În mare, acesta a fost discursul comisarului-șef Marcel Crăciunescu, rostit la investirea pe funcția de comandant al Serviciului Rutier Timiș, în fața celor aproximativ 40 de subalterni, agenți și ofițeri de poliție.
Acum, judecând la rece și trecând peste mesajul plin de infatuare, Marcel Crăciunescu a avut dreptate când a recunoscut, în mod public și în fața unei săli pline, că datorează funcția prietenului său de familie, concedii și vacanțe, Titu Bojin, președinte al PSD Timiș și, nu în ultimul rând, mai marele administrației județene.
Dator cu vârf și îndesat nu e numai polițistul, dar și soția domniei sale, Gabriela Crăciunescu, ajunsă consilier județean, șefă a organizației de femei a PSD Timiș și, mai nou, director al unui hotel din stațiunea Buziaș, grație suportului ”logistic” oferit de baronul social-democrat, Titu Bojin.
Revenind la cuvântarea cms Marcel Crăciunescu, care a avut loc în primele minute ale mandatului, trebuie făcută o scurtă clarificare de nuanță, ca șeful de la Rutieră să înțeleagă exact unde a greșit, când a făcut expunerea de motive: nu este important cum si-a început mandatul cms Crăciunescu, călcându-și pe cap colegii și umflându-și mușchii, arătând cu subiect și predicat că este beneficiar de protecție politică, ci cum își va încheia mandatul, ce rămâne după el și, mai presus de toate, cum va dăinui personalitatea domniei sale, în conștiința colectivă a polițiștilor!!!
Politica de cadre
Când USL Timiș a preluat frâiele puterii în teritoriu și a început prin a-și titulariza oamenii de casă la conducerile deconcentratelor bănățene, atunci a apărut în schemă și comisarul Marcel Crăciunescu.
Încă de la bun început, Titu Bojin l-a vrut pe prietenul său Crăciunescu șef al Inpsectoratului de Poliție Timiș, dar nu a fost să fie, întrucât comisarul Sorin Munteanu a fost mult mai experimentat, ca să spunem așa!
Ulterior, președintele PSD Timiș, Titu Bojin, a forțat nota măcar pentru un post de adjunct la IPJ Timiș, propunându-l pe Marcel Crăciunescu, fie ca înlocuitor al ”pedelistului înfumurat” Florin Bolbos, fie pe postul ”milițianului” Gheorghe Popescu.
Și aici, Bojin a rămas cu ochii în soare deoarece comisarul Bolbos si-a consolidat poziția, iar pe funcția de adjunct a comisarului Popescu, care a între timp a făcut pasul înapoi, a aterizat Florin Enache, ce-i drept, pentru doar câteva luni, ”ca să iasă și omul la pensie cu bani mai mulți, de pe o funcție de comandă”.
La începutul anului, comisarul Enache a părăsit IPJ Timiș, dar pila lui Titu Bojin, cms Marcel Crăciunescu, tot nu a ajuns adjunct al poliției bănățene, întrucât cel titularizat, chiar in iune 2014, a fost Daniel Langa, un ofițer cu coloană și un bun judiciarist.
Așa se face că Marcel Crăciunescu a trebuit să se mulțumească cu ceea ce a primit din prima: comandant al Politiei Rutiere Timiș! Oricum, de aici și până la a scoate vorbe în târg sau pe la interesecții de drum, cum că Daniel Langa ar fi făcut ”bonusuri”, ba de 40.000 euro ba de 60.000 euro, la București, ca să prindă postul de adjunct al IPJ Timiș, e cale lungă. În primul rând, o fractură de logică, ca să nu mai vorbim de caracter…
Pretenții divine
Dacă e să vorbim pe bune, fără a bate moneda prea tare pe analiza făcută de UM 0962-(2,15) Timiș, referitoare strict la activitatea de polițist a cms Marcel Crăciunescu, ar fi de spus câteva lucruri.
