Pentru iarna 2012 – 2013 bugetul total alocat pentru activitatea de deszăpezire s-a ridicat la fabuloasa sumă de 47.595.632 euro, din care plăţile efective către firmele contractante au însumat 27.960.126 euro.

Alţi bani, aproape 14 milioane de euro s-au dus pe aprovizionarea şi transportul materialelor necesare până la bazele de deszăpezire (150.000 tone nisip şi 244.000 tone sare) a costat 13.905.76 euro, iar cheltuielile pentru deszăpezirea cu autoutilaje proprii (reparatii, piese de schim, carburanti, lubrefianti, anvelope, acumulatori, etc) au fost de 2,692,251 euro.

Alte cheltuieli, conform unui comunicat emis de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, privind activitatea de iarnă pentru cca 400 locaţii: D.R.D.P., S.D.N. şi baze de deszăpezire, puncte de sprijin (utilităţi, combustibil pentru încălzire, informări operative, etc) au fost in valoare de 1.324.503 euro.

Aprovizionarea şi montarea/demontarea de panouri parazapezi a costat 828.836 euro, iar punerea în ordine a drumurilor, precum şi repararea degradărilor cu mixtură stocabilă a însumat 884.151 de euro.

Partea cea mai “autohtonă” cu care se laudă C.N.A.D.N.R. este legată de provenienţa sării folosite pentru aceste procese. “Precizăm că sarea folosită ca material antiderapant în perioada de iarnă 2013 – 2014 a fost achiziţionată, exclusiv de la Compania Naţională a Sării, C.N.A.D.N.R. încheind cu SALROM un contract în valoare de aproximativ 80 milioane lei (fără TVA) pentru asigurarea stocului necesar, realizându-se astfel şi un beneficiu economic important pentru o companie românească” anunţă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Spune-ţi opinia civilizat!