Reputația afaceristului – unul dintre cei mai bogați români conform cifrelor Top Capital 300 – controversată datorită mai multor afaceri din trecut, are și mai mult de suferit, acum, după ce mii de oameni au plătit bilete de avion pentru zboruri care nu s-au efectuat, însă nici clienții nu și-au văzut banii înapoi, în condițiile în care 99% dintre zboruri au fost anulate.

Cei mai mulți dintre pasageri nici măcar nu au fost anunțați cu privire la anularea curselor care trebuiau să îi ducă în vacanțele visate și programate din timp, sau la diferite întâlniri de afaceri, nu înainte ca aceștia să plătească hoteluri, excursii sau alte aranjamente de călătorie în țările de destinație sau în România, pentru cei care au vrut să zboare înapoi, acasă.

În mod ilegal, Fly România refuza total să aplice obligațiile care îi revin prin Regulamentul Comisiei Europene 261/2004, privind drepturile pasagerului. Pe pagina de Facebook a companiei sunt postate mii de plângeri, comentarii negative și relatări despre abuzurile companiei sau despre încălcarea drepturilor pasagerilor, refuzul de a oferi alternative de zbor sau de a returna banii pentru biltele plătite, comentarii în detaliu și cu nume reale, asumate. De asemenea, Fly România refuză să răspundă plângerilor scrise de pasagerii pe care i-a ”țepuit”, ba mai mult aceștia susțin că responsabilii companiei au blocat liniile telefonice din call-center, iar pasangerii nu pot intra în legătură cu operatorii Fly România, care nu are reprentanți pe aeroporturile pe care operează. Pagina web a companiei este funcțională, însă nu se mai pot face rezervări.

”Administrațiile și managerii aeroporturilor, cu care Fly România are contracte pentru a opera curse de pasageri, păstrează tăcerea, la fel cum se întâmplă, deocamdată, și cu autoritățile din țara noastră de la Ministerul Transporturilor la Poliție și până la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC)”, scrie un client păgubit pe blogul personal.

În mod ciudat serviciul de relații publice funcționează, întrucât pe pagina web businessreview.eu apărea un material care anunța că Fly România anulează 65 % dintre zborurile sale din cauza lipsei de pasageri. Mai exact 88 din cele 138 de curse planificate între 1 și 15 iunie 2014.

”Fly România nici măcar nu există în Registrul operatorilor aerieni români de pe site-ul Autorității Aeronautice Civile Române, ci numai Ten Airways. Adică, exact cum am mai spus, Fly România este un simplu brand fără personalitate juridică și fiscală. Atenția cade direct pe Necessair Consulting SRL, unde am dat banii și eventual pe proprietarul aeronavelor, Ten Airways. Oricum toate au același Godfather” susține unul dintre timișorenii care a rămas cu bagajele făcute, după țeapa pe care i-a dat-o compania lui Tender. ”Nu am văzut niciun euro înapoi. Eu am cerut oricum și plata drumurilor în plus și compensație pentru lipsă de asistență obligatorie. Vreo 2.075 de euro în total, ceea ce e foarte puțin. Mai mult de atât, între timp au fugit de la vechiul sediu dar i-am reperat deja” ne-a confirmat același timișorean care speră să-și recupereze sumele de la societatea lui Tender.

Oamenii păgubiți de Fly România au și un grup pe Facebook, iar între ei se numără și o avocată care îi sfătuiește în privința procedurilor de recuperare a daunelor. Adresa noului sediu al companiei este: Calea Victoriei 155, Bloc D1, Tronson 6, Etaj 7, Spațiul V2, București.

5 COMENTARII

  1. Tender, un ins veros si un mare tepar.Tot pe ce a pus mana, a ruinat sau falimentat.ILSA, fosta casa a lui Ceausescu etc etc.
    Trebuie sa fii nebun sa zbori cu aceste sicrie zburatoare, fara mentenanta .Cine a luat teapa, a primit ceea ce a cautat.

