Rovinieta și peaj mai scumpe din 8 septembrie 2025. Tarife și amenzi uriașe pentru șoferi și transportatori în România

Plătești ca în Germania, dar circuli ca pe frontul din Donbas.

România intră oficial în epoca „armonizărilor” pe hârtie și a încasărilor la sânge. Din 8 septembrie 2025, tarifele și amenzile pentru rovinietă și peaj cresc prin OG 23, cu cifre care taie respirația. CNAIR împachetează decizia în vorbe frumoase despre „aliniere europeană”, dar realitatea e simplă: statul scoate bani din buzunarul șoferului și al transportatorului, fără să ofere nimic în schimb în materie de drumuri.

De la 1 septembrie a crescut deja rovinieta pentru autoturisme, 50 de euro pe an prin Legea 141. Statul a început cu omul de rând, acum vine nota de plată și pentru transportatori.

Tip vehicul1 zi7/10 zile30 zile12 luniAmendă minimăAmendă maximă
Autoturism3,5 €6 € (10z)9,5 €50 €500 lei1.000 lei
Marfă ≤ 3,5 t10 €13,5 €21,5 €114 €1.140 lei2.280 lei
Marfă 3,5–7,5 t7,5 €19 € (7z)38 €380 €3.800 lei7.600 lei
Marfă 7,5–12 t13 €33 € (7z)66,5 €665 €6.650 lei13.300 lei
Marfă ≥12 t, max. 3 axe17 €42,5 €85,5 €855 €8.550 lei17.100 lei
Marfă ≥12 t, min. 4 axe28,5 €71 €142,5 €1.425 €14.250 lei28.500 lei
Autobuz ≤ 23 locuri7,5 €19 € (7z)38 €380 €3.800 lei7.600 lei
Autobuz > 23 locuri13 €33 € (7z)66,5 €665 €6.650 lei13.300 lei
Tip vehicul1 trecere2 treceri20 treceriAmendă minimăAmendă maximă
Autoturism ≤ 3,5 t19 lei38 lei304 lei190 lei380 lei
Microbuz / marfă <12 t69 lei137 lei1.195 lei690 lei1.380 lei
Autobuz > 23 locuri / ≥12 t, max. 3 axe94 lei187 lei1.628 lei940 lei1.880 lei
Camion ≥12 t, min. 4 axe133 lei266 lei2.315 lei1.330 lei2.660 lei
Tip vehicul1 trecere20 treceriValabilitate
Autoturism ≤ 3,5 t16 lei257 leipână la 31 decembrie
Microbuz / marfă <12 t38 lei662 leipână la 31 decembrie
Autobuz > 23 locuri / ≥12 t, max. 3 axe63 lei1.095 leipână la 31 decembrie
Camion ≥12 t, min. 4 axe94 lei1.628 leipână la 31 decembrie

Podurile Dunării sunt taxate ca opere de artă inginerească, dar arată ca muzee de fisuri și cârpeli. La Fetești–Cernavodă, un autoturism plătește 19 lei trecerea, iar la Giurgeni–Vadu Oii 16 lei, în timp ce camioanele sar direct la mii de lei pentru pachetele multiple.

Oficialii CNAIR vorbesc despre „aliniere europeană” și „responsabilizare”. În realitate, e un impozit mascat pe roți. Plătești ca în Occident, circuli ca în Evul Mediu rutier. Statul îți cere 1.425 de euro pe camion pentru drumuri pline de gropi, dar nu-ți dă nici măcar garanția că ajungi la destinație întreg.

Cifrele nu mint: șoferii scot zeci de euro, transportatorii mii, iar dacă ratezi plata, amenzile ajung cât o mașină. România își construiește autostrăzile în PowerPoint, dar își încasează taxele la secundă.

1 COMENTARIU

  1. Daca se fura mult, drumurile se distrug ca in fotografie. Se inlocuieste piatra concasata de cariera de munte cu pietris de rau la 1/2 din pret. Se toarna straturi mai subtiri decat in proiecte, bitumul del mai ieftin, compactare slaba. Drumul reabilitat dupa 1-2 incepe sa se macine, sa crape si este nevoie de alte reparatii alte spagi primite de politicieni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

ANUNȚURI ȘI PUBLICITATE