Serviciul de contrainfromatii și protecție internă, UM 0962 Timiș, a surprins bine ”metodele de lucru” aplicate de cms Marcel Crăciunescu, atât direct cât și indirect. Poate prea bine! În primul rând, în ce privește promovarea înainte de termen a ofițerilor Cosmin Bledea și Vasile Gârbaci, aici lucrurile sunt extrem de clare și documentate informativ-operativ: polițiștii au meritat gradele și, pe bună dreptate, fără niciun ”bonus”, au ascultat cu mândrie Ordinul de Zi pe Unitate și au primit cu pieptul deschis avansarea!
Altfel spus, nu s-a pus niciodată problema ca vreunul din cei doi ofițeri, avansați înainte de termen, să fie momiți, ca să sară la cap, doar în ideea ca îl vor înlocui în organigramă pe șeful biroului rutier Timișoara, cms Dumitru Urechiatu-Domășnean!
Povesti! Mai mult, numele de Popa Dumitru Cristian, care a răzbătut în eter de multe ori, pe statiile de emisie-receptie ale rutieristilor și în sistemul GSM, nu are nicun fel de legătură cu celebrul personaj din dosarele instrumentate și anchetate de DNA, Garda Financiara, Poliția Economică, Direcția de Finanțe Timiș, unde vorbim despre un prejudiciu de milioane de euro adus bugetului de stat, ca urmare a unor combinatii nefiscalizate cu cereale.
Balivernă și asta! De fapt, cel mai des în eter, atât pe frecvența rutieriștilor cât și pe mobilele private, se auzeau rugăciuni către Bunul Dumnezeu, trist, dar de aici și confuzia cu Popa Dumitru Cristian! Chiar și cotizațiile ”private și benevole”, motivate de intrările pe mult râvnitele ”liste” ale PSD Timiș, sunt doar niște fabulații!
Până la urmă, de ce ar plăti politiștii câte 5000 RON, doar ca să-și vadă numele pe o bucată de hârtie, fără antet?!? Ar fi putut să o facă dacă numele de pe bilețele sau de pe foile dictando ar fi rostite, în cadrul slujbelor de duminică, în Sfânta Biserică Ortodoxa, iar PSD Timiș ar avea un rol de mare prelat si atotputernic. Pâna atunci, ”cotizațiile” către PSD dinspre IPJ rămân poezii și fabulații!
Hoții și vardiștii
Toți rutieriștii – și când spunem toți, inseamnă…toți – își aduc aminte cu plăcere că mandatul lui Marcel Crăciunescu, în fruntea Poliției Rutiere Timiș, a început în forță. Operațiunea ”Blocada”, desfășurată acum câteva saptămâni la nivel național, a fost o mică glumă pe lângă ce ”plasă” a țesut comisarul, chiar la intrare în incinta fabricii Coca-Cola de pe Calea Torontalului, amendând, timp de mai bine de două săptămâni, tot ce a însemnat TIR parcat pe marginea drumului, care aștepta să intre la rampa de încărcare cu produse carbogazoase.
Acum, când omul și-a făcut treaba, să spui că ”a bătut șaua, ca să priceapă iapa”, e pură invidie! Și totuși, semnale dinspre compania americană înspre UM 0962 au curs! Nu râuri, dar au curs! Așa cum au mai curs și alte povești, chiar în ajunul Crăciunului trecut, când unii ofițeri și subofițeri de la rutieră au fost nevoiți să facă adevătate tumbe, ca să redeschidă porțile celor de la ”Agil”, in plină sărbătoare a Nașterii Domnului, pentru a procura toate cele necesare… unor piftii!
Nu-i nimic rău nici în asta! Și dacă tot suntem la capitolul „meniul zilei”, trebuie spus că, în marea majoritate a timpului, când rutieriștii fac controale comune cu colegii de la ISCTR Timiș, marii transportatori, care nu au blaturi, pile sau relații, își duc veacul prin parcările drumurilor nationale, ”până trece furtuna”.
Norocoșii care zburdă și claxonează ”organele”, în semn de respect și colegialitate, nu sunt mulți: circa 10 societăți comerciale, mari și late! Unele sunt firme de constucții de drumuri, alte transport marfuri si persoane, unele dețin cariere de piatră și balastiere, iar altele…fac de toate pentru contracte publice!
