Prezent ieri la Simeria, în judeţul Hunedoara, la recepţia lucrărilor Ambulatoriului de Specialitate de la Spitalul General CF Simeria, ministrul transporturilor Dan Şova a declarat că firma care construieşte Lotul I al autostrăzii Arad-Nădlac nu va fi gata aşa cum a promis iniţial.
Şova a inspectat, ieri, tronsoanele de autostradă Arad-Nădlac, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu, iar la finalul „expediţiei” a anunţat că, mai întâi, lotul 4 al porţiunii dintre Lugoj şi Deva va fi deviat datorită construcţiei neautorizate a unui cimitir, pentru ca mai apoi să recunoască faptul că lotul I al autostrăzii Nădlac-Arad va fi gata abia la începutul lui 2015.
„Pe tronsonul Nădlac-Arad, lotul I, au început lucrările, au ordinul dat încă din luna decembrie. Mai sunt de lămurit câteva documente la Ministerul Transporturilor, legate de autorizaţiile vechi de construire şi autorizaţia nouă de construire. Acolo suntem în termen, eu sper că în ianuarie-februarie la anul, cel mai târziu, vor termina şi Nădlac-Arad”, a declarat Şova.
Acesta a mai spus că trebuie clarificată situaţia porţiunii de autostradă din zona de frontieră cu Ungaria, pentru eliminarea unor potenţiale blocaje în zilele de sâmbătă şi duminică, atunci când traficul greu este oprit pe drumurile din ţara vecină. „Din cauză că în Ungaria nu se circulă cu tonaj mare sâmbăta şi duminica, TIR-urile trebuie să staţioneze. Mai sunt şi controalele vamale. Ca să nu staţioneze pe autostradă, au fost prezentate soluţii şi vor face o bandă separată pentru TIR-uri şi camioane”, a declarat ministrul Şova, conform Mediafax, care notează că în următoarele două săptămâni vor fi purtate discuţii şi cu Poliţia de Frontieră privind ultimii 300 de metri de autostradă, înainte de graniţă, deoarece benzile de staţionare pentru TIR-uri se vor putea face doar pe teritoriul României, deoarece în Ungaria spaţiul din vecinătatea frontierei este declarat sit „Natura 2000”.
Şi uite aşa bănăţenii, dar nu numai ei, au fost „faultaţi” din nou de administraţia centrală, după ce guvernanţii promiseseră că până la finalul lui 2014, românii vor putea merge pe autostradă de la Timişoara şi până la Budapesta sau Viena, ori alte capitale mai vestice decât a noastră!