Transfer aeroport

Când credeam că le-am auzit pe toate, în domeniul comerţului, iată că a mai apărut o noutate.

Venită de la mai bine de 50 de kilometri de Timişoara, pentru a-i face un frumos cadou de Crăciun nepoţelului, o femeie a fost şocată de ceea ce avea să i se întâmple. Ţinând cont că nepoţelul are o vârstă relativ redusă, femeia s-a gândit că cel mai bun loc din oraş pentru a cumpăra jucării este retailerul grec Jumbo, deschis de curând la Timişoara.

Femeia a fost la magazinul împricinat, a făcut cumpărăturile, după care a venit la nepoţel pentru a-i oferi cadoul, dar surpriză… Când să-i monteze cele patru baterii necesare funcţionării a constatat că trenuleţul, în valoare de 50 de lei, era defect din fabricaţie. Prima reacţie, s-a dus la Jumbo pentru a returna produsul, dar… Vineri – 13.

„Cum te poţi enerva în România, într-o zi de vineri, 13…” şi-a început fica doamnei venită tocmai de la Periam pentru a-şi cadorisi nepoţelul. „Am cumpărat de la magazinul JUMBO un trenuleţ de jucarie defect. Am mers în seara zilei de vineri să-l schimb, dar surpriza era, culmea, că era vineri. Iar cei de la Jumbo, vinerea nu schimbă decât marfa care nu e defectă, cea defectă se schimbă… SÂMBĂTA. E absolu incredibil ce am păţit, am crezut ca este o glumă. Mi s-a spus că trebuia să citesc pe spatele bonului… M-am enervat şi am chemat pe cineva din conducere. A venit o doamnă foarte importantă, care mi-a explicat că ei au un orar pentru returnări. Am replicat că eu sunt clientul şi că magazinul lor nu-şi poate permite să îmi facă mie un program. Ei ar trebui să-şi ceară scuze că mi-au vândut un produs defect. Văzând că nu am sorţi de izbândă am rugat-o să-mi ofere răspunsul dat verbal şi în scris. A refuzat. Ameninţătoare, a pus mâna pe un telefon şi vorbind o greacă fluentă a discutat cu cineva, râzând copios (probabil pe seama mea), după care mi-a replicat la fel de tăios să revin… mâine (sâmbătă, n.r.). Şi uite aşa îşi bat joc şi grecii de noi, la noi acasă!” ne-a povestit fiica femeii care a fost batjocorită la drumul mare de cei de la Jumbo, care nu sunt la prima „scăpare” de acest gen şi a căror angajaţi au destule reclamaţii în rândul timişorenilor. Parte din conversaţia pe care timişoreanca a avut-o cu angajata Jumbo Timişoara poate fi văzută în clipul de mai jos, aceasta înregistrând cu telefonul mobil discuţia.

Prima măsură pe care a luat-o mama băieţelului a fost să trimită un e-mail prin care să ceară lămuriri suplimentare conducerii Jumbo din Grecia, însă răspunsul acestora a fost acelaşi cu al celor de la magazin. „Vă rugăm vizitaţi din nou magazinul nostru sâmbăta, lunea sau miercurea, între orele 14:00-20:00 pentru a returna produsul” spun grecii prin intermediul unui e-mail care contravine oarecum legislaţiei europene şi româneşti în ceea ce priveşte acest procedeu de returnare de produse, care nu dă dreptul comerciantului să fixeze un program în acest sens.

Timişoreanca le-a răspuns pe măsură, cu aceeaşi monedă, chiar dacă paguba sa rămâne: „Au refuzat să-mi schimbe jucăria defectă, pe care eu am cumpărat-o din magazinul vostru, pe motiv că ei nu înlocuiesc produsele defecte decât sâmbătă. Să vă fie ruşine. Timpul meu este al meu, nu aveţi voi dreptul să-mi faceţi program. Am dreptul de a schimba produsul, pe care l-am cumpărat, când vreau eu!!!” a răspuns femeia prin intermediul unui nou e-mail.

Caz revoltător la nou-deschisul Jumbo Timişoara

25 COMENTARII

  1. Buna seara.
    Am lucrat la aceasta firma in Bucuresti si vreau sa stiti ca se pot returna foarte usor produsele, se poate returna foarte usor suma, dar nu se vrea. Faza cu programul e sa ametesti clientul si sa se sature sa nu mai vina cu produsul defect innapoi.
    Ei sunt constienti ca vand produse de rahat si daca ar da banii innapoi la toti oamenii va da-ti seama ca ar da faliment. Ei cumpara ex: cu 1 leu si vand cu 10 lei.Pe langa asta multe produse rebuturi sau foarte vechi care nu sau vandut in Grecia de ani de zile le vand la fraierii de romani.
    Si cand cineva va spune ca managerul nu este sa stiti ca el e doar o data pe saptamana liber iar in rest e de dimineata pana la inchidere.

