Cele mai citite articole în ultima săptămână

Din aceeași categorie

După ani și ani! Justiția timișoreană confirmă investigațiile voceatimișului.ro în cazul cooperativei PSD de la IPJ Timiș

Vocea Timișului va susține permanent adevărul!
Azi, după cinci amânări, Curtea de Apel Timișoara s-a pronunțat în cel mai important dosar de corupție care a zguduit vreodată Inspectoratul de Poliție Timiș și care a avut ca punct de plecare investigațiile jurnalistice realizate de voceatimișului.ro, în toamna anului 2014. După numai câteva luni, mai exact patru la număr, pe data de 19 ianuarie 2015, procurorii Direcției Naționale Anticorupție Timiș au descins la sediul IPJ Timiș, au ras tot de pe fața pământului și au reinstaurat, cel puțin pentru o perioadă, domnia legii și respectul pentru uniforma de poliție.

Atunci, Timișoara a avut parte de arestări. Ulterior, de eliberări! A urmat cursul firesc al lucrurilor: trimiteri în judecată, inculpări, procese, sentințe. Ultima pronunțare este cea de astăzi și vine din partea judecătorilor de la Curtea de Apel Timișoara, sentință atacabilă în 10 zile de la comunicare la o ultima instanță, recte Înalta Curte de Casație și Justiție. Decizia magistraților timișoreni, chiar și întârziată, nu este una simplă și nici ușoară pentru niciunul dintre cei vizați de acest proces penal, căci vorbim despre noi condamnări cu executarea pedepsei pentru șefi ai poliției bănățene.

Sorin Munteanu, fost comisar-șef IPJ Timiș, a fost condamnat la trei ani închisoare cu executare pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu. Plus, pedeapsa complementară de interzicere a dreptului de a fi ales în autoritățile publice sau în alte funcții publice, dreptul de a ocupa o funcție care implică  exercițiul autorității de stat și dreptul de a ocupa funcția de polițist pe o perioadă de trei ani de la rămânerea definitivă a sentinței. Florin Bolbos, fost comisar-șef adjunct al IPJ Timiș, și Marian Temu, fost șef al poliției Recaș: 3 ani cu suspendare și interzicerea unor drepturi civile! Plus, o perioadă de probațiune, programe de reintegrare socială și, pentru cel de-al doilea, 75 de zile de munca in folosul comunității.

Conform aceleași sentințe a Curții de Apel Timișoara, Pavel Teodor, actualul primar PNL al orașului Recaș, a fost condamnat tot la trei ani, cinci luni și 10 zile de închisoare cu executare  pentru săvârșirea infracțiunii de instigare la abuz în serviciu. Totodată, ca pedeapsă complementară, interzicerea exercitării dreptului de a fi ales în alte funcții publice, pe o perioadă de trei ani, după executarea pedepsei principale. De asemenea, Doru Berzescu, fostul șef al poliției locale Recaș, a fost condamnat la un an și patru luni cu suspendare pentru săvârșirea infracțiunii de uzurpare a funcției și la doi ani și opt luni cu suspendare pentru săvârșirea de instigare la abuz în serviciu. La care se adaugă interzicerea dreptului de a fi ales în funcții publice pe o perioadă de doi ani și la executarea a 60 de zile de muncă neremunerată în folosul comunității.

A fost admisă, de asemenea, acțiunea civilă formulată de  Dumitru Duma, agentul  de poliție din Recaș, devenit martor sub acoperire al DNA Timiș, după ce primarul Pavel Teodor, cu sprijin și ingerințe politice, l-a mutat forțat din localitatea Recaș. Așa cum au decis judecătorii Curții de Apel Timișoara, Duma trebuie să primească de la toți inculpații, în solidar, daune morale și materiale în cuantum de circa 7500 euro. De menționat că, în același dosar, între timp, alți angajați ai Serviciului Poliției Rutiere Timiș, Marcel Crăciunescu, Cosmin Bledea și Vasilică Gârbaci au fost achitați definitiv.

Constatare rutieră

Și totul a început pe 25 septembrie 2014 când voceatimișului.ro a publicat primul material, dintr-o serie de investigații jurnalistice, despre un eveniment rutier, desprins parcă din zona crepusculară, care a avut loc pe data de 14 mai a.c., pe autostrada A1 la kilometrul 450, segment de drum cuprins între localitățile Șanovița-Traian Vuia. Atunci, ”un dement” a fost semnalat că a circulat pe contrasens, circa 27 km, și a coborât de pe șoseaua de mare viteză, lângă orașul Făget. Și cel care a tras primul semnalul de alarmă, printr-un apel la 112, la ora 16.50, a fost un participant la trafic, Bogdan Timar, probabil decanul UMF Timișoara, care a indicat faptul că un Hyundai Tucson de culoare neagră circulă pe contrasens, pe autostradă.

