Alerta-rapire-copil1

Sâmbătă, 12 iulie a.c., poliţişti din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş, reprezentanţi ai Parchetului de pe lângă Tribunalul Timiş, efective ale Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Timiş, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ,,Banat”, Grupării  Mobile de Jandarmi Timişoara, parteneri publici/privaţi şi voluntari vor desfăşura o acţiune de simulare a unui caz de răpire copil.

Obiectivul principal al acţiunii îl reprezintă  creşterea gradului de încredere al cetăţenilor în autorităţile publice competente în  gestionarea situaţiilor de criză de natura celor simulate, pentru întărirea, astfel, a climatului de siguranţă publică. 

La data de 12 iulie a.c., între orele 17.30-20.00, în incinta bazei de agrement Monte Carlo, din comuna Şag, va avea loc o simulare a unei situaţii de criză prevăzută în Mecanismul Naţional ,,ALERTĂ RĂPIRE COPIL!”.

,,ALERTĂ RĂPIRE COPIL” este un mecanism naţional de alertare a populaţiei în cazul răpirii sau dispariţiei unui copil, în împrejurări în care viaţa sau sănătatea acestuia este pusă în pericol, o campanie iniţiată de Inspectoratul General al Poliţiei Române, în parteneriat cu Ministerul Public şi Centrul Focus, în cadrul proiectului CALLERT, cofinanţat de Comisia Europeană.

Acţiunea vizează simularea unui caz de răpire copil, având ca scop evaluarea reacţiei cetăţenilor în cazul declanşării unei alerte de acest gen, viteza de reacţie a partenerilor publici şi privaţi, aflaţi pe raza judeţului nostru, precum şi cea a voluntarilor care doresc să ne acorde sprijin în astfel de situaţi.

La aceste activităţi participă poliţişti din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş, reprezentanţi ai Parchetului de pe lângă Tribunalul Timiş, efective din cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Timiş, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ,,Banat” al Judeţului Timiş, Grupării Mobile de Jandarmi Timişoara, partenerii publici ( Primăria Municipiului Timişoara, prin Formaţiunea de Intervenţie Rapidă pe Bază de Voluntariat SALVO Timişoara, Universitatea de Vest Timişoara, Teatrul Naţional Timişoara, Primăria Comunei Şag, Căpitănia Timişoara, Administraţia Bazinală de Apă Banat, Regia Autonomă de Transport Timişoara, Compania Naţională Poşta Română – Oficiul Judeţean de Poştă Timiş) şi partenerii privaţi ( Imprimeria Mirton, Clubul Banat Wings, West Yacht Club, Grupa de Pompieri Voluntari ai Comunei Şag, BEGA Group – Verde pentru Biciclete, Organizaţia Salvaţi Copiii- Filiala Timişoara, S.C.M. Neuromed, S.C. K2M LOTUS S.R.L., vânători din Grupa Căpriorul Birda, S.C. SGS ENERGY PROTECT S.R.L., S.C. A.S.K. TIM S.R.L.,S.C KELLY IMAGE S.R.L., S.C. MERCK ROMANIA S.R.L., HOUSTON  N.P.A., S.C. GRUP MAPAN S.R.L., Centrul de Strategii Aplicate, ASCENT Soft).

În aceeaşi zi, începând cu orele 13.30, Formaţiunea de Intervenţie Rapidă pe bază de Voluntariat Salvo Timişoara organizează, în locaţia respectivă, un curs de prim-ajutor gratuit la care sunt invitaţi să participe toţi cei interesaţi.

Având experienţa acţiunii desfăşurate anul trecut, dorim să evidenţiem faptul că un rol major îl are feedback-ul pozitiv din partea mass-mediei, determinând ca, în acest an, un număr mai mare de parteneri publici şi privaţi să îşi anunţe participarea voluntară.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here