Evită cheltuielile mari la utilizarea internetului în roaming. Alege un plafon financiar!

ANCOM – mesaj de alarmă: ATENȚIE la aparatele electrocasnice și electronice pe care le cumpărați

Avertismentul vine ca urmare a unor controale prin care inspectorii Autorității au constatat că există în uz echipamente electrice care nu respectă cerințele europene...

Din 2015, ADIO roaming! Eurodeputaţii au votat tarife “locale” în toată Uniunea Europeană

Din 15 decembrie 2015, apelurile, SMS-urile şi e-mailurile trimise din străinătate de pe telefonul mobil nu vor costa mai mult decât dacă ar fi...

Orange pune Timişoara pe harta oraşelor cu reţea 4G+. Vezi ce planuri are operatorul de telefonie, în România

"Începând cu data de 7 aprilie 2014, Orange România va utiliza integral tot spectrul de frecvenţe pe care l-a achiziţionat în septembrie 2012. România...

Taxele de roaming, anulate de Parlamentul European

Parlamentul European a votat eliminarea taxelor de roaming, iar hotărârea va intra în vigoare, în toată Europa, la sfârșitul anului. În urma deciziei, toate...

În cazul serviciilor de date utilizate în roaming, aveţi posibilitatea să vă alegeţi unul dintre plafoanele financiare disponibile în ofertele comerciale ale furnizorilor proprii. Pentru a evita şocul facturilor mari rezultate din utilizarea serviciilor de date în străinătate, dacă nu aţi optat explicit pentru un alt plafon din oferta comercială sau nu aţi renunţat în mod expres la plafonul implicit, operatorii au obligaţia să vă aplice automat plafonul financiar implicit, a cărui valoare este de 50 euro/lună (fără TVA) sau un plafon exprimat în volum de date a cărui valoare nu depăşeşte 50 de euro/lună (fără TVA).

Dacă nu doriţi aplicarea plafonului financiar implicit pentru utilizarea datelor în roaming, trebuie să solicitaţi furnizorului propriu dezactivarea acestuia. Pentru siguranţă, recomandăm să verificaţi în contractul de furnizare a serviciilor de telefonie şi internet mobil dacă aţi bifat opţiunea de renunţare la aplicarea unui astfel de plafon.

Chiar şi în situaţia în care aţi optat pentru renunţarea la plafonul implicit, la încheierea contractului sau ulterior, sau în situaţia în care aţi decis să renunţaţi la plafonul ales, puteţi oricând să îl reactivaţi printr-o solicitare transmisă furnizorului propriu. În urma primirii acestei solicitări, furnizorul este obligat să activeze plafonul ales de utilizator în termen de o zi lucrătoare de la primirea cererii, fără a impune condiţii sau restricţii legate de alte elemente ale abonamentului.

Indiferent de plafonul pentru care optaţi, operatorii au obligaţia să vă avertizeze, prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up, atunci când valoarea consumului înregistrat atinge 80% din plafonul implicit financiar sau de volum maxim, precum şi atunci când valoarea stabilită prin plafon este consumată. Mesajul care atenţionează cu privire la consumarea cantităţii de trafic incluse în plafon trebuie să vă informeze şi cu privire la procedura pe care trebuie să o urmaţi pentru a putea beneficia în continuare de servicii de date în roaming, dacă doriţi.

Regulile privind stabilirea plafoanelor pentru utilizarea serviciului de date în roaming se aplică atât în statele din Uniunea Europeană, cât şi în afara graniţelor UE, cu condiţia ca în acest din urmă caz operatorul reţelei din ţară din afara Uniunii Europene pe care o vizitaţi să permită furnizorului de servicii de roaming să monitorizeze în timp real utilizarea serviciilor de către clientul său.

În plus, dacă doriţi să evitaţi accesarea involuntară a serviciilor de date în roaming sau nu doriţi să utilizaţi serviciile de date în roaming, puteţi face setările corespunzătoare pe telefonul/tableta utilizată.

ANCOM le recomandă utilizatorilor să analizeze oferta furnizorului propriu înainte de a pleca în călătorie şi să se asigure că planul tarifar ales se potriveşte cel mai bine nevoilor proprii de comunicare. De asemenea, în situaţia în care decid să renunţe la activarea oricărui tip de plafon pentru utilizarea datelor în roaming, utilizatorii sunt sfătuiţi să se asigure că au luat această decizie în cunoştinţă de cauză, că i-au cerut în prealabil furnizorului informaţii cu privire la tarifele aplicabile, precum şi că sunt la curent cu volumul de date consumat de diferitele tipuri de activităţi online.

Pentru a compara toate tarifele de telefonie şi internet disponibile pe piaţa în acest moment, inclusiv cele pentru servicii de date în roaming, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte telecom creat de ANCOM.

Foto:youtube.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

URMARITI-NE!

14,218FaniÎmi place
511CititoriConectați-vă
141CititoriConectați-vă
188CititoriConectați-vă
42,600AbonațiAbonați-vă

NATIONAL

Cursa aeriana Timisoara – Bucuresti, cea mai frecventata ruta din Romania, in 2019

Bilantul traficului aerian de pasageri în transport intern, pe ruta Timișoara – București, în anul precedent, confirmă o creștere a datelor...

Delgaz Grid: clujenii, campioni nationali la furtul de gaze; iesenii la curent!

Specialiştii Delgaz Grid au identificat, în perioada ianuarie – septembrie, peste 2.500 de cazuri de consum fraudulos, 800 dintre acestea fiind...

Padurar Romsilva ucis in timp ce incerca sa previna o defrisare ilegala de arbori

Liviu Pop, pădurar în cadrul Direcției Silvice Maramureș, a fost ucis miercuri seara într-o pădure administrată de Ocolul Silvic Strâmbu Băiuț,...

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Operatorii telecom trebuie să își facă ofertele mai transparente

ANCOM vine în sprijinul utilizatorilor și impune în sarcina furnizorilor noi obligații de informare cu privire la propriile oferte, care vor intra în vigoare...

Apeluri internaționale vs. apeluri în roaming. Ce sfaturi dau autoritățile celor care vorbesc la telefon

Pentru a gestiona eficient costurile serviciilor de voce în roaming și apeluri internaționale, ANCOM informează utilizatorii că serviciul de roaming le oferă posibilitatea de...

Peste 5.300 de controale ale ANCOM pe piața de comunicații și servicii poștale în anul 2014. AMENZILE au fost uriașe!

În piaţa de comunicaţii electronice, în anul 2014 ANCOM a efectuat 3.996 de acţiuni de control. În urma acestora, au fost transmise 304 notificări...