Ulterior, la 16.56, un alt apel la 112, de această dată efectuat de un alt șofer, Lucian Ghiță, avea să anunțe că din pricina unui ”jeep negru, care circula pe contrasens” o femeie a fost aruncată în parapeții despărțitori ai drumului, mașina fiindu-i grav avariată, autoturismul de teren continuându-și drumul pe contrasens, fără să fi oprit nici măcar o clipă! La sosirea echipajelor de poliție, victima accidentului, aflată în stare de șoc și ”fără răni aparente”, a fost identificată ca fiind Irina Elena Chiosa. Cert e că niciunul din cei trei, atât victima accidentului, cât și cei doi apelanți ai serviciului național de urgențe 112, nu au fost în măsură să spună numărul de înmatriculare al autoturismului ”Hyundai Tucson negru”, ci doar să afirme că în ”jeep” se afla o singură persoană: un bărbat de vârsta a doua, cărunt.

La vremea respectivă, agentul Adrian Ianculescu s-a jurat că a ajuns târziu la locul faptei și că nu a văzut ”niciun autoturism de teren de culoare neagră, coborând de pe sensul… de urcare”. Deși, așa cum a rezultat din investigația jurnalistică, în două rânduri, în zile diferite, imediat după incidentul cu ”mașina neagră”, agentul de poliție a povestit unor colegi de serviciu, doi la număr, că a recunoscut mașina și numerele de înmatriculare, dar că ”a fost nevoit să întoarcă capul în direcția opusă”, când a văzut cine conducea autoturismul… de stat: pesedistul Titu Bojin, președintele Consiliului Județean Timiș.

Lucru pe care reporterii voceatimișului.ro, prin activități specifice muncii de investigație, l-au putut proba cu prisosință. În special pe traficul de apeluri și date, din ziua 14 mai 2014 când, începând cu ora 16.50 si culminând puțin după ora 19, telefoanele au zbârnâit în câteva direcții mari și late: înspre Titu Bojin și Marcel Crăciunescu, șeful Poliției Rutiere Timiș. Evident, președintele de atunci al administrației județene a negat totul: atât faptul că ar fi fost la volan, în momentul producerii accidentului, cât și că ar fi fost vorba despre vreo mașină a CJT, care să fi fost implicată în tragedie și, mai mult, să fi fugit de la locul accidentului de pe autostrada A1. Asta spunea pesedistul Titu Bojin!

Ulterior, când lațul s-a strâns, Titu Bojin, ca un adevărat social-democrat, s-a extras din ecuație și l-a băgat la înaintare, într-un sistem Barter, pe șoferul său de la CJT, Mirel Clipici care, cât ai clipi, a luat totul pe el. Practic, din acest punct, odată cu mușamalizarea accidentului rutier, într-un stil de zile mari, a început dosarul DNA Timiș. Și, după 4 luni de interceptări, tangențial, pe lângă incidentul de pe A1, procurorii au reușit să mai adune și alte probe despre cooperativa PSD din cadrul IPJ Timiș

Confirmări pe linie

Practic, pe data de 19 ianuarie 2015, odată cu decapitarea conducerii IPJ Timiș și a Serviciului Rutier Timiș de către procurorii DNA Timișoara, a fost (re)audiată și victima accidentului rutier, Chiosa Irina-Elena, angajată la SC Transelectrica SA, care a declarat că i s-a părut extrem de ciudat cât de ”curtată” a fost de șeful Poliției Rutiere, cms. Marcel Crăciunescu, imediat după accident. În context, declarația polițistului Alin Mihălceanu de la Serviciul ”Autostrăzi” al Poliției Rutiere, dată în fața anchetatorilor, a completat tabloul politic al momentului, în sensul că, sub sancțiune penală și sub jurământ militar, angajatul MAI a confirmat întreg scenariul de mușamalizare.

