În situația aceasta, tramvaiele Timișoarei vor fi, în fapt, experiemente, iar timișorenii pe același raționament cobaii. De ce a acceptat primarul ca lucrările de reabilitare să se facă la aceste două firme? Pe lângă lipsa de experiență în acest domeniu, ambele sunt conduse de personaje cu un trecut nu tocmai curat.
Pe scurt, fabrica de la Pașcani este a omului de afaceri Gruia Stoica, arestat preventiv la finele lunii trecute, acuzat că ar fi dat șpagă 3 milioane de euro avocatului Doru Boștină, pentru a afla prețul cerut de CFR marfă la licitația pentru transportarea cărbunelui în beneficiul Complexului Energetic Oltenia.
Cât despre Remarul Cluj, printre investitori se află Vasile Blaga, senator de Timiș. Ne amintim scandalul cu firma ginerelui, Axis Security, care a câștigat licitații în valoare de milioane de lei ori de audierile din 2011 la DNA pentru dosarul „Șpagă în vămi”.
Pe lângă aceste nedumeriri, mulți timișoreni s-au întrebat de ce, dacă primăria dorește cu tot dinadinsul să reabiliteze, nu se trimit tramvaiele la Arad sau la Craiova, orașe mai apropiate ca Pașcaniul ori Clujul. Sau, de ce nu se reînființează fabrica de tramvaie la Timișoara, având în vedere că orașul are tradiție în acest sens, în anii `80 existând aici Electrometal Timișoara. Ar însemna o oportunitate pentru investiții, micșorarea somajului, etc.
[responsive_youtube https://www.youtube.com/watch?v=KIrUtsfGlNY&feature=youtu.be]