A acuzat în repetate rânduri că Timişoara riscă să devină un oraş de asistaţi sociali, dacă municipalitatea se apucă de construit locuinţe pentru cei cu venituri mici. Însă, mai nou, după ce a văzut că trendul locuinţelor sociale prinde până şi în oraşe precum New York, primarul Nicolae Robu este convins că Regia Autonomă de Transport Timişoara trebuie să construiască locuinţe de serviciu pentru a-şi fideliza personalul.
„Meseria de şofer în transportul în comun e una care e foarte grea. Oamenii trebuie să se scoale foarte devreme, trebuie să lucreze până târziu, sunt mereu puşi în situaţii critice în relaţia cu cetăţenii pentru că nu merge perfect transportul în comun şi câteodată sunt de vină şoferii şi vatmanii, câteodată nu sunt ei de vină şi apar frecvent relaţii tensionate, drept urmare, nu este aşa o profesie ca să vezi cozi la porţile RATT pentru angajare. Dimpotrivă, RATT are lipsă de personal şi atunci se încearcă aşa cum s-a făcut la începuturi atunci când regia de transport a Timişoarei a fost creată, se încearcă să se atragă şoferi, vatmani mai stabili pe aceste posturi, prin oferirea de locuinţe de serviciu. Şi alt mecanism nu este decât prin construirea locuinţelor de serviciu de către RATT. Sigur că asta prespune fonduri alocate şi presupune o anumită planificare în timp că nimeni nu îşi închipuie că RATT va începe să construiască deodată un cartier de blocuri. Dar poate face un bloc într-un an sau doi şi după aceea să continue. Niciodată locuinţele într-un oraş ca Timişoara nu sunt de prisos. Întotdeauna ele vor putea fi folosite nu neaparat de către cei cărora le sunt destinate la început şi în anumite etape, dacă nu va mai fi critică situaţia cu aceste categorii de personal, acele locuinţe pot fi folosite pentru alte categorii de personal. Consiliul local poate decide ca acţionar că RATT va fi o societate comercială sau chiar dacă ar rămâne regie tot CL este factorul decident poate decide schimbarea destinaţiei pentru ele la un moment dat”, a declarat Robu după plenul de ieri în care aleşii locali au votat pro studiului de oportunitate privind construcţia unui cartier cu şapte blocuri, proiect care are o valoare estimată de circa 12.000.000 de euro.