Consilierul local din partea PP-DD, Florian Zanfir a abordat un subiect puţin mai delicat în această perioadă, şi anume proiectul de reabilitare a tramvaielor vechi care circulă prin Timişoara. Zanfir consideră că este mult mai eficientă cumpărarea de tramvaie noi, întrucât reabilitarea celor vechi poate fi mai ieftină pe termen scurt, însă mentenanţa, ţinând cont de faptul că se folosesc piese chinezeşti poate duce la costuri similare cu ale unor unităţi noi, cu atât mai mult cu cât cele noi au o garanţie de peste 20 de ani.
„Este nerentabilă repararea acestor tramvaie care au o vechime de peste 45 de ani. Construite în anii 1965 – 1968, au fost donate Timişoarei după ce şi-au efectuat perioada normală de rulare la nemţi. Viaţa unui tramvai este de 25–30 de ani. La ora actuală nu este o idee bună să se reabiliteze nişte tramvaie obosite. În caietul de sarcini sunt prevăzute în acest scop 700.000-800.000 de euro pentru fiecare bucată şi sunt convins că pe parcurs se vor adăuga alte cheltuieli, astfel că se va ajunge la un milion de euro. De ce să le reparăm pe acestea, când pe piaţă se pot cumpăra tramvaie noi la un milion de euro, fabricate la Arad? Mai bine bine cumpărăm 15 tramvaie noi, decât să reparăm 30 de tramvaie vechi, pentru că vom repara nişte vechituri care nu vor fi bune de circulat, ci vor deveni tramvaie de epocă, de muzeu”, a explicat Florian Zanfir.
Mai multe date referitoare la tramvaiul la care face referire consilierul PP-DD, pot fi văzute AICI, cu specificaţia că preţul acestora ajunge la circa 1,6 milioane de euro.
Foto:e-transport.ro