”RATT anunţă, începând cu 1 decembrie 2014, în urma unei decizii a Consiliului Local Săcălaz, încetarea activităţii liniei metropolitane M43, care a circulat pe traseul Timişoara – Săcălaz – Beregsău Mare” se arată într-un comunicat primit cu puțin timp în urmă. Contactată pentru a solicita lămuriri, persoana care se ocupă de relația cu presa, ne-a îndrumat să ne adresăm Primăriei Săcălaz, instituția care a decis încheierea colaborării.

Contactat telefonic, primarul comunei Săcălaz, Ilie Todașcă, ne-a oferit și răspunsurile la întrebările care decurg după încetarea acestei colaborări. ”I-am chemat la negocieri și din start mi-au spus că nu are rost să vină că ei nu pot reduce tariful pe care-l practică. Au niște tarife pe care nu le pot da mai jos. RATT-ul circula cu un tarif de 7,92 de lei pe kilometru. La 10.000 de kilometri cât făceau autobuzele M43, într-o lună, la Săcălaz, asta însemna 79.000 de lei, contract pe care noi eram obligați să-l achităm integral. Pe parcursul executării într-o lună ei spuneau, de exemplu, că au încasat din bilete 16.000 de lei, din abonamente 11.000 de lei. Asta face 27.000 de lei, până la 79.000 de lei trebuia să plătim noi și am ajuns să punem peste 50.000 de lei, ba chiar 61.000 de lei, într-o lună. Pentru noi este enorm” spune Todașcă.

Cum a ”scăldat” situația

Primarul nu a vrut ca locuitorii comunei Săcălaz să rămână fără transport în comun așa că a decist ”testarea pieței” și a descoperit că se poate și mai bine pentru bugetul comunei. ”Am avut oferte de la trei firme. Ravitex ne-a oferit un preț de 4,5 lei pe kilometru, vă dați seama că 34.000 de lei le-am câștigat dintr-un foc. Au venit și cu o reducere substanțială și la abonamente. Pentru Săcălaz, înainte era 120 de lei un abonament, de acum prețul va fi de doar 80 de lei. Dacă RATT venea cu un preț similar, clar continuam cu ei” a explicat primarul comunei Săcălaz.

Edilul comunei de lângă Timișoara susține că transportul în comun nu va fi afectat în niciun fel, firma privată care a preluat noul contract urmând să respecte întocmai proiectul implementat de RATT, având suficiente autobuze pentru a păstra toate coordonatele vechii linii M43. ”E doar o problemă economică!” a concluzionat Todașcă pentru Vocea Timișului, pentru a nu lăsa loc de interpretări.

Informaţiile publicate de VOCEA TIMISULUI pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.