12.9 C
Timișoara
luni,12,aprilie,2021
AcasăStiriAdministratieViziunea USR+! Traseul final al autostrăzii Timișoara – Moravița trece prin curțile...

Viziunea USR+! Traseul final al autostrăzii Timișoara – Moravița trece prin curțile și casele oamenilor din comuna Moșnița

Fără nicio exagerare, ieri, a fost sărbătoare în online! USR+ Timiș a umplut rețele de socializare cu artificii, confetti, baloane și cu declarații publice, absolut bombastice. Un adevărat festival, multă bucurie și lacrimi de fericire!
Cu siguranță că, dacă nu ar fi fost pandemie, am fi văzut ”oamenii noi” pe trecerile de pietoni, cu pancarte, alături de mesajul pompieristic: am promis – am livrat!

Și ca să lămurim misterul, nu, Basarabia nu s-a reunit cu România! Și nici nu s-a desființat frontiera cu Republica Moldova! Pur și simplu useriștii bănățeni s-au bucurat la anunțul făcut de deputatul de Timiș, Cătălin Drulă care, din postura de ministru al transporturilor, a anunțat că a găsit soluția salvatoare pentru construcția autostrăzii Timișoara – Moravița. Doar că, ideea minunată, a aruncat în aer o întreagă comunitate din zona Moșnița – Urseni!

Tânăra speranță a USR+ Timiș, bucureșteanul Cătălin Drulă, mai mult ca sigur viitoarea propunere a ”oamenilor noi” pentru funcția de președinte al României – da, nu e nimic șocant atâta timp cât Dan Barna, perdant deja, joacă rolul de ”iepure”, la derută, ca să-i ia fața lui Dacian Cioloș – a făcut un anunț, ieri, din postura de ministru al transporturilor, privind ”traseul final pentru A9 Timișoara – Moravița”.

Drumul de mare viteză, care are o lungime de cca 70 km și care ar trebui să lege Timișoara de capitala Serbiei, Belgrad, a trecut de faza studiului de fezabilitate, ceea ce înseamnă că, în acest moment, pot demara investigațiile de teren și proiectarea detaliată.

În cadrul proiectului, au fost cercetate 11 variante de traseu. Toate au fost comparate în cadrul analizei multicriteriale, pe baza unor norme economice și de mediu – 70% a contat criteriul economic și 30%, cel de mediu. Pe primul loc se află, la mare distanță de celelalte alternative de traseu, varianta 5 care propune o rută care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare, continuă în paralel cu centura Timișoara Sud, până în zona Giroc, unde va fi realizat un drum de legătură cu această centură. De acolo, traseul merge spre sud, pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia. Astfel, dăm startul fazei a doua a studiului de fezabilitate care implică investigații detaliate de teren (studiile geotehnic, arheologic, topografic, mediu) și care va fi gata în primăvara anului viitor. Anul acesta, proiectul beneficiază de alocări de 4,9 milioane de lei de la bugetul de stat, din fonduri europene. A9 Timișoara – Moravița este crucială pentru conexiunea vestului țării cu Serbia și, mai departe, la rețeaua rutieră din Balcanii de Vest, respectiv din sudul Europei”, susține ministrul Cătălin Drulă, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Fritz vine la poză!

Primarul Timișoarei, useristul Dominic Fritz, a fost primul care a dat tonul festivalului de mulțumiri și urale, cum altfel,  decât printr-o altă postare de Facebook, sosind la poza de PR, așa cum fac toți politicienii români: ”Salut decizia luată astăzi de Ministerul Transporturilor, condus de colegul meu Cătălin Drulă, în privința viitorului traseu al autostrăzii Timișoara-Moravița. Este un proiect extrem de important pentru timișoreni și pentru județul Timiș și mă bucur că, dintre toate variantele propuse, a fost aleasă cea mai bună și pentru Timișoara. Traseul viitoarei autostrăzi care ne va lega de Serbia este doar una dintre temele pe care le-am abordat în discuțiile cu ministrul Drulă la București, la începutul acestui an, și este extraordinar de important că acest prim pas a fost deja făcut. Mult succes în continuare cu acest proiect, Cătălin Drulă”.

Două idei mari și late se pot desprinde din cuvântarea elogioasă a primarului Fritz. Prima, că pe tot ce pune mâna Fritz, fie prin acțiuni de lobby fie prin simpla sa prezență la București, se concretizează!

Deși este, cât se poate de evident, că această primă victorie, nu-i poate aparține nici măcar lui Drulă pentru că timpul fizic, de când e ministrul transporturilor, nu i-ar fi fost suficient să vină în fața opiniei publice cu un ”studiul final”, care a avut la bază 11 variante de traseu pentru autostrada Timișoara – Moravița. Și doi, aprobarea fermă a lui Dominic Fritz, conform căreia colegul său de partid, Cătălin Drulă, ”a ales cea mai bună variant pentru Timișoara”.

CJ Timiș, în flăcări!

Prima reacție, referitoare la ”studiul final” pentru A9, propus de ministrul Drulă, a venit din partea vicepreședintelui CJ Timiș, liberalul Alexandru Preoteasa care, dincolo de faptul că are interese funciare și imobiliare în Moșnița, localitatea sa de domiciliu, are dreptate în câteva privințe.

Prima, că experții tocmiți de Ministerul Transporturilor au lucrat după hărți vechi de 15 ani, care nu mai corespund cu realitatea din teren, pe zona Moșnița – Urseni și a doua că autostrada va trece prin curțile și sufrageriile oamenilor și peste drumuri, care sunt intens utilizate de către localnici, în naveta spre Timișoara: ”Traseul autostrăzii Timișoara – Belgrad, anunțat astăzi, contravine punctului de vedere exprimat de către Consiliul Județean Timiș și ignoră consultarea unităților administrative teritoriale, afectate de viitoarele lucrări. Principalul motiv pentru care acest traseu nu este dorit în teritoriu vizează parcurgerea unor zone cu locuințe construite și locuite cu infrastructură nouă de rețele tehnico-edilitare, varianta propusă aflându-se la doar 100 metri de intravilanul vechi al localității Moșnița Nouă. De asemenea, traseul propus de minister pune în pericol finanțarea europeană prin programul operațional POIM privind construirea a peste 14 km de rețea de apă și a peste 9 km de rețea de canalizare. În calitate de vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș voi relua punctul de vedere instituțional deja exprimat, în favoarea cetățenilor, și mă voi adresa Ministerului Transporturilor pentru clarificări. Proiectul în sine este unul bun și se bucură de susținerea Consiliului Județean și a primăriilor vizate însă traseul trebuie adaptat realității de pe teren, altfel acesta se va bloca. E important să pornim cu un start corect (nu după hărți neactualizate de 15 ani de zile) și să fie luate în considerare punctele de vedere ale comunităților locale”.

Colac peste pupăză, vicepreședintele CJ Timiș, Alexandru Preoteasa, a atașat postării sale de pe Facebook și o serie de fotografii satelitare, practic suprapuneri de imagini peste traiectoria finală a autostrăzii Timișoara – Moravița, propusă de ministrul Drulă, care demonstrează că ”cea mai bună variantă” de A9 trece… fix prin casele și proprietățile oamenilor.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Urmăriți-ne

14,885FaniÎmi place
515CititoriConectați-vă
159CititoriConectați-vă
1,670CititoriConectați-vă
193CititoriConectați-vă
46,400AbonațiAbonați-vă

Articole recente

Comentarii recente