Chiar si incidentul din luna decembrie 2013, cand comisarul Craciunescu, de la sine putere, a dat inapoi un permis de conducere retinut la data de 07.11.2013, substituindu-se in instanta de judecata, in favoarea soferului primarului de Recas, Pavel Teodor, fapta pentru care, acum, este cercetat de Parchet, este o pura inventie.
Exact ca si gulguta conform careia, toate mesele de la popota IPJ, ba chiar si amenajarea biroului de sef al Politiei Rutiere (12 metri lungime, 4 latime), cu tot cu bucătărie, baie și antecameră, au fost sustinute moral de „supusul” Dorin Duma, agent al Politiei Rutiere si sofer disciplinat al comisarului-sef Marcel Craciunescu.
Să nu uităm nici de ultima acţiune BLOCADA, când poliţiştii din Arad au venit în sprijinul poliţiştilor din Timiş, iar cms. Marcel Craciunescu le-a oferit cazarea la „prietenul” de partid Moticica, la preţuri de Dubai, poliţiştii refuzând să rămână cazaţi acolo.
Incident nebănuit
Față de toate cele expuse mai sus, nimic nu se compară cu un eveniment, desprins parcă din zona crepusculară, care a avut loc pe data de 14 mai a.c., la orele 16.56, pe autostrada A1 la kilometrul 450, segment de drum cuprins între localitățile Șanovița-Traian Vuia, când ”un dement” a circulat pe contrasens circa 27 km, coborând de pe șoseaua de mare viteză, lângă orașul Făget.
Primul semnal asupra situației a fost tras la 112, la ora 16.50, când un participant la trafic, Bogdan Timar, a semnalat faptul că ”un Hyundai Tucson de culoare neagră circulă pe contrasens, pe autostradă”.
Ulterior, la 16.56, un alt apel la 112, de această dată efectuat de un alt șofer, Lucian Ghiță, avea să anunțe că din pricina unui ”jeep negru, care circula pe contrasens” o femeie a fost aruncată în parapeții despărțitori ai drumului, masina fiindu-i grav avariată, autoturismul de teren continuându-și drumul pe contrasens, fără să fi oprit nici măcar o clipă!
La sosirea echipajelor de poliție, victima accidentului, aflată în stare de șoc și ”fără răni aparente”, a fost identificată ca fiind Irina Elena Chiosa. Cert e că niciunul din cei trei, atât victima accidentului, cât și cei doi apelanți ai serviciului național de urgențe 112, nu au fost în măsură să spună numărul de înmatriculare al autoturismului ”Hyundai Tucson negru”, ci doar să afirme că în ”jeep” se afla o singură persoană, un bărbat de vârsta a doua cărunt.
Evident, în astfel de situații de criză, când lucrurile ar fi putut degenera si mai rău, s-a dat alarma, la urcarea pe A1, fiind instituit un filtru al Poliției Făget, care ar fi trebuit să dea nas in nas cu ”jeepul negru”, care venea de pe contrasens.
Acum, agentul Adrian Ianculescu, se jură că a ajuns târziu la locul faptei și că nu a văzut ”niciun autoturism de teren de culoare neagră, coborând de pe sensul… de urcare”, dar că a sesizat o astfel de mașină, care respecta semnalmentele furnizate de polițiștii rutieriști de la autostrăzi, pe drum, în timp ce se îndrepta spre urcarea pe A1.
Interesant pentru că, în ziua incidentului, dar și în săptămâna care a urmat, acealași agent Ianculescu, care nu văzuse nimic pe data de 14 mai a.c., a povestit unor colegi de serviciu, doi la număr, cu nume și prenume, chiar și cu nr de înmatriculare, faptul că ”a fost nevoit să întoarcă capul în direcția opusă”, când a văzut cine conducea ”jeepul negru”.
Dreptate până la capăt!
Aici sunt câteva aspecte de menționat, unele chiar interesante și cu bătaie lungă. În primul rând, fluxul apelurilor telefonice din data de 14 mai a.c, incepând cu ora 16.50 si culminând puțin după ora 19, denotă că telefoanele au zbârnâit în câteva direcții mari și late, nu oricum, ci în mod logic și organizat, semn că agitația era în toi, iar lucrurile trebuiau ”rezolvate”, în mare liniște și în secret.
