În urmă cu câteva luni, administraţia locală anunţa cu surle şi trâmbiţe faptul că au fost descoperite zeci, sau sute, sau mii de garaje construite ilegal pe teritoriul Timişoarei, acestea urmând să fie demolate, pentru ca în locul acestora să „răsară” parcuri, locuri de joacă sau chiar parcări „moderne” – ce-o fi însemnând acest termen în viziunea edilităţii doar ei ştiind.

Una peste alta, demolarea acestor garaje, care în multe cazuri nu reprezintă decât nişte focare de infecţie întrucât parte dintre ele nu sunt folosite pentru activitatea căreia sunt destinate, a început deja pe strada Prof. Dr. Aurel Podeanu. „Problema” este însă pe strada Orion, acolo unde timişorenii care deţin garaje construite legal, pe bază de proiect, cu PUZ şi tot tacâmul, autorizaţii şi contracte de concesiune. În această locaţie, deţinătorii de garaje au fost invitaţi la Primăria Timişoara – Direcţia Urbanism pentru a fi înştiinţaţi că garajele lor vor fi puse la pământ pentru a face loc, în acea zonă, lărgirii carosabilului la patru benzi, asemeni străzii Prof. Dr. Aurel Podeanu.

Dacă pe strada Podeanu, lărgirea carosabilului se face la patru benzi (şi) din motive de lipsă a locurilor de parcare, urmând cel mai probabil ca prima bandă să devină parcare, dar şi pentru faptul că fraţii Cristescu deţin exact pe acea stradă o suprafaţă de teren apreciabilă, pe strada Orion, această lărgire la patru benzi nu-şi are rostul, întrucât aceasta este cu sens unic dinspre Bulevardul Liviu Rebreanu.

Privind imaginile se poate trage uşor concluzia că lărgirea la patru benzi a străzii Orion poate fi făcută cu menţinerea garajelor „în picioare” întrucât în faţa acestora există spaţiu suficient pentru încă cel puţin două benzi de carosabil, dar totuşi de ce insistă administraţia locală să le „defrişeze”? Atât în spatele acestei „baterii” duble de garaje (construite câte două, spate în spate), cât şi de-o parte a lor se găseşte un teren viran neamenajat, care la rândul său este „o adevărată şerpărie” cum spun locuitorii din zonă. Şi totuşi, pe deasupra garajelor trece o reţea de înaltă tensiune! Iar pe sub acestea, culmea, o magistrală de gaz, ceea ce înseamnă că aici nu se pot construi prea multe, nici pe înălţime, nici în adâncime…

Bun! Scăpăm de garaje, mergem mai departe şi cu cât ne apropiem de strada Lidia, dăm peste un bloc, pe aceeaşi parte a străzii Orion, mult mai apropiat de actualul carosabil decât garajele ce urmează a fi puse la pământ de Primărie, va fi demolat şi el? Nu de alta dar locuitorii săi nu au primit nicio invitaţie la instituţia administrată de „vecinul” lor de cartier, Nicolae Robu, asemeni posesorilor de garaje. „S-a decis demolarea acestor garaje deşi au fost construite pe bază de autorizaţii de construcţie, sunt intabulate, iar pentru ele se plăteşte impozit şi taxă de concesiune de circa 700 de lei anual, pentru fiecare bucată în parte” ne-a înştiinţat unul dintre posesorii de garaje din zonă.

Conform contractului de cesionare, acesta poate înceta în cazul în care:
– expiră durata acestuia, sau a prelungirii sale – NU E CAZUL!
– revendicării terenului de către fostul proprietar – NU E CAZUL!
– nerespectării obligaţiilor contractuale – NU E CAZUL!
– interesul naţional sau local o impune (!?!?!) – să fie oare strada Orion unul dintre cele mai importante (în devenire) bulevarde din Timişoara?

Domnule primar, vă puneţi „vecinii” de cartier, în cap, degeaba… şi nişte sume frumuşele din buzunarele noastre în conturile lor, pentru că posesorii de garaje sunt dispuşi să vă acţioneze în judecată şi în cazul de faţă au toate şansele să câştige! Pentru ce? Poate ne spuneţi şi nouă care ar fi explicaţia şi insistenţa pentru lărgirea străzii Orion că nu prea înţelege nimeni motivele…

Informaţiile publicate de VOCEA TIMISULUI pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.