Vocea Timișului va susține permanent adevărul!
AcasăȘtiriAdministrațieAquatim, cea mai profitabilă companie a Primăriei Timişoara. Robu vrea să dea...

Aquatim, cea mai profitabilă companie a Primăriei Timişoara. Robu vrea să dea salarii în funcţie de profit

Publicat in

VOCEA TIMISULUI va susține permanent adevărul mai presus de putere, viitorul mai presus de trecut, cinstea mai presus de confortul financiar, știrea mai presus de editorial și capacitatea de decizie mai presus de diplomația compromisului.

În cadrul unei conferinţe de presă, primarul Timişoarei Nicolae Robu, a detaliat, cu sume exacte, situaţia financiară pe anul 2013 a companiilor şi regiilor arondate Primăriei Capitalei Banatului. Acesta a dezvălui atât care sunt societăţile care au profit, dând exemplu Aquatim care a reuşit un profit de circa 13 milioane de euro în 2013, dar şi unele mai puţin performante precum sunt Horticultura sau Pieţe SA, care „mănâncă” aproape tot ce produc.

O situaţie dapoape dezastruoasă, cel puţin deocamdată, o înrregistrează COLTERM, care are un deficit de peste 12 milioane de lei, dar care are perspective de îmbunătăţire în acest an, pentru ca în viitorul cât mai apropiat şi această companie să ajungă „pe plus”.

„Am cerut ca toate companiile Primăriei şi Regia Autonomă de Transport să-mi transmită câte un raport financiar cu situaţia pe 2013, nu un bilanţ ci doar un raport. La Aquatim avem un venit total de 162,5 miloane lei şi cheltuieli 105,8 milioane lei, fiind o companie exemplară. Iată că o companie a administraţiei publice locale poate fi profitabilă, poate avea un profit bun, un profit de aproximativ 13 milioane de euro şi are 910 angajaţi. Aquatim are activitate în 78 de localităţi din judeţul Timiş” a dezvăluit edilul Timişoarei.

Iată mai jos raportul prezentat de Robu, la toate companiile:
– Aquatim: venituri – 162,5 miloane lei, cheltuieli – 105,8 milioane lei, 910 angajaţi.
– Horticultura: venituri – 9,3 milioane lei, cheltuieli – 9,2 milioane lei, 248 de angajaţi.
– Pieţe SA: venituri – 7,5 milioane lei, cheltuieli – 6,8 milioane lei, 61 de angajaţi.
– RATT: venituri – 78,5 milioane lei, cheltuieli – 76 milioane lei, 930 de angajaţi.
– RETIM: venituri – 79,7 milioane lei, cheltuieli – 56,9 milioane lei, 626 de angajaţi.
– COLTERM: venituri – 216 milioane lei, cheltuieli – 228,5 milioane lei, 877 de angajaţi.
– SDM (ADP + TIMPARK): venituri – 19,3 milioane lei, cheltuieli – 19,1 milioane lei, 331 angajaţi.

Ca o paranteză, legată de Societatea Drumuri Municipale SA, primarul a menţionat că noul sistem de parcare adoptat de municipalitate – TIMPARK – a reuşit joi sau vineri un nou record de încasări zilnice, conform datelor pe care acesta le primeşte la finalul fiecărei zile de taxare, pe telefonul mobil.

Revenind la rapoartele întocmite de societăţile municipalităţii, Robu a mai spus că urmează să propună generarea unei formule de calcul prin care directorii regiilor şi companiilor ce ţin de andministraţia locală să fie remuneraţi cu salarii fixe, de 1.000 de euro, iar lunar să primească bonusuri, în funcţie de performaţele companiei pe care o conduce. Acelaşi sistem de calcul ar urma să se aplice şi angajaţiilor companiilor, exceptând suma de 1.000 de euro. „Vreau să generez o formulă pentru salarizarea directorilor şi a celorlalţi angajaţi în funcţie de performanţă. Vreau să facem în aşa fel încât salariul directorului să fie de 1.000 de euro plus o cotă-parte dependentă de profit, raportat la numărul de angajaţi. Cine are profit câştigă mai mult, cine nu are profit rămâne la 1.000 de euro. Retribuţia trebuie să fie bazată pe performanţă, la fel şi la angajaţi. Va exista şi o limită maximă pentru că trebuie să avem în vedere mai multe aspecte” şi-a dezvăluit Robu planurile în ceea ce priveşte cheltuirea banilor publici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole

Tardivitate instituțională! Agenția Națională de Integritate somează Spitalul Județean Timișoara să-l tragă pe dreapta pe prof. dr. Lazăr Fulger

Până una alta, azi, indiferent pe ce parte e întoarsă decizia inspectorilor de la...

Pe calendar! ANAF și IPJ Timiș se roagă de Primăria Giroc să pună la dispoziție documentele tehnice care au stat la baza imobilelor construite...

Partea senzațională a investigației noastre jurnalistice de azi nu e neapărat că administrația locală...

Comentarii recente

Articole asemănătoare