  2. Câte spații din aeroport respecta legea? Va spun eu ca niciunul. Acest bandit si gunoi de Idolu afirmat si fura in continuare împreuna cu alți gen Grindeanu , Freddy vitamina, Rainer benzinării , si toți membri din consiliul de administrație care cunosc aceste Hoții si tac. O vaca de muls. Poate ne Spune-ți ceva si de prietenii de la conselectrificarea care capuseaza aeroportul de mulți ani!

  3. La licitatia care a avut loc in data de 12.11.2008 s-a prezentat BRTV Grup Bucuresti, beneficiara jocurilor de culise din partea locatorului, dar si o a doua firma, care detinea deja un spatiu pe aeroport unde functiona o cafenea, pe post de iepure. Cum era de asteptat, BRTV Grup a castigat licitatia si si-a adjudecat spatiul de 20 mp la pretul supraevaluat de 161 euro mp/luna, desi la vremea respectiva in cele mai exclusiviste centre comerciale din oras pretul chiriei la metru patrat era de maximum 35 de euro la Iulius Mall sau 18 euro pe strada Alba Iulia.

    “Se foloseau tarife mari pentru inlaturarea competitorilor! Beneficiarii spatiilor adjudecate la preturi astronomice stiau ca vor plati chiria pentru 20 de metri patrati, cat era mentionat in contract, dar in realitate se vor putea folosi peste 100 de metri patrati. Asa a fost si in cazul cafenelei Turabo: pe acte s-a inchiriat o suprafata de 20 de metri patrati, la un pret fara concurenta, dar firma din Bucuresti a folosit 120 de metri patrati. In acest mod, de fapt, ei au inchiriat spatiul din AIT cu 26 euro/ mp. Aceasta era o practica curenta pe aeroport in cazul spatiile comerciale inchiriate cu dedicatie. Licitatiile erau trucate pentru favorizarea clientului care trebuia sa castige! Preturile erau supraevaluate tocmai pentru indepartarea posibililor contracandidati”, spune unul dintre angajatii AIT care au cunoscut aceste practici anticoncurentiale si devastatoare pentru bugetul institutiei.

    Dar, misterul afacerii Turabo nu s-a oprit aici! Cafeneaua Turabo a functionat, bine merci, in perioada ianuarie 2009 – octombrie 2009, fara sa fi achitat vreodata chiria datorata pentru spatiul ce i-a fost atribuit in urma falsei licitatii. In mod absolut surprinzator, directorul Daniel Idolu a acceptat amanarea la plata chiriei a teparilor din capitala, pana in octombrie 2009, cand firma a fost evacuata din cauza datoriilor. Mai mult, AIT nu a reusit niciodata sa recupereze aceasta datorie, de aproape 30.000 de euro in scripte si de circa 460.000 in realitate, dintr-un motiv foarte simplu: BRTV Grup Bucuresti a intrat in insolventa!

    “Aceste contracte nu pot fi puse la dispozitia presei din motive obiective, fiind documente folosite de organele de cercetare penala intr-un dosar penal deschis impotriva fostei conduceri a Aeroportului Internalional Timisoara”, ne-a transmis directorul Daniel Idolu in urma unei cereri de informatii pe Legea 544, uitand faptul ca acest contract a fost semnat pe vremea in care domnia sa se afla la conducerea aeroportului timisorean.

    In tentativa de a sparge misterul din jurul afacerii Turabo, adica a cafenelei care timp de 9 luni a fost gazduita pe aeroportul international din Timisoara in mod absolut gratuit, trebuie sa spunem ca unul dintre actionarii Turabo Grup Bucuresti, cu 10% din actiuni, este si Nicolae Danila, fost consilier special al guvernatorului BNR, Mugur Isarescu, care a mai indeplinit functiile de administrator special al Bancorex si presedinte al BCR. Conform presei de specialitate, Nicolae Danila este considerat cel mai bogat bancher roman, cu active lichide de peste 21 milioane de euro, depuse in conturi la 14 banci. Actualmente, Nicolae Danila face parte din Consiliul de Administratie al Bancii Nationale a Romaniei…
    Marfa dar ce se fura pe acest aeroport. Cum sa licitezi si sa faci contract pe 10 mp si tu sa folosesti in realitate 120 mp. Pai asa toti pot sa faca afaceri FURAND . Aici Oancea nu are actiun?i , fiinca nu misca nimic in aeroport fara acest fost primar care era dumnezeu . Mai primare fara forma dute si spune cit ai furat. Asa se fura cu licitarea la preturi mari ca sa nu se aproprie nimeni. Oricum acolo nu ajungea nimeni fara aprobarea lui oancea primarul.

