Așa cum rezultă din probe, evenimentul a avut loc pe data 22 aprilie 2023 când Claudia Susanu și fiica sa de numai 8 ani au descins, pentru cumpărăturile săptămânale, la Carrefour Market din comuna Giroc, magazin situat pe Calea Timișoarei nr. 1. Printre toate cele necesare, în coșul de produse, s-au strecurat și două înghețate, ambele ridicate direct din congelatoarele unității alimentare. Ulterior, toate bunurile, bucată cu bucată, au fost trecute pe la casa de marcat ca, în final, plata de 628,55 RON să fie achitată cu cardul bancar. Deci, nu există niciun dubiu privind proveniența mărfurilor!
Ideea e că, până să apuce să ajungă la mașină și să-și depoziteze cumpărăturile, ca orice copil pofticios, fetița doamnei Claudia Susanu a apucat să mănânce jumătate dintr-o înghețată. Una pe băț, căci cealaltă, pe care o achiziționaseră, era la caserolă! Și, în timp ce savura produsul, așa cum spune și mama, minora a semnalizat faptul că simte un gust ciudat în gură: ”Imediat, m-am uitat pe termenul de valabilitate. Era expirată de un an și o zi, data marcată pe ambalaj fiind 21 aprilie 2022. A fost greșeala mea că nu am verificat înainte, dar nici nu m-am gândit că se poate întâmpla așa ceva, sincer…”
Cert e că, în momentul în care Claudia Susanu a realizat toată nebunia, i-a smuls fetiței înghețata din mână și a aruncat-o la coșul de gunoi. După care s-a întors imediat cu ambalajul, în incinta supermarketului de pe Calea Timișoarei nr. 1 unde, așa cum susține, s-a dus glonț la congelatorul cu înghețată: ”Personal am verificat frigiderul de înghețată, unde am descoperit cu ușurință un număr mare de astfel de produse expirate. Doamna Mirela Nistor, șefa magazinului Carrefour Market Giroc nu era prezentă, în ziua respectivă, la lucru. Deși am sesizat lucrurile la persoanele responsabile și am lăsat un număr de telefon angajaților, tocmai pentru a fi contactată de superiori, nici până-n zi de azi, nu m-a căutat nimeni”.
Tot în data de 22 aprilie 2023, s-au mai petrecut două lucruri. În primul rând, doamna Susanu a luat la mână toate produsele pe care le-a achiziționat din Carrefour – Giroc, doar în ideea de a verifica termenele de valabilitate. Și, s-a aplecat, în special pe cea de-a doua înghețată: ”Nu era expirată dar, așa cum se vede din fotografii, a fost ținută în condiții improprii, a fost decongelată și, ulterior, recongelată. Se vede asta pentru că are flori de gheață deasupra, iar forma ei nu mai are nicio legătură cu cea a producătorului”. Ca, în final, în aceeași zi, să sesiseze online și Agenția Națională de Protecție a Consumatorului care, cel puțin până azi, nu i-a dat niciun răspuns!
În fine, la câteva zile după, pe data de 27 aprilie 2023, fetița de numai 8 ani a început să se simtă extrem de rău: dureri de burtă și de cap, greață, vărsături, diaree și febră. Așa că a fost dusă de urgență la un medic specialist și supusă unor investigații amănunțite. În urma analizelor, testul micuței a ieșit pozitiv la Escherichia Coli – producător de toxina Shiga. Și nu este o formă oarecare de E.coli, ci este vorba despre E.coli enterohemoragic, cea mai periculoasă secvență deoarece eliberează toxina Shiga, care poate provoca sindromul hemolitic uremic, o complicație extrem de gravă.
”Având în vedere că starea copilului se agrava, a fost nevoie și de tratament cu antibiotic. Suntem în a treia zi de antibiotic și urmează ca, după o altă evaluare, medicul să decidă dacă va fi necesară spitalizarea sau înlocuirea tratamentului cu unul mult mai agresiv. Cu siguranță, având în vedere toate cele întâmplate și lipsa totală de pasivitate a magazinului, intenționez ca, după ce copilul va fi stabilizat, să consult un avocat și să acționez societatea în judecată. Nimeni nu trebuie să sufere, cu atât mai puțin copiii…”, a concis Claudia Susanu.