Nu degeaba telefoanele agenților rutieriști de la Autostradă au luat foc – 4 apeluri în 15 minute la același post telefonic -, iar dispecerul de la Serviciul Rutier Timiș nu mai știa săracul pe ce să pună mâna. În tot acest iureș, conducătorul ”jeepului negru” era ținut la curent cu ”detaliile”! Un singur lucru e cert, ca să rămânem în secvența mobilelor din reteaua GSM: toți polițiștii care au fost apelați spun că de la celălalt capăt al firului li s-a spus, obsedant și precipitat, că ”…liniște, X face plata”.
Acum, dacă X este conducătorul ”jeepului negru”, care a condus 27 km pe contrasens pe A1, aruncând o biată femeie în parapeții drumului, după care și-a văzut liniștit de drum, fără să se oprească, măcar pentru un prim ajutor, dacă nu pentru un apel la 112, asta nu înseamnă că șoferul kamikaze este Titu Bojin, președintele Consiliului Județean Timiș. Că doar nu e singurul conducător din țara asta, care se plimbă cu un ”jeep negru”, nu-i așa, domnule comisar-șef Marcel Crăciunescu?
Pur și simplu, și asta este o biată coincidență! Și stiți de ce? Pentru că președintele Consiliului Județean Timiș, în calitatea de înalt demnitar public, nu își conduce mașina de serviciu nici măcar în afara orelor de program, tocmai pentru că la funcția asta mare și babană, Titu Bojin are un șofer la dispoziție, 24 de ore din 24!
Acum, rămâne de văzut, vorba comisarului Crăciunescu, cine…o să facă plata! Apropo, până se face ”plata”, după unele cercetări interne de amploare, IPJ Timiș a sesizat, atât MAI cât și DGA și DNA, rugând ultimele două instituții publice să jongleze cu valențele lui ”X”, tocmai pentru că în poliția bănățeană nu există nici măcar un urmaș de-al lui Einstein, care să dezlege această problemă complicată de fracții și de matematică pură!
sursa foto: (Marcel Craciunescu): opiniatimisoarei.ro
E …domnule, cel mai destept, cel mai frumos, are vocatie stimabilul pentru a fi sef, ca nu doar cu ceva timp in urma il prisesera pe sarau’ stimabil luand spaga pentru o masuna furata si gasita de dansul. Cu mare greutate si foarte multe interventii s-a rezolvat, atunci de o posibila vacanta la „popa sapca – amstatan”, in sensul ca scapat de aceasta vacanta. Are baiatu’ orientare nu gluma, de-l cauta unii sefi de pe la anumite structuri.
Un exemplu elocvent de vita incaltata intrat in Politia Romana ,pe cai doar de el stiute,sustinute de nasul Enache F,(mentionat in articol),promovat de acesta desi in toata activitatea sa a fost o nulitate absoluta ,tinand partea tuturor celor care au sarit cu banul! In cazul Zaher I. ,tocmai tamaia de Enache a ..calculat prejudiciul!Mare mirare ca nu a trebuit statul sa plateasa ceva arabului dupa calculele savante ale „teribilului ” comisar…
Articol excelent!Astept urmarea :-)))
Verificati va rog cum a reusit sa puna mana pe 10 spatii commercials din scoli si gradinite, verificati cum de umflata de nevasta-sa e consilier LA colterm, CE pregatire are in termoficare? Craciunscu este o rusine ptr IPJ Timis, trebuie urgent DAT afara si confiscata averea facuta din spaga
Imi cer scuze ptr vocabular, credetima ca am folosit cuvinte frumoase LA adresa lor, daca i-ati cunoaste pe Craciunescu si pe coafeza de nevasta-sa nu ati spune ca am folosit un limbaj dur ci doar ca am fost bland cu ei. Sunt satul ca in Tara asta sa fie promovate tot nonvalorile
Numai in Romania un expert in produsul spagii putea fi uns sef la politia rutiera…chiar au uitat toti ca cel mai mare spagar din strada era Craciunescu, inventa tot felul de fapte in trafic doar ca sa maresti spaga