Pe scurt, Alin Mihălceanu a declarat că, imediat după ce s-a dat alarma, l-a sunat imediat pe colegul său de la Poliția Făget, Alin Ianculescu, cerând-i să se deplaseze în sensul giratoriu de la Traian Vuia, că să oprească ”mașina neagră”: Ulterior, când m-am întâlnit cu Ianculescu, acesta mi-a spus că s-a intersectat cu autoturismul în cauză, cel din pricina căruia avusese loc accidentul, că ar fi vorba despre autoturismul CJ Timiș și că a observat că la volanul mașinii se afla Titu Bojin, dar că nu a oprit mașina. Menționez că, în drum spre accident, am fost sunat de cms. Marcel Crăciunescu, care mi-a spus <să îmi fac treaba>, dar nu am înțeles de ce m-a apelat, întrucât <autostrăzile> nu sunt de competența lui. Mi-a mai spus că mașina care a circulat pe contrasens aparține președintelui CJ Timiș, Titu Bojin și că acesta este de acord să suporte toate cheltuielile, cerându-mi să nu ii relatez victimei nimic”.

Ulterior, informația lui Alin Mihălceanu a fost confirmată de alți doi polițiști, Nagy Robert-Albert și Claudiu Jianu. În schimb, în fața procurorilor DNA, martorul ocular, Alin Ianculescu de la Poliția Făget, a fost mult mai tranșant, în sensul că, brusc, și-a amintit cine era la volan: ”…m-am intersectat cu autoturismul Hyundai Tucson de culoare neagră – TM…STU – care se îndrepta spre Făget, iar la volan se afla numitul Titu Bojin, președintele CJ Timiș. Arăt că eu cunoșteam autoturismul respectiv pentru că Titu Bojin venise de mai multe ori, la Făget, în campanie electorală, cu această mașină”.

Și, așa cum rezultă din stenogramele DNA, Mirel Clipici, șoferul președintelui CJ Timiș, Titu Bojin, în cadrul unei discuții cu unul dintre denunțătorii din dosar, a luat producerea accidentului de pe autostrada A1 asupra sa, în totalitate. Iată transcriptul discuției dintre Mirel Clipici și agentul Dorin Duma de la Poliția Rutieră:

Dorin Duma: Azi m-o sunat și pe mine și el și ălalalt, mă zic ”eu am fost în concediu, eu nu știu nimic”, pe cuvântul meu…că rațele că rațele deci…

Mirel Clipici: (neinteligibil…) cu accidentul, ăla ce o avut atuncia, cu șefu

Dorin Duma: Da, da, cu ăla

Mirel Clipici: Mă doare-n p….! Și acum, na! Care-i problema!? N-am lovit-o eu, ce aia s-a dus în parapet, păi ce p…mea, eu îs de vină?

Dorin Duma: Eu acum am aflat, îți dai seama, chestia asta de pe autostradă, știi?

Mirel Clipici: Da mă, da ce, atunci a fost moartă treaba, da n-am lovit-o eu, ea a ieșit în parapet, proasta! Ce p… mea îs de vină eu că ea a ieșit în parapet?! Ploua torențial, ce p….mea!

Dorin Duma: Cum, o ieșit ea în parapet?

Mirel Clipici: Ea, da. Ea s-o dus în parapet. Ea și-a dat în parapet. Eu m-am băgat pe contrasens. Pe interzis, recunosc că m-am băgat pe interzis

Dorin Duma: Da

Mirel Clipici: Și am riscat și am tras dreapta, m-am dus dreapta mult și ea, proasta, s-o dus către parapet și mai și venea, uite așa, ca pișatul boului!

Dorin Duma: Ea?

Mirel Clipici: Da. Și s-o dus în parapet. Păi ce, eu îs de vină că s-o dus? Eu nu am oprit, ce p….mea! N-am lovit-o, ce p…mea! Si, dacă nu am lovit-o, ce p… mea!?

Dorin Duma: Ce te tot uiți la ceasul meu, Mirele? Nu-i….Bine, nu-i știft. Asta e important. Acum, nu am dată la el, știi…

Mirel Clipici: Nu-i de aur…

Dorin Duma: Ăștia, zece ca ăsta nu fac!

Mirel Clipici: Îi suflat, bă, du-te bă de aici! Acesta l-am primit cadou. Recunosc! Ceasul asta mi l-a adus doamna lu’ Bojin. Cred că-i din Austria. Vorbesc serios! Doamna l-a adus, nu el! Eu nu fac afaceri cu el. Ea…ce, bă? O dat 800 de euro pe el!

- Advertisement -
Tiberiu Kiss-Radu Constantin
Tiberiu Kiss-Radu Constantin
Întreaga responsabilitate a comentariilor lăsate de dumneavoastră vă aparține! Click aici-citeste condiţiile de utilizare ale site-ului www.voceatimisului.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore