Primarul Nicolae Robu a anunțat astăzi că s-a finalizat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru pasajul din Piața Victoriei ce va trece prin fața Operei. Proiectul prevede reproiectarea infrastructurii rutiere și de transport public pe Inelul 1 de circulație. Pasajul va fi parte dintr-un circuit stradal larg care v-a avea ca puncte cheie. Mașinile vor circula pe la  Zona Bastion, Punctele Cardinale, Zona Mărăști, Piața 700, Strada Sfântul Ioan, Materna, Operă,  aici  vor trece prin subpasaj și vor ieși pe la liceul Miu, vor continua pe Bulevardul Brătianu, Bulevardul Michelangelo, Banca Națională (pe lângă Poștă) și din nou la Bastion. Studiul a costat 102.507.8 lei plus TVA, și va fi executat de o firmă din București, Sc Exe Company.ro SRL.

„S-a finalizat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate la subpasajul din Piața Victoriei. Nu avem contestații, vom semna contractul pentru reproiectarea infrastructurii rutiere și de transpot public pe Inelul 1 de circulație. Studiul nu se va referi doar la subpasajul Piața Victoriei. Vom realiza un inel de trafic cu sens unic în jurul centrului istoric. Inelul va avea ca punct cheie, Zona Bastion, Punctele Cardinale, Zona Mărăști, piața 700. De acolo va fi o ramificare, tronsonul interior va continua pe strada Sfântul Ioan,  apoi pe la Operă, pe la Materna, prin subpasaj la Operă, până la colțul dinspre parcul de lângă liceului Miu, apoi se va continua pe Bulevardul Brătianu până la Michelangelo, banca Națională și la Bastion unde se închide.”a declarat Robu.

Pe lângă această amenajare a Inelului 1, sub parcarea de la Modex se va mai construi o parcare subterană cu 350-400 de locuri disponibile. Nicolae Robu a mai explicat că nu știe cât vor costa lucrările, și nici de unde vor proveni banii  dar este optimist că se vor obține fondurile necesare. Cât despre data la care vor începe lucrările, primarul crede că anul acesta este imposibil, cel mai probabil amenajarea va fi demarată în 2015.

„Deocamdată fiind în faza de proiect tehnic, nu știm cât va costa, când vom avea proiectul gata vom ști. Lucrările nu vor începe în 2014, ci în 2015. Poate vom accesa fonduri europene.Prin subpasaj vor circula doar mașini mici cu înălțimea 2.60 cel mult 2.80. Sub actuala parcare de la Modex vom realiza și o parcare subterană cu vreo 350/400 de locuri. Dacă vom realiza această parcare atunci partea de sud a Cetății va fi rezolvată din punct de vedere al locurilor de parcare. Dacă reușim să facem și în Zona Oituz o parcare de 1000 de locuri va fi extraordinar.” a încheiat edilul.

Spune-ţi opinia civilizat!