Datele oficiale din platforma SEAP arată că, în doar câteva zile din luna iulie 2025, STPT a semnat două contracte de catering cu aceeași firmă, Rebelya Food SRL:
- pe 9 iulie 2025, un contract în valoare de 45.092,55 lei (aproximativ 9.000 de euro);
- pe 14 iulie 2025, un alt contract de 9.612,45 lei (aproximativ 1.900 de euro).
Totalul: aproape 55.000 de lei, adică peste 11.000 de euro pentru chiolhanurile conducerii.
În oglindă cu aceste ospățuri, documentele interne arată o altă realitate: printr-un act adițional recent, înregistrat la Inspectoratul Teritorial de Muncă, majorările salariale negociate pentru angajații STPT au fost suspendate, în baza unei ordonanțe de urgență a Guvernului. Vatmanii și șoferii trebuie să aștepte cel puțin până în 2026 pentru a vedea promisiunile puse în practică.
Iar „pofta de lux” a conducerii nu e singura problemă. Un control al Registrului Auto Român a scos la iveală șmenuri la stația ITP din curtea STPT: vehicule care depășeau limitele legale la noxe sau aveau defecțiuni tehnice au fost declarate „apte de circulație”. Amenzile au venit, dar au fost plătite tot din bugetul public, în timp ce conducerea a rămas neatinsă. Practic, STPT a ajuns să înghită bani nu doar pe chiolhanuri, ci și pe nereguli care pun în pericol siguranța călătorilor.
Astfel, în timp ce salariile angajaților sunt înghețate, iar călătorii circulă zilnic cu mijloace de transport vechi și defecte, conducerea găsește resurse generoase pentru a se ospăta regește și pentru a acoperi sancțiunile generate de propriile șmenuri.
Realitatea crudă e că la STPT, prioritatea nu sunt nici salariile, nici serviciile publice, ci chefurile și combinațiile șefilor.