Cele mai citite articole în ultima săptămână

Din aceeași categorie

Flota de firobuze a primarului Dominic Fritz rămâne pe hârtie, până când C.N.S.C se va pronunța asupra ”dedicațiilor tehnice” din caietul de sarcini

- Advertisement -
2024 – an electoral! De fapt, pentru primarul Dominic Fritz și 2023 a fost la fel. Nicio diferență! Așa că, în bună tradiție useristă, edilul Timișoarei a încheiat anul trecut, exact așa cum l-a început: cu o poveste de pe tărâmul zmeilor și zânelor, departe de viața cotidiană! Și așa a intrat și în 2024, semn că cel puțin până la final de septembrie, când bănățenii sunt așteptați la urne, ca să-și voteze primarul pentru următorii 4 ani, Dominic Fritz va continua să servească, în cel mai fericit caz, aceleași sferturi de realități. Semn că, musai, celebra sintagmă propagandistă a neamțului de tristă amintire, conform căreia o minciună repetată de un milion de ori devine un adevăr absolut, trebuie confirmată și validată pe malurile Begăi cu recorduri absolute, succese, echipe de zmei și (ultra)profesioniști, toți în slujba comunității, gata de jertfa supremă.

Si finalul anului 2023 s-a încheiat pentru Dominic Fritz cu un nou anunț triumfalist! De această dată, unul referitor la licitația pe care a lansat-o Primăria Timișoara pentru achiziționarea a 33 de troleibuze moderne: ”Punem la bătaie 108.000.000 lei – o parte din cei 1,1 miliarde de lei fonduri europene pe care am reușit să îi atragem în ultimii doi ani. 25 de troleibuze mari, cu o capacitate de 120 de călători și încă 8 mai mici, pentru circa 70 de călători”. Ca mai apoi, în ultima zi de decembrie, edilul să reamintească norodului că, anul care tocmai se pregătea să se încheie, a fost unul de succes. Mai exact, o perioadă în care Timișoara a strălucit continuu, datorită realizărilor administrației lui Dominic Fritz.

De altfel, așa a început și 2024. Cu un program artistic, încă de pe 3 ianuarie a.c: ”Anul asta dublăm numărul tramvaielor noi în Timișoara. Am semnat contractul pentru încă 17 tramvaie ultra-moderne care vor ajunge la Timișoara până la finalul anului. Avem deja în derulare licitația pentru 33 de firobuze moderne și o pregătim pe cea pentru autobuze noi”. Azi, din nou, telejurnalul realizărilor mărețe și de neoprit a continuat cu noi recorduri ale administrației Dominic Fritz. De fapt, cifre care au în spate aceleași povești nemuritoare cu paternitatea useristă în ce privește redeschiderea cinematografelor, investițiile de pe Cetății, Bogdăneștilor, Vidrighin și Solventul, renovarea Clinicii de Balneo și ORL etc.

Totuși, în goana după cifre, realizări și bătălii mărețe cu dușmani, interlopi și mafioți imaginari, administrația Fritz a uitat să facă public următorul anunț de interes general. Mai exact că cele 33 de firobuze moderne, cu care s-a tot lăudat, atât la final de 2023, cât și la început de 2024, pe moment, rămân doar pe hârtie și în discursul public, atâta timp cât, imediat după lansare licitației, a fost contestat caietul de sarcini. Acum, dincolo de faptul că reproșurile scrise, aduse la cunoștința Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, în detrimentul profesioniștilor și echipei de specialiști a lui Dominic Fritz, se întind pe 22 de pagini, adevărul e unul singur. Pe scurt, chiar dacă sunt nuanțate, neregulile semnalate duc într-o singură direcție: discriminare/eliminarea competiției! Altfel spus, o tentativă subtilă de licitație cu dedicație!

Acum, nici nu mai contează că cei 108.000.000 RON, necesari achiziționării celor 33 de firobuze, sunt fonduri provenite din PNRR. Și, da, sunt 100% meritul administrației Dominic Fritz, cu mențiunea că a studiul de oportunitate seamănă izbitor de mult cu cel al administrației Robu, depus pentru 50 de firobuze, pe Fondul de Mediu, la o sumă de un pic peste 109 milioane lei, la nivelul anului 2019. Ce e important de reținut, în toată această poveste a troleibuzelor, este îngrădirea și limitarea de participarea la licitație, prin restricții ale caietului de sarcini, a unor mari nume de pe piața constructorilor de autobuze. Ca exemplu, impunerea de motoare cu o putere fixă de 240 kw și o autonomie de baterie de 30 km! Așa că nu degeaba contestatarii scriu, negru pe alb, că astfel de șopârlisme riscă, ab initio, să-i descalifice din start pe aproape toți potențialii ofertanți. Aproape pe toți…

- Advertisement -
Tiberiu Kiss
Tiberiu Kiss
Întreaga responsabilitate a comentariilor lăsate de dumneavoastră vă aparține! Click aici-citeste condiţiile de utilizare ale site-ului www.voceatimisului.ro

1 COMENTARIU

  1. Fritz, de fapt esti un esec. Unde e ma Pasajul Solventul? Arata un pod nou, o parcare noua, o sala noua de sport facuta de voi in 3 ani si 4 luni? Arata ma incapabilule ceva! Impostor si mincinos, asta esti Fritz!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore