă, da ce, atunci a fost moartă treaba, da n-am lovit-o eu, ea a ieșit în parapet, proasta! Ce p… mea îs de vină eu că ea a ieșit în parapet?! Ploua torențial, ce p….mea!

Dorin Duma: Cum, o ieșit ea în parapet?

Mirel Clipici: Ea, da. Ea s-o dus în parapet. Ea și-a dat în parapet. Eu m-am băgat pe contrasens. Pe interzis, recunosc că m-am băgat pe interzis

Dorin Duma: Da

Mirel Clipici: Și am riscat și am tras dreapta, m-am dus dreapta mult și ea, proasta, s-o dus către parapet și mai și venea, uite așa, ca pișatul boului!

Dorin Duma: Ea?

Mirel Clipici: Da. Și s-o dus în parapet. Păi ce, eu îs de vină că s-o dus? Eu nu am oprit, ce p….mea! N-am lovit-o, ce p…mea! Si, dacă nu am lovit-o, ce p… mea!?

Dorin Duma: Ce te tot uiți la ceasul meu, Mirele? Nu-i….Bine, nu-i știft. Asta e important. Acum, nu am dată la el, știi…

Mirel Clipci: Hai, lasă vrăjala, ca deja….Nu-ți trebuie dată la el. Ce, n-ai pe telefon dată?

Dorin Duma: Eu nu am aur de niciunde. Uita-te la el. El și la busolă are aur! Uite…stai…du-te bă de aici…

Mirel Clipici: Nu-i de aur…

Dorin Duma: Ăștia, zece ca ăsta nu fac!

Mirel Clipici: Îi suflat, bă, du-te bă de aici! Acesta l-am primit cadou. Recunosc! Ceasul asta mi l-a adus doamna lu’ Bojin. Cred că-i din Austria. Vorbesc serios! Doamna l-a adus, nu el!Eu nu fac afaceri cu el. Ea…ce, bă? O dat 800 de euro pe el!

În episodul de mâine vă vom prezenta cum s-au procurat gențile și cauciucurile pentru mașinile soților Marcel și Gabriela Crăciunescu, ce fel de flic-flacuri au fost nevoiți să facă polițiștii, ca să acopere ”gaurile”, la ce firme private s-a apelat ca să se susțină cheltuielile auto și…cum s-au spălat banii. O adevărată încrengătură de nume sonore…