Noile tramvaie cu care se mândrește Timișoara, adică garniturile vechi recondiționate la Arad și Pașcani, vor beneficia, așa cum puțină lume știe, printre multe alte facilități, și de un ”lift” special, dedicat Tramvaiele modernizate vin cu ”reguli” SPECIALE liftaccesului cu carucioare sau pur și simplu persoanelor cu mari dificultăți de locomoție. Acesta a fost montat în podeaua celor două tramvaie, la ultima ușă (ușa 4). Odată urcate cărucioarele cu acest lift, în tramvaie există un spațiu care permite amplasarea acestora fără a-i incomoda pe ceilalți călători. De asemenea, este bine de știut că pe ușile tramvaielor există autocolante care indică ”accesul interzis” cărucioarelor pe ușile 1, 2 și 3 (foto, stânga).

Dezavantajul acestui lift este faptul că un ”exercițiu” complet ar dura, conform documentației, circa 4 minute, iar deschiderea lui se va face de la un buton ”special”. Astfel, dacă prin apăsarea butonului galben din exterior, la oricare dintre ușile tramvaiului se vor deschide ușile, care, după aceea se vor închide automat, pasagerii care nu au probleme de Tramvaiele modernizate vin cu ”reguli” SPECIALE autocolantemobilitate sau se regăsesc în fotolii rulante sau părinții care își plimbă copii în cărucioare, vor fi nevoiți să apese butonul albastru din exterior, situat, așa cum menționam mai sus, numai ușa 4. Acesta deschide ușa, iar la bord vatmanului se aprinde butonul “Validare lift ușa 4”, ce permite, prin apasare, acționarea acestuia.

Conform specificațiilor tehnice postate de forumiștii RATT, deschiderea ușilor din interior, de către pasageri, se face fie direct, după ce vatmanul eliberează comanda de deblocare a ușilor sau după ce ușa s-a închis automat, fie indirect, prin precomanda pe perioada cât comanda de deblocare a ușilor este anulată, ce determină deschiderea ușii corespunzătoare butonului apăsat atunci când vatmanul eliberează comanda de deblocare a ușilor, ceea ce înseamnă că ușil nu vor mai fi deschise toate, asta ducând la o păstrare echilibrată a aerului rece pe timp de vară și a căldurii pe timp de iarnă, în interiorul vagoanelor.

Durata de utilizare normată după reparația generală și modernizarea tramvaielor este de 14 ani, în timp ce garanția se aplică pe o perioadă de 24 de luni sau 120.000 km, dar nu mai mult de 27 de luni de la livrare.

Tramvaiele modernizate nu vor putea circula pe toate liniile din oraș, așa cum anunța inițial municipalitate, iar explicația a oferit-o chiar directorul Regiei Autonome de Transport Timișoara, Ioan Goia. ”Vor circula pe liniile care au fost deja modernizate, liniile noi… Din cei 40 de kilometri nu avem linia 5 modernizată, linia 4, linia 3, linia 7…”, a precizat șeful de la RATT.

Spune-ţi opinia civilizat!