tm-cap-cult

Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană, cu sprijinul Primăriei Timișoara, a derulat în perioada 15 ianuarie-31 martie 2014, o campanie de informare a publicului cu privire la etapele pregătirii candidaturii Timișoarei la itlul de Capitală Culturală Europeană în 2021. Potrivit celor care s-au ocupat de proiect, cele două obiective majore ale campaniei au fost informarea și mobilizarea comunității, pentru a susține și pentru a se implica în acest proiect.

Astfel, au fost pregătite și distribuite prin oraș sute de afișe, mii de materiale informative (broșuri și pliante) în limba română, engleză, germană, maghiară și sârbă, autocolante care ilustrează 5 dintre premierele Timișoarei, și materiale promoționale pentru susținătorii candidaturii (tricouri și căni).

Mai mult, campania a beneficiat și de sprijinul a 17 școli generale și licee, 5 universități, 17 instituții publice, administrative și de cultură, 10 clinici medicale, 90 de baruri, cafenele, restaurante, pensiuni și hoteluri.

Astăzi, la Primărie, s-a tras linia și s-au calculat rezultatele. Conform datelor prezentate de voluntarii Asociației, aproximativ 100.000 de persoane au văzut  afișele în mijloacele de transport în comun ale RATT, câteva mii de persoane au văzut afișele de mari dimensiuni distribuite în rețeaua de aviziere a ADP, peste 8000 de persoane, reprezentând publicul muzeelor, teatrelor, Filarmonicii și operei, au primit pliante și broșuri, peste 3000 de studenți  au primit pliante, aproximativ 3700 de elevi și 570 de cadre didactice au primit materiale informative și peste 250 de persoane au vizitat biroul Asociației, iar unele au solicitat întâlniri de grup pentru informare privind candidatura Timișoarei și posibilitățile de implicare în proiect.

Un alt rezultat vizibil al campaniei de informare a fost creșterea fanilor de pe pagina oficială Timișoara 2021, de la 120 de fani la începutul campaniei, la 26.600 de fani, cifră care crește constant.

La prezentarea raportului au fost prezenți și reprezentanți ai municipalității. Edilul Nicolae Robu a ținut să declare că proiectul Timișoara Capitală Culturală 2021 nu aparține Primăriei și nici primarului, ci comunității timișorene. Tocmai din acest motiv, Robu a cerut mai multă implicare din partea agenților economi influenți din Timișoara. Ca să îi stimuleze, edilul a declarat că, de acum încolo, se va publica lunar valoarea contribuției la proiect a agenților economici.

„Trebuie să subliniem cu toate ocaziile, că proiectul acesta de devenire a Timișoarei Capitală Culturală în 2021  este unul al comunității timișorene, nu este al instituției Primăriei, nu este al primarului, trebuie să fie al nostru, al tuturor și de aceea este nevoie de mai multă implicare și din partea agenților economici din Timișoara. Este nevoie de contribuția financiară a actorilor economici din oraș, mult mai mult decât s-a făcut până acum.  Am o insatisfacție văzând că foarte puțini se implică, iar susținerea financiară este extrem de firavă. Greul îl duce Primăria și și-l asumă mai departe, dar nu este normal așa și nu este nici suficient. O să facem cunoscută valoarea contribuției agenților economici la acest proiect în fiecare lună”, a declarat primarul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.