Lucrările de pe strada Dr. Aurel Păunescu Podeanu din Timișoara, având ca termen de finalizare trei luni de la deschiderea șantierului, eveniment care a avut loc la mijlocul lunii iunie, nu au fost finalizate nici acum. Mai mult decât atât, la aproape patru luni de la demararea acestora, strada arată ca și cum acolo se lucrează de numai câteva zile, iar administrația locală fie doarme, fie nu-i pasă de faptul că nici acest proiect nu va fi finalizat la timp, așa cum se întâmplă de obicei.

Așa cum s-a anunțat încă de la începutul verii, strada amintită, care face legătura între Calea Stan Vidrighin și zona Stadionului ”Dan Păltinișanu”, se află în procesu de reabilitare și extindere la patru benzi. Lucrările anunțate inițial de municipalitate prevedeau, pe lângă lărgirea suprafeței carosabile, și realizarea de piste de biciclete și trotuare, dar și reamenajarea de spații verzi aflate în zonele adiacente blocurilor și caselor de pe strada Podeanu, însă lucrările se desfășoară într-un ritm de melc.

”Durata de execuţie este de trei luni de la emiterea ordinului de începere a lucrării. Lucrăm în forţă, e o lucrare destul de grea. Va fi spectaculoasă, nu numai extrem de utilă. Vom amenaja şi un sens giratoriu în zona Novatim şi vom rezolva problemele acelei intersecţii între strada Surorile Martir Caceu, Aleea FC Ripensia, strada Negoiu și Podeanu, cu ramificațiile înspre stadion. Sensul va asigura și fluența și securitatea în aceas intersecție, care este foarte grea”, declara, cu fală, primarul Timișoarei, Nicolae Robu, la vremea respectivă.

După cele trei luni scurse de la începerea efectivă a lucrărilor, și vâzând că acestea nu prea ”se văd”, municipalitatea anunța că ar merge foarte bine lucrarea, cu condiția ca cei de la Enel să ducă rețeaua electrică în subteran, pe strada Podeanu aflându-se o stație de înaltă tensiune, același Robu specificând că nu este foarte mulțumit nici de felul cum se mișcă muncitorii companiei Sylc Con Trans SRL, din Arad, firma care a câștigat licitația și care lucrează acolo.

Așa cum se vede în galeria de imagini de mai jos, la patru luni de zile de la deschiderea șantierului, doar sensul giratoriu a prins un minim de contur, ceea ce este și cazul unor mici porțiuni din viitoarele trotuare și piste pentru bicicliști. În rest… pauză. La nivelul carosabilului, canalizarea care trecea pe sub vechiul drum a fost lăsată acolo, deși același Robu promitea că peste tot unde se reabilitează șoselele în mandatul său, rețelele edilitare vor fi mutate sub trotuare.

În trecerea prin zonă pentru a fotografia, am adresat muncitorilor o întrebare cu privire la posibilitatea încheierii lucrărilor, iar răspunsul unuia dintre ei a fost exact în ton cu lucrarea: ”Poate de Paști! Poate! …”.

Valoarea lucrării, deși estimată inițial la peste 8,7 milioane de lei, a fost adjudecată de firma amintită, ca urmare a licitației, cu suma de 5,5 milioane lei la care se adaugă TVA.

Informaţiile publicate de VOCEA TIMISULUI pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.