  2. RUSINE nu aveti dar comentari de k::T ave-ti tine-ti cu cei care inseala eu am cumparat un joc pista de masini bucuros ajung acasa si nu pot ,sa -l montez deoarece lipseste piese il iau sal returnez veniti sambata vin sambata veniti la ora 2 ma intreb nu am vazut si nici nu am auzit sa nu poti sa returnezi obiectul cumparat ,RUSINE SA VA FIE dar piele groasa nu simte ca la mistreti.

  3. Exista o legislatie romaneasca si europeana care spune spune foarte clar ca:
    1. produsele aflate in garantie, constatate defecte se schimba fara echivoc in timpul programului de lucru al magazinului, si NU in stimpul programului de returnari stabilit de magazin.
    2. Tot aceiasi lege mentioneaza ca valoarea produsului va fi returnata integral in bani daca clientul solicita acest lucru, si nu in bonuri valorice.
    Legea nu da loc de interpretari la acest lucru
    TREBUIE sesizata Protectia consumatorilui si Garda Economica. Amenzile sunt mari (simtitoare) pentru astfel de abuzuri. si nu ar trebui sa va fie groaza sa faceti astfel de reclamatii daca doriti sa va fie respectate drepturile si demnitatea ca om si client.
    Au mai venit destepti de genul asta care au vrut sa impuna abuzuri de acest fel. In final au dat faliment. Duduita care vorbeste la telefon ar trebui sa aibe mai mult bun-simt si mai mult respect pentru o situatie in care ei sunt in culpa morala si legala.

    • Ceea ce este scris pe bon pe langa ca este o aberatie comerciala si de marketing, este si ilegal, fiind vorba de impunerea unor conditii abuzive care au ca scop practic distribuirea de marfa deteriorata si de proasta calitate. Cum? Prin faptul ca (,) clientul va fi pus in fata faptului de a renunta la returnare pentru ca va costa mai mult si moral si financiar decat recuperarea pagubei (paguba + bani si timp cu drumul, nervi, umilinta, etc), ramand el in fapt pagubitul.
      Obiectul fraudei si abuzului: furnizorul impune conditiile de acceptare a unei returnari a unui produs defect, deci a unei pagube, pe timpul si banii clientului si in detrimentul clientului.

      Si vis-a-vis de vei care vin cu argumentul pretului mic. Nu conteaza pretul pentru a schimba ceva defect in timp util si nu in paguba clientului.

      Vis-a-vis de a respecta reguli. Magazinul sa respecte legilslatia romana si europeana.
      Asta inseamna sa nu impuna reguli abuzive.
      Ce ziceti de asta?
      Sau sa despagubeasca si contravaloarea a cel putin 20 km afara din oras cu tarif de taxi. (10km dus / 10km intors) plus stationare.

      Treziti-va!

      • Jumbo este un „magazin” care vinde doar marfa de cea mai proasta calitate ,pe care chinezii nu o pot vinde nicaieri in lume.In plus vand si niste produse ‘cosmetice” fabricate prin vreo pivnita prin Grecia,cine o avea curajul sa se dea pe fata cu asa ceva ??? Am cumparat in decembrie 2014 -regret momentul cand le-am pasit pragul- un set de stelute cu baterii (locsul pt baterii este mai mare decat bateria si are joc,un curatitor de tomate ..care nu curata coaja rosiilor ! Am cerut banii inapoi,au zis sa-mi dea un vaucher sa iau altceva…adica esti ‘mort” daca vrei banii ,nu-i mai vezi niciodata ,sau iei alte ciurucuri de la Jumbo,chiar daca n-ai ce face cu ele. In plus cu nesimtire te obliga sa vii pt „returnare ” numai Luni, Miercuri,Sambata strict intre 14-20 ! Personalul este invatat de conducere sa fie arogant si sa jigneasca clientii. De 2 ori am fost la ei pt produsele defecte,tot de atatea ori ma vazut clienti suparati cu jucarii sau alte produse defecte plangandu-se fara rezultat .In alta ordine de idei, cu greu poti face o reclamatie scrisa,dupa multe insistente ti se da un caiet de scoala in care sa scrii ce vrei,pt ca tot nu are nici o valoare !!!. Alt aspect e muzica asurzitoare non stop in acest magazin, grecii sun smecheri si te tin intr-o ameteala continua astfel incat sa nu iti dai seama de porcariile lor de pe rafuri……I-am reclamat la OPC ,am primit scrisoare sa-mi dea banii pe stelute si sa-mi schimbe curatitorul de rosii, nici asa nu vor sa-mi dea banii inapoi pe setul de stelute,doar mi-au dat alt „curatitor”!!! de rosii din acelasi lot !!! In concluzie ,oameni buni nu mai pierdeti timpul,banii pe benzina,banii pe produse scumpe si defecte de la Jumbo !!! Gasiti produse superioare mult mai ieftine la orice en gross din orasul vostru. De luat banii inapoi pt produsele defecte pe care le cumparati de la Jumbo ,luati-va adio ! Nu confundati Jmbo cu magazinele de prestigiu care iti returneaza banii oricand fara sa te intrebe NIMIC (desigur cu bonul respectiv si produsul in ambalaj sau nederiorat).