  4. Procurorii DNA Timisoara continua sa investigheze modul in care au fost inchiriate spatiile comerciale de pe Aeroportul International “Traian Vuia” Timisoara in ultimii ani, dar si contextul in care principala poarta aeriana a vestului a fost capusata de firmele unor afaceristi cu radacini in lumea politica din Timis, Bucuresti sau Caras-Severin sau, la nivel mai redus, de sereleurile jurnalistilor de casa ai directorului Daniel Idolu.

    Considerata o afacere de succes de catre procurorii anticoruptie, in conditiile in care este folosita ca etalon de performanta in evaluarea altor licitatii si contracte de inchiriere de pe AIT, afacerea Turabo este, in realitate, una dintre cele mai mari tepe date aeroportului banatean de catre afaceristii verosi din capitala, valoarea prejudiciului fiind de peste 400.000 de euro. Dar, sa vedem care este istoria acestui “tun” dat la Timisoara de imberbul tepar bucurestean Tudor Dragomir Niculescu, care, la nici 30 de ani, cand a intrat in relatii contractuale cu directorul Daniel Idolul, patrona un lant de 50 de cafenele Turabo, adica o afacere de peste 15 milioane de euro.

    In data de 20.10.2008, in baza unui memoriu intocmit de Serviciul Comercial al AIT, conducerea societatii a decis sa scoata la licitatie publica o suprafata de 10 metri patrati, in incinta aeroportului, pentru infiintarea unui bar. S-a stabilit ca licitatia sa aiba loc in 4.11.2008, iar in caietul de sarcini – care, ca un amanunt deloc neglijabil, nu prezenta nici un numar de inregistrare, aspect ce poate fi interpretat si ca o intocmire ulterioara a documentului, cand procurorii au inceput verificarile la sange – s-a evidentiat faptul ca suprafata scoasa la licitatie publica este de 10 mp, iar durata contractului este de un an. Fix!

    La caietul de sarcini a fost anexata si o schita ilustrativa, din hasurarile careia, paradoxal, nu reiesea exact nici pozitia viitorului bar, nici suprafata ce urma sa-i fie alocata. Se putea identifica doar un spatiu cu mese de 120 de mp. Jocurile de culise in favoarea viitorului chirias au inceput exact in 4.11.2008, cand trebuia sa aiba loc licitatia publica! Ignorand datele din caietul de sarcini, care fusese achizitionat de cateva firme doritoare de spatiu in aeroport, conducerea AIT decide marirea suprafetei scoase la licitatie de la 10 la 20 mp, majorarea duratei contractului de la 1 la 4 ani, schimbarea termenului de amenjare a spatiului si darii in folosinta a barului de la 30 la 60 de zile, dar si amanarea licitatiei cu o saptamana.

  5. Oare cit mai mint acesti hoti? Cit se mai laudau cu traficul ce o sa creasca pe Timisoara, si ce mare afacere a facut Aeroportul cu aceasta companie de cacat. A fost o furtuna in un pahar de apa. Mai gunoi de chivu ai aparut sa zici tu ce o sa faci. Acum ce mai zici? Mare specialist mai esti! Mai bine vorbesti cu seful tau idolu si aduceti cablul de la tine de acasa inapoi la aeroport. Poate atunci se induplica si idolu sa aduca motorul de piscina de acasa care la furat in 2009 , ca piatra a fost obligat sa o aduca. Cum care piatra cubica? Stie el.

Comments are closed.