Cred că oricine a pățit, cel puțin odată, ca atunci când a cumpărat un produs ”la kilogram” dintr-un supermarket să constate, de cele mai multe ori abia după ce ajunge acasă și ”scanează” bonul, că prețul de la raft diferă (în general în jos) față de cel plătit efectiv pe produs. Acest tip de situație a fost întâmpinat și de un timișorean, joi seara, într-un magazin Profi din capitala Banatului, acolo unde a și făcut poze pentru a demonstra ”pățania” lui.

”Am mers la magazinul Profi din Calea Buziașului, iar printre alte produse îmi cumpăr câteva roșii. Le pun în pungă și merg să le cântăresc. Prețul de la raft era de 5 lei și 99 de bani per kilogram, așa cum se poate observa și în poză. Eu le-am cântărit, iar pe eticheta eliberată de cântar și care trebuia lipită pe pungă, prețul este cu totul altul, adică 6 lei și 49 de bani per kilogram”, spune clientul supermarket-ului amintit.

Primul impuls al omului a fost să solicite explicații unui angajat al magazinului. ”Am chemat un angajat pentru a-i atrage atenția și l-am întrebat dacă știe cât costă roșiile. Mi-a răspuns retoric: «5,99, dumneavoastră nu vedeți?». Apoi i-am arătat eticheta eliberată de cântarul magazinului și a început să se bâlbâie. Că așa a rămas de dimineață când s-a schimbat tura, că trebuia schimbat și apoi am făcut o poză ca să se vadă, după care au apărut agenții de pază și alți angajați! Au început să-mi facă scandal că n-am voie să fac poze și că-l cheamă pe șeful de magazin, încercând în același timp să-mi smulgă telefonul din mână. Odată ce-a venit și acesta, m-a luat la întrebări de genul că «Cine ești tu să faci poze?», explicându-mi că nu au avut timp să schimbe prețurile. Din spatele meu vine un alt angajat, mă împinge «subtil» și schimbă prețul!” mai spune timișoreanul, care încearcă astfel să tragă un semnal de alarmă.

Banii plătiți pe un astfel de produs în plus nu sunt o problemă pentru cliențți, în acest caz fiind vorba doar despre câțiva bani, însă e vorba despre înșelăciune în formă continuată, ceea ce fac retailerii, pentru că acest fenomen nu se întâmplă numai la Profi, ci la majoritatea! Iar la un singur comerciant care ”uită” să schimbe prețul vinde sute sau mii de kilograme din același produs, ”câștigul” devine bunicel. ”Nu este vorba despre banii mei, suma este infimă, dar gândiți-vă la câți clienți pățesc asta pe parcursul unei zile, dacă ei n-au schimbat prețul de azi-dimineață. Câți oameni nu sunt atenți, că la raft ei văd un preț și sunt nevoiți să achite alt preț? Este o bătaie de joc!” a concluzionat timișoreanul, supărat.

Pentru a avea și o părere din ”tabăra” cealaltă, am luat legătura cu Gabriel Pâslaru – purtătorul de cuvânt al Profi Rom Food. ”Regret foarte tare acest incident! O explicație a acestei situații poate fi următoarea: la nivelul unui magazin avem circa 5.000 de produse, iar prețurle unora dintre ele se pot schimba zilnic. Schimbarea prețurilor este sarcina șefului de magazin și se face dimineața, la prima oră. Dacă produsul are la raft un preț, iar la cântar un altul, clientul plătește prețul de la raft! Mecanismul e același și se repetă la toți retailerii, din păcate”, spune cel care se ocupă de ”imaginea” companiei, care dă vina și pe ”neprofesionalismul” unora dintre angajați pentru faptul că la Profi se schimbă mereu personalul și nu ajunge să învețe tot ce au de făcut la modul profesionist, că părăsesc compania. Pâslaru nu spune nimic, însă, despre salariile extrem de mici pe care Profi le oferă angajaților și nici despre programul extenuant impus lucrătorilor.

În ceea ce privește fotografiatul și înregistrarea video, Pâslaru susține că nu este semnalizat în niciun magazin Profi din țară faptul că acestea sunt interzise. Cum majoritatea oamenilor habar n-au că un astfel de magazin este un spațiu privat și, deci, nu se pot face fotografii nici măcar cu telefonul mobil, Pâslaru ne-a comunicat că are de gând să ridice această problemă conducerii generale, pentru a se lua măsuri în acest sens.

Informaţiile publicate de VOCEA TIMISULUI pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

2 COMENTARII

  1. Am un prieten la Billa care a zis ca si la ei se supara clientii cand mai uita un coleg sa schimbe un pret, nu doar la noi la Profi. Dar seful meu de magazin ne spune ca daca e greseala noastra atunci sa ii aratam clientului ca ne pare rau si sa ii dam omului pretul pe care la vazut la raft.

  2. Am lucrat la Profi 3 luni, la cel de pe Badea Cartan, in 2013. Acolo, in aceea perioada, erau mai bine de 3-4 sefe si tot atatia casieri, de ce avea nevoie un magazin de 3-4 sefe care stateau in spate la birou cand numarul total al angajatilor nu depasea 8, nu inteleg. De salariul de 650 lei + bonuri de masa in valoare de aproximativ 200 lei nu mai zic nimic. La fel si programul de lucru de 8 ore de stat in picioare si comportamentul sefilor de parca ai fi sclav. Iar daca vrei sa iti dai demisia ( am patit-o si eu ) esti amenintat ca ti se pune avertismente si nu mai stiu ce puncte pe cartea de munca… carte care acum este total inutila. Daca vrei sa te muti la un alt Profi mai aproape de casa, iar nu e bine si asa mai departe. Niste jigodii de oameni, in frunte cu sefii de la sediu.

Comments are closed.