Primele rezultate ale necropsiei în cazul tinerei din Arad au arătat că pacienta a suferit o embolie pulmonară, care ar putea fi cauza decesului. Complicaţia ar fi putut să apară din cauza anticoncepţionalelor.

Agenţia Naţională a Medicamentului a înregistrat în acest sens, în sistemul european, reacţia unui tip de anticoncepţionale, pe care le lua şi tânăra din Arad.

“Din informaţiile furnizate de Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Arad, pacienta era în tratament cu un antinconcepţional oral combinat, dar şi cu nişte suplimente alimentare pentru cura de slăbit la care se supusese. Aceste contraceptive orale combinate au fost reevaluate din punctul de vedere al profilului de siguranţă al raportului beneficiu-risc în primele şase luni ale acestui an. Acel risc de tromboembolism venos este cunoscut de mult timp. Problema care se pune este ca pacientele să se supună unui control riguros din partea medicului specialist, acestea să fie luate numai la recomandarea medicului specialist, iar medicul trebuie să evalueze starea de sănătate a pacientului. Femeile care au un risc major sunt cele care fumează, cele obeze, cele care au o vârstă mai înaintată şi în special cele la care există un istoric familial de tromboembolism venos”, a declarat, la România TV, Anca Crupariu, purtătorul de cuvânt al Agenţiei Naţionale a Medicamentului.

 

 

Sursa:romaniatv.net

Spune-ţi opinia civilizat!