Control-contoare1Compania naţională de distribuţie a gazului metan – E.ON – informează consumatorii cu privire la riscurile pe care le implică deconectarea şi reconectarea la reţeaua de gază, datorată neachitării facturilor la timp. Costurile de rebranşare pot ajunge la 500 de lei.

Sistarea serviciilor de furnizare a gazelor naturale este o măsură de ultimă instanţă pe care compania este nevoită să o aplice şi care nu este nici în avantajul consumatorului, nici al furnizorului.

În ceea ce priveşte consumatorul, pe lângă disconfortul generat de întreruperea acestor servicii, acesta este nevoit să achite, în conformitate cu legislaţia în vigoare, atât contravaloarea facturilor, respectiv penalităţile la întârziere, cât şi taxele de reconectare, precum şi contravaloarea unei garanţii. Astfel, costul mediu plătit de consumatorii de gaze naturale numai pentru taxele de reconectare şi garanţii ajunge la 500 de lei.

Pentru reluarea serviciului de furnizare, clienţii se pot adresa Centrelor de Relaţii Clienţi (zilnic, de luni până vineri, între orele 8:30 şi 17:30) sau la Centrul Servicii Clienţi (între orele 8:00 şi 20:00) telefonic, la numerele: 0801 000 366 sau 0265 200 366.

Solicitările pentru reconectare pot fi transmise şi prin e-mail, la adresa serviciiclienti@eon-romania.ro, prin fax, la numărul: 0265 200 367 sau prin poştă, la OP1, CP 10 Târgu Mureş.

Reconectarea poate fi solicitată de către o altă persoană decât titularul de contract doar în baza unei procuri notariale.

Pentru reluarea serviciului de furnizare sistat pentru neplată consumatorul are obligaţia legală să prezinte/trimită următoarele documente:

• copie act identitate titular contract furnizare gaze naturale;
• dovada achitării obligaţiilor de plată scadente;
• achitarea taxei de reconectare;
• dovada constituirii garanţiei care este prevăzută în Regulamentul privind accesul la sistemele de distribuţie a gazelor naturale, aprobate prin Hotărârile de Guvern 1007, respectiv 1043 din 2004.

Compania menţionează faptul că alimentarea cu gaze naturale se face în termenul legal doar după ce consumatorul va face dovada documentelor menţionate anterior.

Anul trecut E.ON Energie România a fost nevoită să sisteze serviciile de furnizare pentru aproape 58.000 de consumatori care înregistrau datorii restante la plata facturilor, 2.600 dintre aceştia fiind din judeţul Timiş.

Pentru a evita toate cele de mai sus, consumatorul trebuie să achite facturile de gaz în termen de maxim 45 de zile calendaristice de la data emiterii acestora.

Creşterea nivelului creanţelor generată de neplata la timp a facturilor poate pune în pericol securitatea furnizării gazelor naturale către consumatori, asigurarea fluxului de încasări fiind esenţială pentru achiziţionarea la timp a gazelor naturale.