  4. Nu este normal sa ai un program de returnari, chiar daca ei incearca sa impuna regula asta stupida. Este uzual sa ti se schimbe pe loc produsul defect sau sa primesti chiar banii inapoi pe el. Sper ca s-a depus o reclamatie la OPC si coneva va imparti niste amenzi!

  5. E prima data cand aud ca un magazin sa aiba program de returnari.
    Pot sa anunte ei asta de sute de ori in magazin.. tot penibil si antidemocratic este.

    Cum pot niste vanzatori sa oblige clientii sa faca plecaciuni in fata lor in ziua in care vor ei si la ora la care vor ei ?
    Cum ramane cu sintagma : „clientul nostru -stapanul nostru? ”
    Daca pot primi banii nostri la orice ora, de ce nu pot sa ne asiste in problemele aparute tot asa ?

    Daca vor sa le fie cumparate produsele sa faca bine si sa isi trateze clientii cu respect.

  6. Sunt surprins cate mesaje PRO-Jumbo vad aici!
    Da, mie mi se pare revoltator!

    E aberant sa refuze sa-ti verifice un produs inainte de a-l cumpara!!! Il cumperi, il testezi dupa ce-l platesti la casa dar trebuie sa revii dupa cateva zile sa-l returnezi in caz ca e defect!!! ca fapt divers: imi platesc ei cumva benzina pentru drumul asta suplimentar?

    Dar na, asta e! daca asa zice magazinu, asa trebuie sa fie! cine drac e cumparatorul, ca sa se opuna?!?

    ei bine, poate fi si altcumva!!! sa stea ei cu marfa lor acolo, poate o sa le faca placere cand printre rafturi se vor plimba doar angajatii firmei, in loc de clienti!

  7. Din păcate, ne-am obişnuit să nu avem ca şi clienţi drepturi în România. Comparaţia cu primăria nu-şi are locul. La primărie plătesc nişte datorii pe care le am ca şi cetăţean. La Jumbo am opţiunea de a merge sau nu. Dacă merg şi îmi las banii acolo, cer să fiu respectat. Ei ar trebui să mă respecte, ca eu să devin un client fidel. Nu cred că am obligaţie ca şi client să ascult mesajele din magazin, atâta timp cât trebuie să-mi supraveghez proprii copii, cu care merg acolo de obicei. În nicio ţară din vest nu am mai întâlnit program de returnări. De obicei, acestea se fac pe întreaga perioadă cât magazinul e deschis. Dar noi, românii, înghiţim orice ne oferă un străin. Dar la buticul din colţ aţi accepta program de returnări, dacă aţi cumpăra o plasă ruptă? La Jumbo acceptaţi, că doar e doar la vreo 10 km de oraş…

  8. Nu lucrezi la jumbo dar ai fost de 3 ori la magazin de cand s-a deschis. :))))) Claudia, las-o jos ca macane.
    Alo, angajatii, lasati net-ul si munciti. „Clientul nostru, stapanul nostru”, va spune ceva, moldo-oltenilor?

  9. Toti „fabulatorii” se cred destepti. Sunt REGULI, care ruleaza intr-una in magazin (se aud) + specificatii legate de programul de returnari. Sunt niste preturi care din start se stie ca nu e calitate 100%, dar cu acele preturi poti cumpara ceva chiar interesant. Vrei calitate 100% cam te poti duce la magazine cu preturi piperate care iti garanteaza calitate 100%.

    Oamenii sa fie multumiti ca cei de la JUMBO le permit sa le returneze marfa !!! Iar pe femeia cu reclamatia a respins-o elegant – sefa de magazin + ca a facut un sacrificiu de a suna sa vorbeasca cu un superior (Grecia).

    • Bre Ionele, da’ de ce nu te duci tu sa le-o sugi DIRECT grecilor alora ? Iti faci si tu o programare.
      Avem niste legi, valabile pentru toata lumea, care spun ca produsul se poate returna FARA MOTIV Indiferent cand doresti, intr-un anumit termen. Si vin cacanarii astia si ca sa reduca retururile iti fac program de returnari ? Poate fac program de returnari o zi pe luna, o ora, ca asa are chef pula lor.
      Auzi, domna aia, a facut un sacrificiu, sa isi sune superiorul.
      Mars ma ! Mars si suge-le-o, sclav prost ce esti in tara ta ! Probabil platit de ei.
      Du-te si ia toate multinationalele la rand, gen carrefour, cora, auchan, si cere-le sa iti dea o muie. Desigur, trebuie sa astepti sa isi faca timp pentru tine. Sunt ocupati cu noi. Restul.

