Conceptual papionul este croşetat manual pe război rudimentar de ţesut dar folosind o tehnică destul de complicată pe care Adrian Haiduc a învăţat-o de la o bătrână americancă şi vine să dea o notă clasică dar şi originală femeii care alege să se pună în valoare cu un asemenea accesoriu.
Gestul marchează începutul decadei de mileniu şi vrea să spargă barierele clasice care făceau din papion un accesoriu exclusiv masculin. „E timpul ca şi femeile să poarte papion, ceva diferit, ceva revoluţionar” spune Adrian Haiduc. Dar cum vorbim despre un accesoriu feminin, papionul nu putea rămâne un simplu produs din pânză, ci trebuia să aibă şi elemente care să denote feminism, graţie şi eleganţă. Renumitul designer mizează pe crearea unui nou trend, care să împletească eleganţa papionului cu strălucirea pietrelor preţioase.
Deşi la ora actuală papioanele sunt împodobite cu perle şi cristale, pe viitor Adrian Haiduc intenţionează ca acestea să fie înlocuite cu rubine, safire, topaz, tanzanite, quartz, opal, garnet, peridot, tourmelinne şi alte pietre de calitate superioară.
Totul a plecat de la o companie greco-americană care a cerut ceva nou, inovator, un proiect ce ar putea face parte din linia lor luxury pentru 2014. Aceştia au aflat de activitatea pe care designerul Adrian Haiduc o desfășoară în Statele Unite. Compania are distribuţie în ţări exotice precum Grecia, Spania, Emiratele Arabe Unite (în special Dubai), Cipru sau Ucraina.