Centrul-Istoric-Piata-Unirii-in-reabilitare-loc-terasa

Inspectorii Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală Bucureşti au depus o sesizare la Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism din Ploieşti, cu privire la demararea unor investigaţii privind modul în care sunt respectate prevederile legislaţiei fiscale şi contabile, în legătură cu tranzacţiile comerciale desfăşurate în perioada 2012 – 2014 de către societatea Romprest Service SA, cu societăţile comerciale LA Team Line Solutions SRL, Romconcord Tehnic Service SRL şi Euro Grup SRL.

Procurorii DIICOT au descins astăzi la sediile mai multor societăți comerciale, având suspiciuni cu privire la faptul că în perioada 2013-2014 s-a constituit un grup infracţional organizat format din 23 de persoane şi coordonat de către suspectul Florian Walter, administratorul SC Romprest, care a desfăşurat operaţiuni financiare din sfera evaziunii fiscale şi a spălării banilor, utilizând ca mod de operare reducerea artificiala a profitului impozabil şi TVA de plată, efectuarea unor decontări fictive de la diferite societăţi şi ulilizarea de societaţi comerciale tip ”fantomă”, pentru realizarea operaţiunilor ilicite. Astfel, în scopul reducerii masei de profit şi a TVA de plată, Walter a iniţiat şi a coordonat aceste circuite financiare, pe mai multe paliere, ce au avut drept scop înregistrarea în contabilitatea societăţii Romprest Service SA Bucureşti a achiziţiilor, de la diverse societăţi comerciale, utilizate exclusiv pentru emiterea de facturi. După înregistrarea în contabilitatea societăţii a facturilor aferente achiziţiilor fictive, sumele consemnate în documentele respective erau virate, iniţial, în conturile societăţilor fantomă emitente, ulterior fiind transferate în conturile altor societăţi comerciale de tip ”fantomă”, fiind retrase în numerar şi preluate de către Walter, în vederea utilizării în scopuri proprii. S-a constatat că retragerea fondurilor era efectuată de către ceilalţi membri ai grupului, în scopul restituirii lor în numerar, către iniţiatorul acestui circuit fictiv, respectiv Florian Walter, operaţiune realizată sub coordonarea unor membrii ai grupului infracţional organizat.

Circuitele comerciale fictive, precum şi cele financiare asociate, au fost operaţionalizate de către Walter, cu sprijinul membrilor grupului, fiecare dintre aceştia îndeplinind sarcini prestabilite şi fiind remunerati în consecinţă. Astfel, referitor la activitatea infracţională a suspectului a rezultat faptul că acesta a înaintat solicitări punctuale de retragere a unor fonduri financiare din circuitul financiar legal al SC Romprest Service SA Bucureşti, iar prin intermediul unor suspecţi, a coordonat demersurile concrete întreprinse de ceilalţi membri ai grupării, care au avut drept obiectiv atât obţinerea unor fonduri financiare ce puteau fi utilizate de către Walter în scopuri proprii, cât şi de către societatea Romprest Service SA.

Din cercetări s-a stabilit că membrii grupării preluau solicitările transmise de către lider, stabilind modalitătile concrete de acţiune pentru retragerea fondurilor din circuitul financiar al SC Romprest Service SA. De asemenea, unul dintre suspecţi îi coordona pe ceilalţi membrii ai grupării în demersurile de înfiinţare a firmelor ”fantomă” ce erau interpuse în circuitul comercial fictiv, stabilea succesiunea transferurilor financiare şi firmele ce vor fi utilizate, negocia direct cu reprezentanţii societăţilor bancare condiţiile deschiderii şi utilizării conturilor bancare asociate firmelor “fantomă”, însoţindu-i personal pe aceştia la efectuarea retragerilor de numerar.

Prejudiciul produs bugetului consolidat al statului este în valoare totală de 4.500.000 euro, reprezentând impozitul pe profit şi a taxei pe valoarea adăugată, la care se adaugă suma de 60.494.600 lei (echivalentul a 14.000.000 euro) supusă procesului de reciclare.

Procurorii DIICOT Ploieşti efectuează cercetări faţă de suspecţi sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, prev. de art. 367 alin. 1 Cod penal, evaziune fiscală, în formă continuată, prev. de art. 9 al.1 lit. a, b si c din Legea nr.241/2005, cu aplicarea art. 35 al.1 NCP şi spălare a banilor, în forma continuată, prev. de art. 29 al.1 lit. a, b, si c, al. 4 din Legea nr. 656/2002, cu aplicarea art.35 al.1 NCP, toate, cu aplicarea art. 38 al.1 NCP. În cauză au fost instituite măsuri asiguratorii până la concurenţa sumei de 18 milioane de euro reprezentând contravaloarea prejudiciului produs prin săvârşirea infracţiunilor, ceea ce înseamnă că activitatea muncitorilor care desfășoară lucrările din Centrul Istoric al Timișoarei ar putea fi întreruptă total până la deblocare conturilor societății.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.