  10. Iar nu stiti cum sa atrageti cititori, decat prin titluri proaste? Intr-adevar, Jumbo are un program fix de returnari, care se rosteste prin difuzoarele alea de cel putin 3 ori daca stai mai mult de 45 de minute in magazin! Ti se spune si la casa, ca e pe spatele bonului!
    Dar nu, noi nu stim decat sa comentam!…

  11. Sunt niste nesimtiti cu marfa de proasta calitate. Eu m-am prezentat la OPC dupa ce nu au vrut sa-mi returneze banii. Or sa vada ei cine are dreptate…

  12. Trist dar adevarat. Pentru aceleasi produse recomand cu caldura Brancoveanu sau orice magazin chinezesc dar cu preturi mult mai mici. Oricum gasim doar produse chinezesti peste tot. Dar pentru doamna din Periam, ii sugerez sa merga la Szeged ca e mai aproape.

  13. Eu nu o sa merg la JUMBO pur si simpllu, am fost tentat, altii ofera servicii mai bune decat ei, iar cand ai probleme cu un produs efectiv nu ai chef sa ai si probleme in a-l returna pe langa nervii care ii ai cu timpul pierdut. Pur si simplu invit lumea la boicot impotriva unor astfel de practici!
    Domnilor, cumparati din alta parte! NU intrati in JUMBO si vor pleca singuri.

  14. cand platesti la casa, ti se spune programul de retur…dar noi cum ne-am invatat ca facem cum vrem noi…de ce nu da in judecata primaria, doar are orar fix si iti face programul, nu-si fac ei programul dupa tine

  15. Sunt de acord! nu e nimic revoltator…..sunt iar niste titluri puse aiurea de niste oameni care scriu numai de dragul de a scrie…..si DA….SE SI ANUNTA DE O GRAMADA DE ORI IN MAGAZIN PROGRAMUL ASTA! ….

    • Claudia, nu mi-o lua in nume de rau, dar tu lucrezi la Jumbo?
      Lasa-ma sa inteleg, deci eu merg intr-un magazin, mi se vinde o jucarie defecta DEFECTA si cand vin sa mi-o schimbi tu in loc sa-ti ceri scuze ca MI-AI VANDUT UN LUCRU DEFECT tu ce faci, ma iei peste picior si ma chemi maine?

      Unde naiba ati mai vazut voi asa ceva? Este strigator la cer 🙂
      In alte tari mai civilizate ar fi fost ingropati in amenzi pentru acest comportament!

      • Nu, nu lucrez la Jumbo… dar am fost de vreo 3 ori in magazinul lor de cand au deschis si clientul este anuntat de multe ori in legatura cu mult discutatul program de retururi….si am citit ca cineva scria ca nu ai voie sa desfaci cutiile, nu vezi ce cumperi…ma intreb ce magazin mai are expuse atatea jucarii ca mostre? …pe care sa le pornesti si sa vezi cum merge , ce face jucaria respectiva. Bineinteles ca nu pot face chestia asta la toate jucariile, dar sunt cateva.

        • Claudia, ce legatura are jucaria de monstra cu faptul ca jucaria cumparata (si sigilata) e defecta? Nu inteleg.

          Clienta respectiva a vrut sa o returneze pentru simplu fapt ca era defecta, nu ca nu i-a placut sau ca voia alt model de jucarie.

          Am vazut tot felul de reactii la cazul acesta si unele din ele ma lasa rece. Daca voua va place sa fiti tratati ca niste gunoaie pe banii vostri, nu aveti decat.

          PS. Legat de orarul ala de care ziceti voi uitati aici o „traducere” a sa.

  16. Ce-i asa de revoltator??? Cat stai in magazinul acesta, auzi de nenumarate ori anuntul cu schimbul de marfa. De NENUMARATE ori si foarte tare! Nu mai faceti reclama proasta doar pentru ca tipa este foarte comoda si pentru faptul ca retailerul este grecesc, etc! Nu stiu de ce unii oameni pot intelege unele lucruri, altii nu! Cu-i nu-i convine sa nu mearga la Jumbo!

    • Aveti dreptate… chiar nu o sa merg la Jumbo cu toate ca aveam de gand sa-mi fac cumparaturi pentru sarbatori de la ei. Nu merita nici macar sa le trec pragul daca acesta e respectul acordat clientilor. Si daca toti sau cât mai mulţi posibili clienţi am proceda aşa poate şi-ar schimba atitudinea, „programul” sau ar da faliment, şi am scăpa de ei.

Comments are closed.