Societatea de Transport Public Timișoara, o bătaie de joc fără sfârșit

- Advertisement -
De mai bine de un an de zile, odată cu schimbarea administrației municipale, salariile angajaților Societății de Transport Public Timișoara (STPT) au întârziat, lună de lună, într-o mare veselie. Nimic nu e predictibil și nimic nu mai are legătură cu contractul individual de muncă care, în ultimele doisprezece luni, s-a transformat într-un soi de lectură facultativă atât pentru conducerea societății publice cât și pentru administrația Dominic Fritz.

Evident, de vină pentru calvarul din ultimul an de zile, cel puțin declarativ, sunt mereu alții. Ba Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (SMTT), care nu virează banii către STPT din motive (ne)cunoscute. Mai exact, altele decât rivalitatea idioată dintre cele două conduceri, recte SMTT și STPT. Mai nou, de vină sunt și o serie de unități administrativ teritoriale care nu și-au plătit cotizațiile către SMTT și, ca atare, societatea metropolitană nu-și poate achita obligațiile financiare către STPT, care execută transportul public în zona metropolitană, în beneficul SMTT.

Înainte de Crăciun, angajații STPT au făcut o grevă spontană. Mai puțin personalul de bord, recte șoferii și vatmanii, ultimii fiind, în orice ecuație, mereu, cu salariile la zi, tocmai pentru că până și administrația lui Dominic Fritz știe foarte clar că, dacă ”conductorii” nu-și iau lefurile la minut, nu ies din depouri, iar lumea rămâne prin stații și totul se sparge în capul Primăriei Timișoara. Șantaj administrativ, pe baza contractului colectiv de muncă!

Și, datorită circului din preajma sărbătorilor de iarnă, STPT s-a grăbit să dea salariile către restul de angajați. Chiar și bonurile de masă care erau restante, deja, de mai bine de trei luni. Atunci, s-a promis că totul va intra pe făgașul normal și că nu vor mai exista sincope în respectarea beneficiilor către salariați. Promisiunea a durat fix câteva săptămâni căci, pe data de 15 ianuarie ac, povestea s-a repetat cu aceași nonșalanță: personalul de bord și-a primit banii, restul angajaților nu!

Ca de obicei, și de data aceasta, vinovații sunt mereu alții, mai puțin administrația lui Dominic Fritz care, din motive politicianiste, se teme să taie în carne vie, se sperie să restructureze transportul public, căpușat de decenii întregi, și o lălăie la infinit, când vine vorba să ia măsuri economice pentru redresarea societății, înspre binele și în beneficiul timișorenilor.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore

Articole asemănătoare

spot_imgspot_img

Din aceeași categorie

Categorii Populare

spot_imgspot_img