Incepe un nou an scolar, dar invatamantul romanesc merge inainte cu aceleasi vechi probleme, cu aceleasi metehne cu care am fost obisnuiti.
Si care se pare ca ne-au intrat in sange. De altfel, nu este de mirare ca nu avem facultati in topurile mondiale si nici nu se intrevede vreo speranta ca vom avea curand.
Practici abuzive
Econtext va prezinta un top al metehnelor care circula prin invatamantul romanesc, un top al obiceiurilor grosolane, abuzive, chiar ilegale in anumite situatii.
Mai precis, spre a avea o idee mai clara, ne referim la diverse practici grosolane, la atitudini sau obiceiuri abuzive, adanc incetatenite in comportamentul personalului didactic.
Cum ar fi tentativa unor educatori, invatatori, etc. de a scoate profit de pe urma elevilor, prin preturi piperate pe diverse activitati extracuriculara (cum ar fi excursii, fotografii de grup, etc.). Sau la atitudinea grosolana a secretarelor.
Important: nu ne referim la practici incorecte ce tin de educatia in sine (cum ar fi copiatul, de exemplu), ci mai mult la practici referitoare la comportamentul personalului didactic. Si am listat opt astfel de practici comportamentale.
Atitudini
Si vom include opt astfel de atitudini comportamentale. Bineinteles, ele nu caracterizeaza toti angajatii din sistemul de invatamant, dar o parte insemnata a acestora.
Din nefericire, acest stil grosolan se manifesta si la cel mai inalt nivel scolar, in cadrul facultatilor. Si, evident, lista ramane deschisa.
Poate cea mai cunoscuta este atitudinea secretarelor, acesti adevarati ‚stapani’ ai institutiilor de invatamant.
De asemenea, nu putine plangeri au vizat faptul ca unii profesori nu trec la timp notele elevilor/studentilor in cataloage, ceea ce ii pune pe acesti in diferite situatii indezirabile.
Dar iata care sunt aceste OPT practici comportamentale care arata fata neagra a invatamantului romanesc:
O.T.